Status
Tråden går ej att kommentera.
Moving
Köper man innepool kanske man kan hålla sig mer hemma.

Ännu ett fint hus med innepool men inte ett ord om stomme eller radon. Trots att
"Björn Olmats är en skicklig fastighetsmäklare med en gedigen erfarenhet från branschen där han verkar."
Nog ska man väl skriva stomme, sten eller trä, men kanske råkar vara blåbetong, ajaj.
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1731732

Men "Tillfälle att förvärva en Herrgård!" kan locka också, vid sjön dessutom, till bra pris och inte ett ord om omfattande Renoveringsobjekt i Hemnet, man måste in en bit i mäklartexten eller se bilderna, ex. att stengolvet är något knaggligt, värsta jag sett.
Det man kan kalla lockpris då dessa hus är lika stora, men det senare ska ha "18 rum varav 10 - 13 sovrum".
Blir nog ganska små rum.
Men rustar man blir det värde till marknadspris.
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1731732
 
Förstår inte riktigt vartåt du lutar med ditt inlägg ? :)
SEr väl ut som de flesta objekt jag har sett - riskkonstruktioner etc tar man väl inte upp i objektsbeskrivningen, utan ev frågelistan eller besiktnigngsprotokoll ? Radonvärden finns ju i energideklarationen (eller notering om dessa inte har mätts).
Huruvida det är ett renoveringsobjekt framgår inte, men det har jag aldrig sett ngn skriva ut - möjligtvis: "Tillfälle att sätta sin egen prägel" - om det uppenbart har behövts omfattande insatser

Har inte sett denna i verkligheten, men på beskrivningen/bilder ser det inte överdrivet "säljigt" ut ??

/K
 
Nu ser jag bara ett objekt. Men av bilderna att döma så är det ett 70 - talshus med mycket 70-tals detaljer. De flesta vill nog renovera ytan iallafall.

Souterräng från den tiden bör givetvis undersökas vad gäller fukt.

Ser inget direkt konstigt.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Förstår inte frågan?

texten lyder:

"På en centralt belägen adress nära Kungsängens Centrum ligger denna fantastiska arkitektritade villa som har gott om plats ca 392 kvm total yta. Fastigheten har endast haft en ägare. Det finns flera vackra fönsterpartier, en fantastiskt inglasad altan/vinterträdgård med solig balkong i direkt anslutning. I souterrängplanet finns inomhuspool med spaavdelning så detta hus är lite utöver det vanliga! Fastigheten har renoveringsbehov. Uppväxt skyddad trädgård och en jordkällare. Parkeringsplats för minst två bilar och ett dubbelgarage ca 33 kvm. Ett par minuters promenad till pendeltåg och Kungsängen C."
 
Moving
klaskarlsson skrev:
Förstår inte riktigt vartåt du lutar med ditt inlägg ? :)
SEr väl ut som de flesta objekt jag har sett - riskkonstruktioner etc tar man väl inte upp i objektsbeskrivningen, utan ev frågelistan eller besiktnigngsprotokoll ? Radonvärden finns ju i energideklarationen (eller notering om dessa inte har mätts).
Huruvida det är ett renoveringsobjekt framgår inte, men det har jag aldrig sett ngn skriva ut - möjligtvis: "Tillfälle att sätta sin egen prägel" - om det uppenbart har behövts omfattande insatser

Har inte sett denna i verkligheten, men på beskrivningen/bilder ser det inte överdrivet "säljigt" ut ??

/K
Radon står aldrig där, Anticimex kan påpeka blåbetong.
 
Det står ju redan i den inledande beskrivningen:

"För närvarande är fastigheten i mycket dåligt skick och har ett stort renoveringsbehov. "

Om man köper nåt för flera miljoner så borde man väl kunna läsa en halv sida text...
En mäklarannons är ju just som det låter - En annons som ska sälja nånting.
 
Moving
hempularen skrev:
Nu ser jag bara ett objekt. Men av bilderna att döma så är det ett 70 - talshus med mycket 70-tals detaljer. De flesta vill nog renovera ytan iallafall.

Souterräng från den tiden bör givetvis undersökas vad gäller fukt.

Ser inget direkt konstigt.
länk 2 var fel
 
Moving
Stomme och knaggligt stengolv; Hala mäklare?
Köper man innepool kanske man kan hålla sig mer hemma.

Ännu ett fint hus med innepool men inte ett ord om stomme eller radon. Trots att "Björn Olmats är en skicklig fastighetsmäklare med en gedigen erfarenhet från branschen där han verkar."
Nog ska man väl skriva stomme, sten eller trä, men kanske råkar vara blåbetong, ajaj.
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1731732

Men "Tillfälle att förvärva en Herrgård!" kan locka också, vid sjön dessutom, till bra pris och inte ett ord om omfattande Renoveringsobjekt i Hemnet, man måste in en bit i mäklartexten eller se bilderna, ex. att stengolvet är något knaggligt, värsta jag sett.
Det man kan kalla lockpris då dessa hus är lika stora, men det senare ska ha "18 rum varav 10 - 13 sovrum". Blir nog ganska små rum.
Men rustar man blir det värde till marknadspris.
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1698735
 
Jag tycker man ser redan på första bilden att det finns rejält underhållsbehov. Stora tydliga putsskador, igenbommade fönster.

Det enda som (på lite håll) ser ut att kanske vara i skapligt skick är det röda plåttaket på tornbyggnaden.

Det ser ju ut att vara en fantastisk byggnad, med ett fantastiskt läge.
 
Förstår fortfarande inte frågan..eller påståendet...

Båda annonserna tycker jag ser helt okej ut. Vill man veta mer får man väl göra en besiktning.
 
Moving
hempularen skrev:
Jag tycker man ser redan på första bilden att det finns rejält underhållsbehov. Stora tydliga putsskador, igenbommade fönster.

Det enda som (på lite håll) ser ut att kanske vara i skapligt skick är det röda plåttaket på tornbyggnaden.

Det ser ju ut att vara en fantastisk byggnad, med ett fantastiskt läge.
Ja jag blev misstänksam direkt men så jävligt inne kan man inte ens fantisera om med stenar och inget golv.

Jättejobb om man vill bo lantligt men de säljer huset intill också. Bilar ett måste.
 
Redigerat:
Moving
Holmspel skrev:
Förstår fortfarande inte frågan..eller påståendet...

Båda annonserna tycker jag ser helt okej ut. Vill man veta mer får man väl göra en besiktning.
Jag har köpt och sålt några hus, tittat på många och det ska stå vad huset har för stomme, trä eller sten. Vi köper hellre ett radonfritt stenhus som inte brinner så fort om det händer.

Det finns radon protokoll och det ska vara under gräns värdet.
Ska be säljaren leta fram det till på söndag.
Bör finnas på nätet innan, om det är sanerat och har FTX.

Nästan alla hus är säljbesiktade, köpare gör en efter handpeng.
 
O
Varför är det viktiga radon? Det finns viktigare saker i båda husen att fundera på. i -70 tals huset så är problemet fukt i källaren. Fukten och eventuellt mögel känns isf farligare än radon...
Sedan så är det annonser de ska sälja inte skriver mäklaren "stora radon problem"
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Det finns alltså folk som är villiga att betala 7 miljoner för det där huset+tomt i kungsängen? Tydligen populärt att bo i Kungsängen, nya Lidingö?

Förmodligen för ung(~40) för att uppskatta det där huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.