svar: i en källare.

Jag vill kunna undervisa mina elever på ett lättförståeligt sätt i programmering.
Teknik är ett ämne som allt för ofta bortprioriteras när det gäller pengar i skolan. Om jag vinner denna robot kommer mina elever få en mer levande och rolig undervisning.
 
Alternativ 1.

Vore strålande för mig och tjejerna att kunna leka programmering och förklara pappas jobb. Att visa saker som händer på skärmen är för abstrakt för en 6-åring och 4-åring, men de tycker ändå det är lite spännande.
 
1. I en källare

Bägge döttrarna (8 och 11 år) har fått jobba med blue-bots i skolan och skulle uppskatta möjligheten att göra lite roligare saker med den här byggsatsen!
 
Svar: 1

Femåringen gillar att köra på programmering av robotar på surfplattan, t ex LightBot, så detta vore fantastiskt passande!
 
Svar: 1

Egentligen vill jag inte vinna eftersom döttrarna redan spenderar för mycket tid framför datorn och IPads men å andra sidan är det vad de älskar att göra!
 
1. I en källare

Jag och 10-åriga sonen bygger grejer hela tiden för att ha alternativ till Minecraft och Roblox och det är lite svårt att programmera Aurdinio eller Raspberry Pi eftersom jag inte riktigt kan det. Det hör kan vi göra tillsammans och utvecklas båda två.
 
Svar: 1

Jag vill motivera kidsen att intressera sig för teknik och programmmering. Som programmerare så vet jag att det inte finns någonting som går upp mot känslan att skriva en programrad och se någonting röra sig på riktigt, inte bara på skärmen, så jag tror det här är en kanonbra start.
 
Svar: 1

Min tanke var att ungarna inför sommaren skulle kunna bygga en mig ett automatisk drinktillbehör med alla sugrör till sommarens grillningar. (Jag lovar att han får en motiverad pappa)
Men även en saftanordning till de varma sommardagarna till sina kompisar som kommer hänga i trädgården.
 
1. Källaren

Hade varit ett roligt projekt att genomföra med sonen och dottern där de får lära sig Vad man kan göra och hur man kopplar ihop saker. Barnen är redan tekniskt intresserade men för att få dem att se samband mellan kod & funktion så hade detta varit perfekt.
 
1. Källaren

Min äldste son har lärt sig grundläggande programmering. Men hans lillebror har i motsvarande ålder svårt med det fastän han vill lära sig det. Det ger honom dåligt självförtroende som gör att han tvekar att ens försöka. Detta kit skulle kunna hjälpa honom igång. Dessutom är det kul i alla åldrar att bygga saker!
 
1. I en källare

Låter som en underbar produkt för mig att jobba med tillsammans med barnen: sonen som tycker det är kul att bygga och dottern som kunde behöva intressera sig mer för teknik!
 
1. I en källare

Tänkte skriva att det här vore perfekt för min sex-åring som har vissa utmaningar i livet men kan sitta hur länge som helst och bygga egna (rörliga) konstruktioner i Lego. Men jag tycker Polos ska vinna, hans motivering väger tyngre:

Polos skrev:
Svar 1 i en källare
Med en dotter som ska på operation om två veckor och sen ska sitta med gips hela sommaren så vore denna vinst en gåva för hela familjen för alla missade bad på semestern.
 
1. I en källare.

Ett bra sätt för mig att få lite ensam pappa & son tid.
Vi kan leka och experimentera ihop på olika lösningar.
Kul kul :)
 
1. I en källare

En robotgalen son skulle bli en superglad son med detta kitt. En superglad son skulle göra mig till en superglad pappa!
 
Svar: 1

Med Strawbee Quirkbot kan familjen spendera sin tid med barnen ock leka tillsammans, då alla är teknikintresserade kommer Strawbee Quirkbot att underhålla familjen ett bra tag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.