De kan ju ge en känga till Cykelringen när de ändå håller på
 
  • Gilla
Ellagård
  • Laddar…
Krilleman
Är det ens någon som tror på argumentet "48% rabatt"?

Finns flera företag, stora som små, som kör med denna taktiken. Jag handlar ytterst sällan av dessa.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Inte det minsta förvånad.
Trademax är ett av de största ful-bolagen.
Jag tror inte det finns någon som handlat där mer än 1 gång.
Reklamationer går bara igenom med hot om anmälan....
Hoppas böterna håller 👍🤑
 
Redigerat:
  • Gilla
Storstadsbo
  • Laddar…
Inte en dag för sent. Från inte ens kunnat leverera de saker de säljer till att idag kunna leverera, men inte ett paket kommer fram helt. De skickar fel varor. De har blivit bättre, idag svarar de i telefon och det går till och med att reklamera. Men deras ständiga kampanjer strider mot marknadsföringslagen.

Det tråkiga är att de verkar ha slagit ut vanlig möbelhandel i stora delar av landet.
 
dd88 skrev:
De kan ju ge en känga till Cykelringen när de ändå håller på
Det var min spontana tanke också!
 
Då kan dom ta i stort sett varenda affär, undrar varför dom inte börjar med jätten Ica
 
Om dom skulle bli tvingade att betala tio miljoner (som aldrig kommer hända) så går det nog ingen nöd på dom.
Såg att dom ökat sina siffror rätt markant senaste åren, dom gjorde dock nästan samma resultat som tidigare.
 
Trademax är en mycket märklig verksamhet. De har en "affär" i Danderyd som inte har något till salu.
Man går in där och säger " jag skulle vilja köpa en xxx"
"-det går inte, det får du beställa på nätet"
Öh, jaha, öh, ( Vad gör jag isåfall här ?)
 
L
Synd att alla kommentarer handlar om hur dåliga trademax är. De är långt från ensamma om överdrivna erbjudanden, men jag gillar idén om visningsbutiker och att man sedan handlar på nätet.

Har köpt vid flera tillfällen, fått rabatt i efterhand när priset förändrat, reklamerat vid skadat gods. Allt har gått utan problem med trevligt bemötande.
 
H
Är väl inte trademax fel om godset är skadat när det kommer fram?

Har själv handlat där och det fungerade kanon.

Sen om de bluffar med billig rabatt eller inte det ska jag inte uttala mig om.
 
Äntligen!! Riktigt bluffbolag.
 
L
Hallerudsbo skrev:
Är väl inte trademax fel om godset är skadat när det kommer fram?

Har själv handlat där och det fungerade kanon.

Sen om de bluffar med billig rabatt eller inte det ska jag inte uttala mig om.
Håller helt med. Men folk har påpekat dålig support men för mig har det varit perfekt. Kanske för att jag faktiskt bor nära en butik och haft möjligheten att se mina varor innan jag köpt dem.
 
Lewdis skrev:
Håller helt med. Men folk har påpekat dålig support men för mig har det varit perfekt. Kanske för att jag faktiskt bor nära en butik och haft möjligheten att se mina varor innan jag köpt dem.
Sök här på forumet så hittar du ett par trådar om hur dålig kundtjänst är och vilka problem de ställer till med. Det tog 4 månader att reklamera mina utemöbler som tillochmed var emballerade trasiga. Sen hjälpte inte dhl's hantering heller. Jag fick nya möbler först när jag hotade med en anmälan. De kom, lätt fraktskadade, lagom till säsongen var över....
 
Det märks väldigt tydligt på den sidan att priserna är överdrivna. Vi har dessutom haft lite problem med dem vid en beställning. Vi beställde två sängbord och en del fattades i den ena förpackningen. Efter mkt om och men skickade de ett nytt sängbord utan att vi behövde skicka tillbaka det vi redan hade. Dock verkar de som att de får samma möbel från olika tillverkare då flera delar var olika varandra, saker var märkt på olika viss mm. Dock fick vi ihop två sängbord som ser likadana ut ihopskruvade, men det krävdes att vi använde delar från två packet för att få ett som var likadant som det första kompletta vi fick.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.