(y)
Chrissofsweden skrev:
Ibland är det resan som är målet :)
Precis vad jag brukar hävda, speciellt när det är något projekt jag inte verkar bli färdig med nån gång:p
 
Yankee mejsel, det var tider det när dessa var top of the line. Jag kör med dessa mejslar till spårskruv när jag håller på med fönster och dörrar:)
 
Fine tools har adapter till vanliga bits för de där.
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
Å jag som gjorde en egen adapter.
 
iSnobben skrev:
Mulle Meck gick varm både för mig när jag var liten och under en period med mina barn. Även en bok med Alfons Åberg när han bygger en helikopter var riktigt populär.
Sambons jobbarkompis barn ville bara läsa Jula katalogen...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Eld skrev:
Fine tools har adapter till vanliga bits för de där.
Vad roligt att höra. Jag slipper svetsa ihop en själv för att få Stanleyn in i torx-världen :)

Mvh Findus
 
Bosch GCM 8 SJL kapsåg monterad på GTA 3800 arbetsbänk i ett garage, med utdragna stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag fick jag hem min gcm 8sjl + gta3800 som beställdes från Lindarn nu i helgen. Sattes ihop relativt snabbt, dock märkte jag att när stöden är fullt utdragna och fastspända så kan de fortfarande flyttas i höjdled litegran. Ska det va så eller är man bara väldigt kritisk? Inte hunnit läsa igenom manualerna än, blir fin lektyr i helgen.
 
  • Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Köpte en kabeltestare till slingan till automowern. Trodde inte att den skulle funka något vidare, men det gick faktiskt bra. Den lyckades indikera var slingan var även när slingan var nedgrävd. Så nu är klipparen igång.
 
JLyck skrev:
[bild]

Idag fick jag hem min gcm 8sjl + gta3800 som beställdes från Lindarn nu i helgen. Sattes ihop relativt snabbt, dock märkte jag att när stöden är fullt utdragna och fastspända så kan de fortfarande flyttas i höjdled litegran. Ska det va så eller är man bara väldigt kritisk? Inte hunnit läsa igenom manualerna än, blir fin lektyr i helgen.
Jag är rädd att du får leva med det.
På min DeWalt bänk är det lika.
Lägger du på en regel så kommer det att svikta ner ytterligare misstänker jag. Effektivast och stadigast blir om du gör någon form av stödben som bär upp (utdragsstödet).
Grattis till sågen.
 
Det är väl så. Jo jag tänkte dra hem ett par stödben inför sommarens altanbygge. Den va dock enklare att flytta än vad jag trodde och riktigt stabil. Tack!
 
Utsug och lite belysningsarmaturer på blocket.

Gul och svart utsugsarmatur inne i en vit skåpbil med kartong på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Begagnade belysningsarmaturer och utrustning oordnat placerade på ett mörkt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
-RB- skrev:
Köpte en kabeltestare till slingan till automowern. Trodde inte att den skulle funka något vidare, men det gick faktiskt bra. Den lyckades indikera var slingan var även när slingan var nedgrävd. Så nu är klipparen igång.
Låter intressant, vad var det för pryl?
 
https://www.liljekvists.com/tillbehor-robotgrasklippare/husqvarna-testutrustning__5196

Dock köpte jag den inte hos Liljekvists. Jag misstänker att det finns liknande apparater till ett bättre pris. Jag trodde att den skulle innehålla en bruksanvisning som beskriver hur man felsöker en Husqvarna-slinga i och med att den marknadsförs som "Husqvarna Testutrustning", men den bristfälliga manual som följde med innehöll i praktiken inget av värde.
Jag gjorde dock så här:
En galvad 6-tumsspik ner i marken till vilken den svarta klämman kopplades. Röd krokodilklämma på början av den del av slingan som jag visste att jag hade brott på.
På med tongeneratorn.
Nu kunde jag dra instrumentet på gräsmattan längs med slingan tills tonen upphörde. Och där var brottet. Skarva i en bit slinga med de där skarvstyckena som kostar som guld och sen var slingan hel igen :)
Tonen hörs klart bättre desto närmare slingan man kan föra instrumentet så om den ligger djupt nedgrävd kanske det inte funkar.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
P
Senaste verktygsköp vart en Dewalt DW745 Bordsåg med DWE74911 stativ (y) samt en Makita 36v (18+18v) grästrimmer.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Idag kom ett skurupsborr till:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.