Snabba upp skrapningen av fasaden med smart maskin

Hand håller en Speedheater Cobra IR-maskin nära ett fönster för att värma upp och skrapa bort färg.

Är det dags att måla om fasaden? Eller kanske fönstrena? Eller varför inte ett inomhusprojekt en regnig dag?

Denna veckan vinner tre personer det smarta verktyget Speedheater Cobra som gör att skrapningsarbetet blir betydligt roligare och går mycket snabbare än om du bara skulle skrapa färgen som den är. Cobra använder IR-värme för att lösgöra färgen. På så vis kommer du snabbare igång med målningen och får dessutom en bra yta att måla på.

3 vinnare!

Totalt värde cirka: 8 000 kronor


Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt berätta lite om ditt målningsprojekt som du ska genomföra och som skulle må bra av en Speedheater Cobra.

Fråga: Vilket watt-tal har Speedheater Cobra?


1. 700 watt
X. 800 watt
2. 900 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 2 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Speedheater. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Speedheater.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
richardtenggren
Svar: 1. 700 W

Vi har tänkt buda på en stor sekelskiftesgård, där omfattande renovering krävs, så en liten Cobra hade passat perfekt till kommande fönster och fasadrenovering.
 
Svar 1. 700 watt

I sommar skall jag måla om 2 st timmerhus och byta vindskivor och foder.
Fönstren är gamla 40-50 tals fönster så dessa kommer självklart att restaureras.
Det är naturligtvis ett tidkrävande jobb att skrapa och slipa fönstren, men med en Cobra Speedheater så hade det blivit oerhört mycket roligare och effektivare att snygga till fönstren.
 
Svar: 1, 700 W
Vi har ca 80 fönsterluft med kopplade fönster på vårt "lilla" torp byggt 1926. Dessa är i stort behov av målning. En Speedheater ligger högt på önskelistan då det skulle snabba på renoveringen mycket.

Rött trätorp från 1926 med vita fönster omgivet av grönskande natur.
 
Redigerat:
Svar 1, 700W

Efter småbarnsåren så har flera av innedörrarna övergått från vackert vita som de var när vi flyttade in till att mer likna dalmatinerhundar. Det visar sig att föregående ägare fuskat "lite"med att ta bort den mörka förg som de var målade med tidigare innan vitmålningen. Nu står vi således med ett digert jobb att få spegeldörrarna helt trärena innan de kan målas upp på nytt. En cobra hade varit perfekt!
 
Rätt svar: 1, 700W

Vi har köpt ett 'hus' som kräver en hel del arbete. Förutom att fasaden med alla dess detaljer behöver en översyn så har vi 79m[SUP]2[/SUP] (!) fönster som behöver kittas och målas om. Om jag ska vara klar i god tid innan jag går i pension så kommer jag att behöva en Speedheater...

Gammalt trähus med många fönster som behöver renoveras, omgiven av grönska.
 
  • Gilla
Klabbarparn och 1 till
  • Laddar…
Svar: 700 watt

Vi har precis köpt vår första kåk där alla fönster behöver renoveras. Vi är glada amatörer som behöver all hjälp vi kan få med detta arbete.
Småbarnsföräldrar med knaper ekonomi. En Speedheater är ett verktyg som skulle hjälpa oss något enormt.
 
Svar: 1

Vi ska köra allt vitt på huset i sommar (fönster, husknutar, takfot). Måla är OK, men jag hatar, hatar, hatar förarbetet. Det är slitigt, smutsigt och påfrestande för min redan ganska risiga rygg och axlar. När vi gjorde det röda för ett tag sedan så kunde jag knapt röra mig, min rygg var helt körd. Allt som hjälper till att ta bort gamla färgen skulle vara en dröm!
 
Svar: 700 watt

Jag har fortfarande en väldig massa fönster kvar att skrapa på vårt renoveringsobjekt till hus. Jag får ofta förslag om att byta ut dem mot nya istället då tid är en bristvara p.g.a småbarn. Själv uppskattar jag det handblåsta glaset och de lösa innerbågarna. Jag skulle därför bli överlycklig för en speedheater som kunde hjälpa mig att hålla en högre tempo i fönsterskrapandet och därmed minska ammunitionen hos diverse pvc-fönsterförespråkare i min närhet.
 
Svar: 700 W

Jag har ett gigantiskt jobb framför mig när måste renovera alla fönster på syd och östsidan på mitt hus. En Speedheater skulle verkligen underlätta.
 
700 W

Jag har hört att Speedheater är överlägset bäst vid fönsterrenovering - men kan det verkligen vara så mycket effektivare än en vanlig varmluftspistol?

Om jag vinner utlovas ett fullständigt subjektivt test med bilder. I sommar kommer jag påbörja renovering/underhåll av våra 34 kopplade fönster (68 fönsterbågar) med eller utan Speedheater...
 
Svar 1: 700 W.

Har ett hus från 1937 med många originalfönster som kräver renovering. En Cobra kan nog hjälpa till att göra jobbet både roligare och snabbare.
 
700 w
Håller bland annat på med fönsterrenovering till mina svärföräldrars stuga, samtidigt som familjen lever i en renovering här hemma, grabben kom för någon vecka sen och fråga "blir du aldrig klar med huset pappa" såna ord gör ont att höra, framförallt när man sliter varje vaken timme med att få ihop familj, hus och försörjning. Med en speedheater så skulle fönsterrenoveringen gå betydligt fortare och ja kunde få bocka för de projektet som färdigt, sen ska ja bara lära mig att säga nej också.
 
svar 1, 700w

Vårt hus från 1909 ska långsamt slippa sina 3-glas perspektivfönster och få tillbaka munblåsta spröjsade fönster - men de måste skrapas och målas först. Med en speedheater cobra kanske det skulle gå lite fortare...
 
Svar alt 1, 700W

Jag brukar ta mig an alla byggprojekt med stor entusiasm, men än så länge fegat ur när det gäller våra fönster. Vi bor i ett hus från slutet av 1800-talet som har många fina fönster i behov av renovering. Snälla Speedheater Cobra, hjälp mig bli modig igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.