Får jag fråga varför ni tycker turret istället för bullet?

/Mike
 
Var köper man bäst dessa Hikvision-kameror?
 
D
Leahcim skrev:
Får jag fråga varför ni tycker turret istället för bullet?

/Mike
Bullet är enkelt att slå sönder eller vrida tillskillnad från exir eller dome.
 
Karl_Pedal skrev:
Var köper man bäst dessa Hikvision-kameror?
Jag orkar inte krångla så jag köper oftast från Proshop.

/Mike
 
För att ytterligare slänga in en parameter så kom jag på är att det vore smart med ljud på kameran vid poolen ifall man vill kolla ungarna och göra något annat samtidigt.
Vad skulle ni välja då?

/Mike
 
Leahcim skrev:
För att ytterligare slänga in en parameter så kom jag på är att det vore smart med ljud på kameran vid poolen ifall man vill kolla ungarna och göra något annat samtidigt.
Vad skulle ni välja då?
Då får du välja en modell med tillägget "S" för Sound. Men till de får man sedan koppla extern mikrofon.

t.ex. denna "DS-2CD2142FWD-IS (4mm)"
https://www.proshop.se/Naetverkskamera-/Hikvision-DS-2CD2142FWD-IS-naetverksoevervakningsk/2527873

2,8mm "DS-2CD2142FWD-IWS (2.8mm)"
med wireless & sound
https://www.proshop.se/Naetverkskamera-/Hikvision-DS-2CD2142FWD-IWS-naetverksoevervaknings/2520461
 
Redigerat:
frav skrev:
Då får du välja en modell med tillägget "S" för Sound. Men till de får man sedan koppla extern mikrofon.

t.ex. denna "DS-2CD2142FWD-IS (4mm)"
[länk]

2,8mm "DS-2CD2142FWD-IWS (2.8mm)"
med wireless & sound
[länk]
Det var vad jag trodde det var de modellerna jag också kom fram till.
Jag hittar däremot ingen trevlig mic.

/Mike
 
D
Minidome har inbyggd mic, dock är IR på dem rätt medioker.
http://www.hikvision.com/europe/products_209.html

I Sverige är det inte tillåtet att spela in ljud i samband med videoupptagning på en plats dit allmänheten har tillträde.
Sen kan det ju hända att ljud transporteras med vinden, så det finns lite utrymme för vida tolkningar :D
 
DMOL skrev:
I Sverige är det inte tillåtet att spela in ljud i samband med videoupptagning på en plats dit allmänheten har tillträde.
Vad har allmänheten på min privata tomt/mark att göra?
 
D
frav skrev:
Vad har allmänheten på min privata tomt/mark att göra?
Därför att svensk lagstiftning är lite speciell med tanke på allemansrätten kontra hemfridsbrott/hemfridszon
Har du staket/grind/stängsel som hindrar allmänheten att komma in utan inbjudan är det en sak, i annat fall kan åklagaren hävda att du bedriver olaga avlyssning.
 
M
Leahcim skrev:
Vilken kamera skulle ni välja fär att ha ute vid poolen denna är tegen med en DS-2CD2432F-IW 2.8.

[bild]

/Mike
Ett tips är att inte lägga upp "bevismaterial" på ett forum att du filmar allmän plats, vilket jag misstänker att det är man ser i bakgrunden.
I all välmening oss kameraövervakare emellan:)
 
D
Fast han filmar inte, han tog en bild med sin inomhuskamera då gäller inte lagen :)
Sen när han skaffar sin utomhuskamera så maskar han allmän plats.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
DMOL skrev:
Fast han filmar inte, han tog en bild med sin inomhuskamera då gäller inte lagen :)
Sen när han skaffar sin utomhuskamera så maskar han allmän plats.
Helt korrekt ;).

Var det någon som vet vart man kan köpa vettiga mikrofoner, kanske högtalare också så jag kan skälla på ungarna på distans :).

/Mike
 
Redigerat:
I väntan på svar om mic och högtalare så skjuter jag in en fråga om rörelsedetektering.

Jag kan både använda rörelse detekteringen i kameran eller i Synology Surveillance Station.
Vad är att föredra den i kameran eller den i servern?

/Mike
 
Leahcim skrev:
I väntan på svar om mic och högtalare så skjuter jag in en fråga om rörelsedetektering.

Jag kan både använda rörelse detekteringen i kameran eller i Synology Surveillance Station.
Vad är att föredra den i kameran eller den i servern?

/Mike
Om kameran, så som HIKvision har "line crossing" eller "intrusion zones" så tycker jag att man ska använda det, då Surveillance station saknar det. Snackar vi om generell motion detection "pixel ändring på hela skärmen eller stora delar av det", så kan man låta VMS/NVR göra den biten, då de flesta VMS/NVR har bättre logik än det som finns onboard i kameran. Det är iaf min erfarenhet av consumer grade IP kameror...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.