Hej.

Jag har sett att Worx kommit med några nya klippare till i år. WR102SI och WR110MI.

Det som verkar skilja dessa åt är storleken på batteri och gissningsvis mjukvaran. De ser annars identiska ut.


Jag kände lite på dem på Bauhaus och rent mekaniskt kändes de ju riktigt fina. Vad tror ni? Törs man slå till på en sådan?

Jag gjorde en koll förra året och kom fram till att HQ310 var ett bra val för oss men nu blir man ju lite fundersam. HQ med mellan installationskit samt connect landar på över 17000 och Landroiden på 8500...

Jag antar att ingen testat dem än så spekulationer är helt ok! :D


Mvh
Peter Z
 
Det blev köp av en Worx Android WR110MI på Bauhaus i helgen. Har installerat och testkört lite. Anpassningen av trädgården är inte riktigt klar än och hittills har den bara fått köra under uppsikt. Lite för tidigt att säga om den fungerar tillfredställande men det visar sig snart...

Ingen annan som slagit till på någon av de nya modellerna?

Mvh
Peter Z
 
Ska man kolla tillbaka på andra worx modeller som släppts så har det tagit ett tag för dom att få en stabil mjukvara, så ha det i åtanke. I övrigt är iaf jag nöjd med min WG791E.1 då den nu verkar ha fått en hyffsat stabil mjukvara.
 
Hej

Inköpte en Worx landroid S för tre veckor sedan uppgraderade mjukvaran. har nu gått sedan start med vissa undantag stannar mitt på gräsmattan efter omstart klipper laddar klipper laddar klipper fortsätter så tills jag stänger av den. Nästa dag med start från laddstationen så fungerar den klipper sina rundor återvänder till laddstationen. Det är slumpvis det händer kan gå några dagar utan problem. Har varit i kontakt med supporten fick frågan vilken version av mjukvaran skickade svar har ej hört något sedan dess. Sedan så står det i reklamen att den kantklipper har ej sett någon sådan funktion.
/Stig
 
Oj, lite rörigt att läsa inlägget ovan men vad är det du tycker är fel?
Ska inte en robot klippa,ladda,klippa,ladda osv och sedan klippa kanten någon gång då och då?
 
Den startat kl 9.00 på morgonen håller på tills jag stänger av den 23.30. Nästa dag så fungerar det,och på dom här tre veckorna så har den inte utfört kantklippning. Det är slumpvis det händer.
 
Har du kollat runt något i inställningarna? I min wg790 finns det en inställning som heter nåt i stil med schemaklippning, där kan man ställa in tid när den ska börja och sluta och även vilka dagar den ska klippa.
Det ska även finnas en inställning som hanterar kantklippning.

Btw så var det precis detta jag varnade om i inlägget ovan angående nya modeller med ej 100%-igt testad mjukvara. Jag satt i samma sits förra året då jag köpte min och ville ha funktionen zonklippning. Det dröjde x antal uppdateringar innan den funktionen hoppade igång på ett tillfredställande sätt.
 
Det är WR 110MI. som jag har. Inställningarna i appen finns det att ställa klipptid varje dag men har inte hittat något där man kan bocka i kantklippning.Bara vilken dag man vill att den skall klippa.
 
Inställningarna i själva roboten menar jag. Kolla där.
 
WR 110MI har bara 4 knappar stopp ,start, hem,bekräfta, inställningar görs i appen:D
 
Ah ok. Där tog mina tips slut.....
 
Du skall ha tack för för hjälpen i alla fall.Det är nog som du skrev att det kanske tar ett antal uppdateringar innan allt ramlar på plats får väl se sig som"betatestare":(
 
Stig Wikström skrev:
Det är WR 110MI. som jag har. Inställningarna i appen finns det att ställa klipptid varje dag men har inte hittat något där man kan bocka i kantklippning.Bara vilken dag man vill att den skall klippa.
Här finns en film som beskriver funktionerna i appen.
Appen ser inte riktigt likadan ut i min iPhone men funktionerna är desamma.

Mvh
Peter Z
 
Redigerat:
Nu fick man väldigt många svar på funktionerna i appen.:)
Har noterat när den kommer till begränsningstråden så vrider den sig medsols och knivarna sitter på höger sida ,borde den inte vrida sig motsols som det är nu så blir det en kant kvar mellan kantklippningen och vändningarna i ordinarie klippning.:(
 
Såg ingen bild av hur den ser ut under på den där sidan. Men den lilla extra utstickande plastdelen, är det någon extra klippfunktion i den eller vad är den till? Annars klipper sen med med en tallrik i mitten eller hur ser det ut? Blir det fint, är den tyst och hur mycket begräningskabel får man med? Är det förresten en särskilt guidekabel för att den ska kunna hitta hem eller följer den begräningskabeln hem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.