Calle A, jag smög förbi din kåk i går med bilen, det ser riktigt bra ut..
Där kommer ni nog att trivas, trotts Brodéns golfbollar ..:)
 
Har ett förslag som går ut på att varteftersom husen blir klara så får respektive byggherre ordna en husinsynsmiddag. Detta skulle innebära att Calle får börja med att bjuda in folk som skrivit på den här tråden först! ;)

Då kan jag hämta mina golfbollar på en gång när vi ändå är där (om de inte sjunkit i sankmarken)!! ;D ;D ;D ;D

Skämt å sido, det skulle vara kul att träffas allihopa som håller tråden levande! Finns det något intresse för detta eller??
 
Martin P....jag kommer sätta upp skyddsnät, även om det inte behövs!

Brodén....visst är ni välkomna förbi när vi flyttat dit....alltid roligt att se vem som döljer sig bakom namnen ;D
 
Nja Carlsson....att du inte fått upp något hus än beror ju inte på dig utan snarare din fru som hoppas från tuva till tuva vad gäller val av leverantör eller? ;)
 
Det ante mig att det var så det låg till.... ;D ;D
 
Men Carlsson, nu får du ju skärpa dig. Det är ju kvinnorna som ska vara veliga, vi män ska ju handla utan att tänka för att sedan skylla på kvinnorna när det inte blev så bra vet du väl..:)
 
Precis så Martin P   :)

Men det finns ju för mycket hus att välja på... :-? så min sambo har nog inte helt fel i vad hon säger... ;)
 
Vad lutar det åt för kåk idag då Carlsson??
 
Jaaaa just idag så står det Myresjöhus på schemat... jaa bara en husvisning i Fyrby alltså...
Bara för att röra till det ännu mer i huvet... :D
 
Var också och tittade på Myresjöhusen i Fyrby. Harmoni imponerade inte mycket. Mästergården var faktiskt helt OK. Reagerade på det plastiga intrycket av innerdörrarna samt rökröret från öppna spisen i Harmoni på 2:a våningen som i princip gick upp mitt i allrummet. "Skapliga" priser med. Harmoni standard med platta utan tomt och alla anslutningar ca 2 500 000:-. :surprised:

Vad tyckte ni Carlsson??
 
Usch, 2.5 bara för kåken, det är bra jäkla dyrt med hus nuförtiden..

 
Jaa harmoni var inget vidare, snacka om snetak och dööutrymme på övervåningen...
Putsad fasad är ju snyggt men...2500000 är ju sjukt dyrt för det huset.

Mästergården var ok,det föll mig i smaken , men det klart det var ju över 200 kvadrat.
Som sagt plastiga innerdörrar o det där j-kla röret var inget vidare...
annars var planlösningen bra & snyggt i badrummen kakel o så... o verkligen snyggt inrett i övrigt tyckte vi också, men så kom man in i nästa hus... där såg det precis likadant ut :surprised: kakel,golv,jaa till o med samma gardiner & ljusstakarna som hängde på väggarna ...

trevlig säljare var han...meeen, jag vill nog ändå ha ett enplanshus...
 
OK då lyfter vi tråden.....vad är status på era byggen nu?

Carlsson....du velar vidare ;)
Martin....du grunnar på grunden ;)
Brodén....du funderar på att byta leverantör till Trivselhus nu när du ser hur bra det blir ;)
Joen1 ....du ligger lågt :-????
Mian80....köpt något hus än?
Isolde....bidde det Svärtinge?
Fredrik....dig har vi dålig koll på! Men du är ju färdigbyggd...eller?

Shoot!

/Calle
 
Jo!

Jah ligger lågt och väntar på de första snödropparna skall komma fram! Men efter det får jag hoppas att det börja röra på sig.

/Jörgen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.