Japps, tanken är att förbereda för avfuktarinstallation. Jag har faktiskt lite för mycket fukt idag under kåken..

 
Hur går det för Carlsson på taket då? Överlevde du nyår?

/Calle
 
I dag hade vi taklagsfest! Sedan kom takpannorna på. Har lagt upp lite nya bilder!
/Calle
 
Tänk om man kommit fram till festen.........
och fick köpa kola, pilsner & tårta till snickaren :cool:
Lycka till!
 
Har redan börjat bunkra med 1 liters whiskey för att få lite "gladare" hantverkare. Så länge de inte blir törstiga på arbetstid så tror jag att det blir en bra "ice-breaker"

;D
 
Helt klart.....jag varierar mig....fikabröd, godispåsar....sköter de sig får de premiering varje fredag....nu på fredag tror jag det blir en trisslott och fikabröd!
 
Jahopp, idag fick man offert från en mark och grundläggare till min lilla utbyggnad.
Jag vart inte positivt överaskad om man säger så.... :-X

Några andra tipps på bra firmor förutom Perssons som "igentligen inte hade tid men kunde kanske räkna på jobbet om du inte hittar nån annan" ?
Känns lite osäkert att förlita sig på nån som tar jobbet lite imellan, så jag har inte frågat dom.

Det priset jag fick idag var på 2450 kr/m2 och det tycker jag lät väldigt dyrt för krypgrund..
 
Det är ju en del murning så vilket mindre byggfirma som helst borde väl funka....om du tycker att det blev dyrt (kan inte riktigt uttala mig eftersom vi kör platta) så ta in fler från olika mindre byggare. Kolla BYGG under www.eniro.se eller Gula Sidorna i tryckta katalogen och ring runt.

Perssons har nog lite väl mycket att göra så priset blir nog därefter.....
 
Kan bara instämma med Calle. Persson är ju inte billig direkt men i det fallet får man ju kvalitet för pengarna iallafall. Har en kompis som bygger lösvirke som gick på billigaste grundgjutarna. Det slutade med:

- att formen brast när det hällde i betongen för plattan.
- Sedan flöt markisoleringen upp
- lutet på avlopssrören var inte korrekt och försköts vid härdningen
- plattan blev inte plan utan behövde spacklas istort sett över hela ytan.

Tror att det slutade med att firman höll på att konka. Men man vet ju aldrig ....

Var extra noga med att ta många oberoende offerter från alla inblandade entreprenörer!!
 
Oj, förlåt, jag var visst lite yr igår när jag skrev...
Det var alltså inte Perssons som lämnade pris, utan en annan "lokal" firma..

Jag frågade aldrig Perssons då de helt ärligt sa att , citat " Om du hittar nån annan vore det jävligt bra...".

Jaja, jag får väl leta på Eniro men jag skulle helst se att det fanns någon som hade lite erfarenhet av den eventuelle entreprenören.
 
Till och med Perssons tyckte det lärt dyrt, men han kan inte ta åt sig mer jobb..:(

Usch..
 
Nu schaktar de på våran väg igen....ett nytt husbygge för någon, Eksjöhus tror jag!
 
Där har du fet-fel. Det är ännu ett Vallsjöhus som kommer att pryda "träsket". ;)Träffade precis Micke P och Co på vår tomt och han bekräftade mina misstankar om Vallsjöbygget.

Jag kan glädja dig med att det är en barnfamilj som bygger det huset. De går på samma öppna förskola som våra ungar.
 
Va en barnfamilj i Svärtinge....det måste vara något fel.... ;)
 
Hur är det med dagis platser nu, finns det så det räcker åt alla nu när de byggt "Paviljongen" (dvs Barackerna) borta vid Tinga?

Grannen hade visst fått plats därborta i alla fall..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.