1. 700W
Vi har 78 fönsterbågar kvar att renovera på vårat 3-våningshus från -33. Tillkommer fasaden på tre sidor samt en och annan karm.
 
V
Svar 1, 700 watt

Hej!har ett gammalt hus fylld med barn blir PERFEKT om jag som lyckligaste vinnaren någonsin äntligen kan använda den fantastiska cobran.har fått grymma recensioner av kompisar av denna gigant.längtar milt sagt!hejja cobran friskt humör!! Mvh jesper i värmlands skogar
 
Precis vad jag önskar för att sommarens målningsprojekt ska bli av!

Rätt svar alt. 1, 700w

Sommarens målningsprojekt är lite tråkiga då de är backjobb på vårt hus orsakade av mig själv, första ett antal fönster och dörrfoder och knutbräder där färgen flagar. Jag var säker på att jag målat med oljefärg tidigare när jag bättringsmålade för ngt år sedan men så var inte fallet och nu är det dags att åtgärda det misstaget då den nya färgen inte sitter ordentligt.
Sedan blandade jag ihop färgburkarna till fasaden och använde täckfärg som grundfärg på en del av en hus gavel innan jag upptckte misstaget. Farligt med grundfärg i samma färg som täckfärgen när man häller över till mindre burkar vid målningen.

Så en Speedheater skulle först och främst underlätta och snabba upp dessa projekt, göra dem roligare och få mig att känna mig bättre när misstagen är åtgärdardade. Sen är det alltid målnings projekt med hus och stuga i trä.
 
Svar 1, 700W

Med ett hus från 1938 med stort behov av ommålning skulle en speedheater underlätta mycket. Snabbare grundarbete ger mer tid att njuta av semestern och titta på vad man lyckats åstadkomma!
 
S
Svar 700Watt
Då vi skall måla om alla dörrar samt en del fönster hade det varit trevligt med bra grejer för att skynda på ett annars mycket tråkigt jobb.
 
Alternativ 1 är rätt.
Vi hade precis flyttat in i vårt nya hus, en folkskola från 1909 – mitt i Sörmland. Vår dotter började i första klass i sin nya skola, och en av deras första hemläxor var att räkna fönstren hemma. Så vi började räkna: Vi har 1, 2, 3.... oj, 15 partier med sex fönster. Och 10 till med fyra fönster. Det blir ju 130 fönster! Men kattvinden då? Där sitter det ju också fönster: nio till – det blir ju 139 fönster.
Jag vet inte riktigt vad de sa i skolan och om dom ens trodde på henne, antagligen tyckde de att den nya stockholmstjejen försökte vara lite märkvärdig. Att vi har lite att göra – det är i alla fall helt sant...
 
Rätt svar är nr 1. 700W
Bor på en riktigt gammal gård och vi har en bryggstuga som stått för fäfot i allt för många år. Den behöver restaureras (bakades tunnbröd där förr). Saknar verkligen att kunna använda stugan och kunna baka där igen.
Huset och framförallt då fönstren känns som ett evighetsprojekt och alla smarta hjälpmedel bör tas i beaktande har vi förstått! En Speedheater Cobra skulle alldeles säkert underlätta arbetet och kanske till och med göra det lustfyllt! Längtan att rädda huset är stort men ack så gruvsamt!!!
 
1. 700w

Bor sedan 6 veckor i en "nybyggnation" av en bankdirektörs lägenhet från 1910.
Målningen är så usel att färgen lossnar efter 6 veckor.
Skulle kunna bli en intressant artikelserie med 130+ anmärkningar och en hel del skrapning. Suuuuuck.
 
Svar 1: 700 W

Vi har köpt ett K-märkt hus från 20-talet och försöker fixa allt byggnadsvårdsmässigt. Huset har sjuuukt många fönster (glasveranda fram och bak bl a).

//Niklas
 
1. 700 watt

Bor i ett funkishus som är byggt 1959 och fönster och dörrar är i stort behov av lite kärlek och omtanke. Tänker bevara istället för byta ut därav skulle Speedheater Cobra vara idealiskt hjälpmedel.
 
Svar:
1. 700 W

Motivering:
När vi köpte ett hus från sent 1800-tal började vi renovera fönstrena.
Då slog kärleken till! Till fönsterhantverket.
Har provat att tillverka egna "gamla" fönster. Nu är drömmen att renovera gamla fönster åt andra.
Detta skulle definitivt vara en ordentlig knuff i rätt riktning.

Tack för mig!

/Peter
 
700w
svar 1

Har 22st fönster på sommarhuset som väntar och väntar på en sådan här värmare.
 
Svar: 1. 700 watt

Jag har inget målningsprojekt i sommar, men jag kan tänka mig att Speedheater Cobran är perfekt för jobbet när jag ska tjära mina två gamla trä ekor. Då slipper man hålla på med gasol brännaren.
 
Svar 1, 700W
Gamla fönsterbågar väntar på att bli ett växthus, grundlig rengöring och målning är skede 1 med Speedheater Cobra.
 
Svar 1: 700W

Den skulle passa perfekt till vår kommande renovering av vårt 50-tals kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.