Tokslut skrev:
Jag föredrar fullstora ;) + de ser bättre ut :cool: Bild på min
Hur funkar det med oset från ugnen? Måste man ha ventilation indraget när man bygger in ugnen så?
 
holetaker skrev:
Hur funkar det med oset från ugnen? Måste man ha ventilation indraget när man bygger in ugnen så?
Inbyggnadsugnar brukar ha katalysator som gör dem mer eller mindre fria från matos. Om kakorna börjar brinna eller stekfett bränner vid kraftfullt kan det komma ut lite rök.
 
  • Gilla
holetaker
  • Laddar…
holetaker skrev:
Hur funkar det med oset från ugnen? Måste man ha ventilation indraget när man bygger in ugnen så?
de lilla jag lagat har jag aldrig ens tänkt taken (har inte sett nån os) + Verisures brandvarnare sitter i taket 4 meter bort utan att ha reagerat sedan 2009

Har ju iofs. inte lagt i en fryst pizza och dragit igång pyrolysfunktionen ;)
 
  • Gilla
holetaker
  • Laddar…
falkn skrev:
Nej. Jag har inte byggt några hyreslägenheter med spis under min verksamma karriär i byggbranschen (ca 5 år hittills). Alltid häll och ugn. Detta framför allt åt kommunala bolag.

Varit med på ca 200 lgh. Alla projekt utan nu nuvarande har det varit enbart SPIS. Dock fick vi en äta på Häll och Ugn nu på ett mindre projekt med ca 10 lgh. Troligen de första i kommunalt ägo som det varit så på.

Till kund som köpt sig en lgh eller hus så har det i 99,5/100 varit Häll och ugn. Under senaste 10 års tid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.