Jag tror snarare på att det är pappans lösning för att slippa ta dit rörmokaren och trassla dit en till radiator ;)
 
  • Gilla
Rådalen och 5 till
  • Laddar…
Inte för att sno all uppmärksamhet men jag drog lite kabel imorse till vår temporära diskmaskin. Stiligt va?

En orange elkabel draget längs en trälist under ett skåp i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Orangefärgad kabel ordnat längs en vit vägg ovanför kläder och hjälmar som hänger på krokar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Temporär diskmaskin installerad under arbetsbänk med synlig kabel och arbetskläder ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
kulle
D09 skrev:
Måste varit full när jag drog de kablarna men skitsamma :wow:
Det blir inte bättre med grönstedt, men det är roligare :p
 
Chrissofsweden skrev:
Jag tror snarare på att det är pappans lösning för att slippa ta dit rörmokaren och trassla dit en till radiator ;)
Haha var det sååå uppenbart? ✌
Faktum är att vi fick inspiration från en sväng på IKEA en dag. Det fanns en sån liten glugg mellan två barnrum där.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Inte för att sno all uppmärksamhet men jag drog lite kabel imorse till vår temporära diskmaskin. Stiligt va?

[bild]
Nja, du kunde snyggat till överbliven kabel i en snyggare vinda med ett par buntband runt. OBS, klipp inte av buntbanden då det tydligen är ett tecken på att det är hempulat. ;)
 
  • Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Frun påpekar då och då med glimten i ögat att jag är så noggrann och att renoveringarna därför tar sån tid...

Nyss så monterade jag ett par täcksidor i köket och tyckte det blev bra. Frun kommer och tittar och påpekar att två täcksidor inte sitter helt jämt. Allt är ju relativt men jag undrar nu lite vad definitionen på noggrann är? :p


Digital skjutmått som visar en mätning på 0.48 mm mot en träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Diff i djupled på 70cm längd...
 
  • Gilla
Rådalen och 6 till
  • Laddar…
KristinaRT
Hon har ett fantastiskt ögonmått!
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Det är ju helt klart mätbart. Alltså måste det åtgärdas. :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
richardtenggren
Du kan inte skylla på att det inte är kalibrerat på flera år? ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Helgens jobb- rivit ut ett rum, skall isolera mot taket, nytt golv, ny el och nya ytskikt ... blir målat på 3 väggar (putsade väggar) och osb + gips mot taket/snedtaket... skönt att vara klar med det "dammiga" :x

Oinredda rummet före renovering med tapetserade väggar, fönster, stege och eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett delvis rivet rum med exponerade takbjälkar, isolering, trasiga väggar och brutna brädor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rivet rum med träbjälkar och lutande tak, synliga spikar, byggredskap och en Bosch-verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med upprivet gult golv och vit isollermatta redo för isolering, med synliga spikrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nedrivet rum med gammalt mosaikparkettgolv och spikar utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt trägolv i ett rum under renovering med synliga spår av rivning och byggarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mycke spik per bräda... Rivningsarbete visas med exponerat trä och spik som sticker ut från en bjälke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren skrev:
Du kan inte skylla på att det inte är kalibrerat på flera år? ;)
Jo, jag får nog göra det. Skjutmåttet är faktiskt kasserat eftersom mätskänklarna för innermått hade blivit en halv 10-del sliten, så det är ju till viss del sant :D
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jel: Vilket skitgöra... :|
 
  • Gilla
jel
  • Laddar…
Haha ja. Herr tigersåg fick jobba minsann. När man träffade en knast i det gamla virket började det nästan brinna om bladet. Stenhårt trä :wow:
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Tillslut spånat klart golvet i nya hallen.
Nyspånat golv i hall under konstruktion med verktyg och byggmaterial utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
S
Det lär inte bli så många inlägg i den här tråden från mig nu för jag har börjat på ett självvalt idiotprojekt (känns det som)
Nämligen att bygga odlingslådor i tegelsten och idag började jag att gräva för grunden. Uppgrävd grund för odlingslådor i trädgården med spade och kratta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Typ ingen skillnad mot källarjobb förrutom att man inte behöver bära i trappan. :)
 
  • Gilla
Rådalen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.