Klar med golvet, vi är mycket nöjda över utseendet och hur det känns att gå på det.

Det är dock lite låligt ljus på bilderna nedan så dom är inte helt rättvisa mot verklighete.


Nyinstallerat schackrutigt golv i ett rum med vita väggar och ett fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagd rutigt golv i ett ljusdämpat rum under renovering med synliga byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Skalbaggeskal och 4 till
  • Laddar…
Gillar (y) utmärkt köksgolv.
 
  • Gilla
SSSS
  • Laddar…
Äntligen lite skåp! Men mest för att se vart jag ska dra vatten och avlopp, hörnskåpet byggdes ihop av bara farten. Tanken är sedan att jag ska börja med överskåpen så att inte bänkskåpen är ivägen.

Två vita bänkskåp i ett ofärdigt kök med avmärkningar för vatten och avlopp på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köpte lite prylar från rinkabyrör som kom i fredags, fick dock fel föravstängningsventiler. 15x15 istället för 12x10 :(


VVS-material på golv inklusive flexibla anslutningsslangar, kopparfittings, avloppsrör och felaktiga föravstängningsventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vatten- och avloppsrör på ett golv under renovering, med felaktiga föravstängningsventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder






Två föravstängningsventiler på ett grått golv, fel storlek för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Vart ska du gömma undan för golvvärmen? Eller ska de gå på övriga husets shunt? Ingen golvvärme i utbygget? :)

Spännande & trevligt projekt , ser fint ut!
 
Andreas117 skrev:
Vart ska du gömma undan för golvvärmen? Eller ska de gå på övriga husets shunt? Ingen golvvärme i utbygget? :)

Spännande & trevligt projekt , ser fint ut!
Golvvärmeslingan går in i tvättstugan som ligger vägg i vägg med köket, köksskåpen täcker slangarna. I dagsläget har vi inget vattenburet värmesystem men jag hade ångrat mig om jag inte förberedde för det när ändå golvet var upprivet. Värmekälla är inte bestämt än.

Nej ingen golvvärme i uterummet, vi valde att välja vår-höst glaspartier och ej ha någon värme där, det ska mer bli en inglasad altan än en del av huset. Och skulle vi ändra oss och vilja ha lite värme nån kväll vill jag ha ett snabbreglerande system och då går ändå ingjuten golvvärme bort.

Tack!
 
Redigerat:
Riktigt snyggt golv, och bra jobbat (y)
 
  • Gilla
SSSS
  • Laddar…
Idag levererades uterummet!

Kran som lyfter en förpackad glasparti till ett uterum över ett staket med man som observerar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pall med glaspartier till uterum inplastade, extra regel för stabilitet, på en ojämn gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pallen med glaspartierna stod inte helt plant så jag skruvade på en extra regel så att det inte finns någon risk att den tippar.

Pall med inplastade glaspartier till uterum, stabiliserad med en träregel, framför röd byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Det går undan (y)
 
Idag började snickarna att montera stommen, ytterhörnstolparna skulle ha varit spegelvända mot varandra men jag hade fått två identiska så snickarna behövde justera urtaget lite. Tyvärr en liten förfulning men tror inte att det kommer att synas så väl när vi målar stommen sedan. Ska begära ersättning från Willab för det.


Snickare justerar stomme på bygge vid röd trävilla med felaktiga ytterhörnstolpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Husstomme under uppbyggnad med justerade ytterhörnstolpar och stödstag på en betongplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Justeringen:


Justering av felaktigt urtag på ytterhörnstolpe i stomme för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Har inte tid att skriva så mycket men slänger in lite bilder på hur det går.


Ett pågående köksrenoveringsprojekt med osammanfogade skåpdelar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Kök under renovering med oskruvade gipsskivor och köksskåp delvis monterade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Byggställningar framför rödfärgad husfasad under renovering med synliga byggmaterial och rör på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Rödmålat hus med byggnadsställningar och tillbyggnad under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Kommer bli riktigt snyggt! En fråga, varför färdigställer man inte ytskikten Innan man sätter upp skåpen? Min tanke i vårt kök är att nästan allt ska vara klart innan skåpen ska sättas på plats.

Vad är det för laser du kör med? Funderar själv på att antigen hyra eller köpa en innan skåpen ska upp.
 
Redigerat:
Det blir kakel mellan över & underskåp och på väggen som inte är målad.
Att jag inte har fixat smygar/foder på fönster och dörren är att vi vill få igång köket så fort som mjöligt nu när vi har varit utan i två månader :) Lister och småpill kommer vi ta sedan.

Krysslaser sprang jag och impulsköpte i söndags på Clas Ohlson, hade tänkt kolla upp lite bättre innan vad jag skulle ha men det blev inte så. Den verkar göra sitt jobb iaf även om det säkert finns bättre modeller. Valde Cocraften isf. en Bosch för samma pengar då Cofraften funkar med mottagare och ska ha lite bättre noggrannhet (iaf på pappret).

Laser:
http://www.clasohlson.com/se/Krysslaser-Cocraft-PRO-Edition-LC50-SP/40-9873

Stativ:
http://www.clasohlson.com/se/Stativ-Bosch-TT-150/40-9154
 
Redigerat:
SSSS skrev:
Det blir kakel mellan över & underskåp och på väggen som inte är målad.
Att jag inte har fixat smygar/foder på fönster och dörren är att vi vill få igång köket så fort som mjöligt nu när vi har varit utan i två månader :) Lister och småpill kommer vi ta sedan.

Krysslaser sprang jag och impulsköpte i söndags på Clas Ohlson, hade tänkt kolla upp lite bättre innan vad jag skulle ha men det blev inte så. Den verkar göra sitt jobb iaf även om det säkert finns bättre modeller. Valde Cocraften isf. en Bosch för samma pengar då Cofraften funkar med mottagare och ska ha lite bättre noggrannhet (iaf på pappret).

Laser:
[länk]

Stativ:
[länk]
Ah, så de andra väggarna är klara då? Såklart, inte mycket till ytskikt där skåpen sitter. :)

Ah, får kika på en sådan laser. Måste underlätta grymt när man ska sätta skåpen?
 
JLyck skrev:
Ah, så de andra väggarna är klara då? Såklart, inte mycket till ytskikt där skåpen sitter. :)

Ah, får kika på en sådan laser. Måste underlätta grymt när man ska sätta skåpen?
Japp övriga väggar är klara, blev dock inte så många m2 som behövdes målas :)

Ja lasern är smidig, inte haft någon innan så tog en stund innan jag kom på hur man enklast använder den. Kom fram till att det var lite svårt att få laserstrålen att linjera exakt med skåpkanten/plåtskenan så nu ställer jag den bara lite godtyckligt nån cm ovanför skåpet och mäter med en tumstock från skåpet och upp till laserlinjen. Tar man några sådana punkter märker man snabbt när man är i våg.
 
Bra jobbat! Det går undan! Ser fram imot att se slutresultatet!!
 
  • Gilla
SSSS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.