Hej, har en fråga till er som har Cub 3000. Vilken Robomow modell motsvarar denna? Hur stora gräsmattor har ni? Jag har en gräsmatta på ung 2ooo kvm och funderar på denna eller en Robomow 625.
 
Jag förstår precis! Pendlar själv mellan bygge av arbetsbänk, bygge av ozongenerator för luktsanering, målning och flytt av ytterdörr. Allt efter hur vädret är.
:)
 
tlsv skrev:
Hej, har en fråga till er som har Cub 3000. Vilken Robomow modell motsvarar denna? Hur stora gräsmattor har ni? Jag har en gräsmatta på ung 2ooo kvm och funderar på denna eller en Robomow 625.
Jag misstänker att den motsvarar en Robomow RS615, men är inte helt säker.
Jag har bara en gräsmatta på 700-800 kvm, så maskinen är rejält överdimensionerad, men gjorde en bra deal på just den, så hade inte så mycket att välja mellan :p
 
  • Gilla
tlsv
  • Laddar…
Hej på er, har du hunnit kollat på omprogrammering, Norlen? Jag horde att Cuben motsvarar Robomow 630, årsmodell 2013 och att det inte skulle gå att köra ny programvara I den!
 
tlsv skrev:
Hej på er, har du hunnit kollat på omprogrammering, Norlen? Jag horde att Cuben motsvarar Robomow 630, årsmodell 2013 och att det inte skulle gå att köra ny programvara I den!
Nej, jag har inte hunnit med det än. Beställde usb-seriell kabel idag, så har jag tur kanske jag kan testa i helgen. Hur säker är din källa på det? Tråkigt om det inte skulle gå. Men det måste väl ha att göra med vilken årsmodell du har på Cuben också?

Lär ju visa sig rätt snart oavsett :p
 
Hoppas han har fel:) han sa att det funkar på 1800. Vi får se, jag håller tummarna(y) Skriv svar!
 
Absolut, jag hojtar till så fort jag har provat :)
 
Såhär skriver Robomow i sin support om mjukvaruversioner.

For RS, TS, MS models


Configuration year 2013: Can be upgraded to the latest S/W version 2.19 .

Configuration year 2014: Can be upgraded to the latest S/W version 2.86 .

Configuration year 2015 - 2016: Can be upgraded to the latest S/W version 2.86 .
 
Då är det appen och smartmowe som skiljer, tror jag?:rolleyes:
 
Det visar sig snart. Ska börja ladda ner programvaran nu så provar jag sen!
 
Kul! Jag beställde en igår:) Hoppas den gamla slingan funkar så jag slipper dra runt för mycket ny tråd! Lycka till nu!
 
tlsv skrev:
Kul! Jag beställde en igår:) Hoppas den gamla slingan funkar så jag slipper dra runt för mycket ny tråd! Lycka till nu!
Just nu verkar det inte gå så bra. Datorn hittar inte klipparen. Men mycket riktigt så motsvarar modellen not en RS630, för jag gick in i servicemenyn och såg att min mjukvaruversion är "RS630 v2.11"
 
Hmm då borde ju det ändå gå att uppdatera till 2.19. men om han inte hittar klipparen, då kanske det bara är nåt med programmet!
 
Norlen skrev:
Just nu verkar det inte gå så bra. Datorn hittar inte klipparen. Men mycket riktigt så motsvarar modellen not en RS630, för jag gick in i servicemenyn och såg att min mjukvaruversion är "RS630 v2.11"
Man måste gå in i enhetshanteraren och se vad comporten heter typ com1, com2 eller com 3. När du startar toolkit så längst uppe till vänster finns en meny som heter kommunikation, däri kan du se och ändra vilken comport du ska ha och även ställa hastigheten på comporten.
/Niklas
 
Glöm inte att starta om roboten när den är inkopplad och programmet är startat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.