Har slängt alla leksaker som inte är i cellplast
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Det som är bra med gamla hus i äkta trä är att slitage ger patina och det mesta går att fixa med färg och spackel. Laminat, lister och dörrar som inte är massiva osv blir ju fula, tråkiga och svåra att fixa...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
JohanLun skrev:
Det som är bra med gamla hus i äkta trä är att slitage ger patina
Patina = När dyra saker skadas. :D
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Nött färg och några hack i träet = patina

En svullen spånskiva med sprucket laminat = sopor

Jag har en känsla av att tex linoljemålade snickerier är tåligare än motsvarande färdigmålade lister...
 
Monterade manis-h sängen igår. Helvete säger jag, Ikea får man ändå ge kan det här med att skapa möbler som är enkla att montera. Manis-h har ju lite gedignare känsla dock med MDF istället för spån osv. Men var ett rent helvete att montera.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag trodde också Ikea var duktiga på att göra möbler som var enkla att montera, ända tills jag skulle montera deras våningssäng Tuffing. Jösses säger jag bara. Skulle kunna betala för att vara på plats i ett Ikea-varuhus när någon nyutexaminerad Ikea-anställd ska montera den, mest för svordomarnas skull :)
 
Kanskle är något med våningssängar då, för detta är ju just en sådan. :D
 
Det blev bordet från Calligaris för övrigt, jag är lite skeptisk till Melamin dock, det ser snyggt ut när man tittar på det. Men ihåligt när man trummar på det. Känns fake. Oh well. Sambon gillade det ibland får man ta en för teamet. Köpte även 4 stycken vitlackade myran till det på Stalands, kommer nog bli snyggt.

Såhär ser skivan ut fast i runt utförande
Rektangulärt Calligaris-bord med betongmönstrad melaminskiva och svart korsformat stativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förövrigt så flyttar vi in idag, stort va! :D
 
Redigerat:
  • Gilla
epw och 6 till
  • Laddar…
2 dagar ifrån april.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Skivan va supersnygg
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
jag som lovade mig själv inga möbler från Ikea :)
Nu är andelen Ikeaprylar oroväckande hög. Ikeakök, Ikeagarderob, Ikeasäng och säkert slinker några fler Ikeagrejer med innan lägenheten är färdigmöblerad.
 
Fast den enda möbeln är just spjälsängen ;)
 
Ska ni ha vitlackade stolar när underredet är svart?
 
AndersMalmgren skrev:
Förövrigt så flyttar vi in idag, stort va! :D
Men Anders, hur kan du göra så mot oss. Vad ska vi nu läsa? ;)

Skämt åsido, stort grattis till dig.
 
harry73
Första post 16 februari och inflyttning redan i maj? Inte dåligt :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.