K
Härmed startas tråden om Gardena Sileno.

Köpte nyligen Gardena Sileno+ R160Li på Tretti.se kampanjen för 13 995:-.
Hann testköra den ett par dagar innan det vart snö och minus, plockade därmed in laddstation och robot.

Men nu verkar vädret och temp blir bättre, dock ser jag att någon enstaka natt kommer att vara någon minusgrad. Någon som har erfarenhet av hur roboten klarar detta? Batteriet laddas ju snabbare ur, så mycket förstår jag. Men jag är mest orolig för plasten med minus på natten och +10 på dagen, normalt brukar det inte vara så bra för plasten.
 
  • Gilla
Ehi
  • Laddar…
Kan inte tänka mig att plasten skulle ta skada eller bli spröd. Har ej sett ngn sådana tendenser på R70-modellen vi har.
Kör du på med glatt humör :)
 
Min stod ute hela vintern utan problem.
 
K
Ok Jag ska kolla vilken som är i när jag får min klippare. Den ska komma tillsammans med installation ifrån Granngården den 29/5
 
K
Flygare60 skrev:
Ok Jag ska kolla vilken som är i när jag får min klippare. Den ska komma tillsammans med installation ifrån Granngården den 29/5
Missa inte att ladda ned drivrutiner till USB anslutningen tror det kommer upp en länk när du klickar på att ladda ned. Jag missade det och höll på att ge upp med att få den att ansluta till datorn.
 
  • Gilla
erimos
  • Laddar…
Kojak skrev:
Verkar som att det nu går att uppdatera mjukvaran utan att vänta på ett mail.

Gjorde det precis nu på morgonen och det fungerade utmärkt. Dock hade det varit trevligt att veta vilka förbättringar det är i varje firmware.

[länk]
Tack för infon!
Jag har inte fått något mail trots att jag är registrerad... Kan det bero på olika modeller tro?
 
K
Har inte heller fått något mail. Såg att det kommit ett antal firmware jämfört med den jag hade i min Sileno+ 1600. Skall maila eller ringa gardena ang change log så man vet vad som är nytt
 
Gör gärna det och rapportera tillbaka hit är du snäll...
 
Någon som vet mer om Sileno smart uppgraderingen? Något man kan fixa själv till en billigare penning?
 
  • Gilla
Andreas Al och 1 till
  • Laddar…
3000 kr på verkstad... Har inte hittat att man kan köpa den separat. Enligt Granngården byter de moderkortet.
 
K
Har nu pratat med Husqvarna/gardena om changelog för firmware, inget man kan se i dagsläget, men troligtvis i samband med nästa firmware. Frågade även om smart connect, det stämmer att de byter kretskort och i samband med det skall den paras ihop med något serviceprogram. Därmed var det över med att göra det själv, så man inte har tillgång till detta programet.
 
Synd att man inte kan installera smart själv. Hur är det med robonect har sett lite på hemsidan men det är ju tyvärr på ett för mig obegripligt språk. Engelska går bra men tyska går helt bort.
Det verkar ju vara ett bra alternativ om man bara är ute efter att ha lite koll på roboten.
 
Vid en snabb koll verkar det som att Robonect inte ännu finns tillgängligt för Sileno-serien.
Det går att göra enkla lösningar för övervakning av start/stopp av robotklipparen mha Nexa-prylar och en Tellstick.
 
Robonect fungerar även på R160li modellen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.