Om du har en Makita varför då köpa denna?
 
Stefan N skrev:
Om du har en Makita varför då köpa denna?
Mycket bra fråga :) Jag är nöjd med Makitan och om denna Bosch är likvärdig så finns det såklart ingen mening. MEN om jag inte haft Makitan, hade det varit ett rimligt köp?
 
F
snowjim skrev:
Mycket bra fråga :) Jag är nöjd med Makitan och om denna Bosch är likvärdig så finns det såklart ingen mening. MEN om jag inte haft Makitan, hade det varit ett rimligt köp?
Bauhaus hade en vit Makita med tre st 18V 4Ah batteri för 2300-2400kr eller nåt sånt.
 
De vita var en jubileumsutgåva. Skillnaden är att du inte kan prismatcha pga annan beteckning.
 
snowjim skrev:
Vad tror ni om detta :

[bild]

Vet att batteristorleken inte är direkt imponerande men jag har ju klarat mig bra på 1.5 tidigare utan känt av något extra behov(har en Bosch 14.4-2-li 2x1,5Ah och en Makita 18v 2x1,5Ah enklare).

Eller finns det bättre deal på liknande produkt?
Det är väll bara 10mm chuck på denna? Jag har en likadan fast 5 år gammal. Den är riktigt lätt att jobba med men chucken gör det lite jobbigt och den orkar knappt med bort/hålsåg
 
pianist skrev:
[länk]

Har aldrig fattat vad skillnaden är på de vita vs de blå?!
Skillnaden är färgen ;)
 
Nja, de stod 13 mm.
 
snowjim skrev:
Nja, de stod 13 mm.
Det är ju ett litet plus mot min gamla. Men i styrka skullle jag säga att den motsvarar 14,4v ungefär. Men den väger mycket mindre än min makita 18v med 4ah batteriet
 
Ramnemark skrev:
Det är ju ett litet plus mot min gamla. Men i styrka skullle jag säga att den motsvarar 14,4v ungefär. Men den väger mycket mindre än min makita 18v med 4ah batteriet
Om din gamla in klarar en hålsåg så motsvarar den ju inte en 14.4V iaf. Jag körde med en panasonic 14.4V i många år och jag är elektriker :p
 
F
Magnus Larsson skrev:
Om din gamla in klarar en hålsåg så motsvarar den ju inte en 14.4V iaf. Jag körde med en panasonic 14.4V i många år och jag är elektriker :p
Fast det är en jävla skillnad på en 100mm hålsåg genom en 45mm syll som jag ledigt kör med min Makita och en dos-såg genom dubbel gips..... ;) har gjort det i många år och jag är tjänsteman.
 
fsn skrev:
Fast det är en jävla skillnad på en 100mm hålsåg genom en 45mm syll som jag ledigt kör med min Makita och en dos-såg genom dubbel gips..... ;) har gjort det i många år och jag är tjänsteman.
Fast egentligen så är ju hålsågning mer beroende av utövarens teknik än maskinens styrka, även om det såklart hjälper med lite pulver i grejerna 😉
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Nu är ju detta diskussionstråden så jag dristar mig till att fråga efter rätt dosfrästeknik/hålsågsteknik.
Ska man oscillera lite lätt hela tiden, eller försöka sträva efter att hålla maskinen stadig?
 
F
Lostmoose skrev:
Nu är ju detta diskussionstråden så jag dristar mig till att fråga efter rätt dosfrästeknik/hålsågsteknik.
Ska man oscillera lite lätt hela tiden, eller försöka sträva efter att hålla maskinen stadig?
En sak man inte skall göra är att krypa in på rygg under ett handfat och ligga lite på skrå med ett jävla skittag i maskinen och sen snudd på slå sig själv medvetslös när momentet (som får en småbil att bli avundsjuk) kickar in och batteriet smackar till en i käften.
 
  • Gilla
johel572 och 15 till
  • Laddar…
fsn skrev:
En sak man inte skall göra är att krypa in på rygg under ett handfat och ligga lite på skrå med ett jävla skittag i maskinen och sen snudd på slå sig själv medvetslös när momentet (som får en småbil att bli avundsjuk) kickar in och batteriet smackar till en i käften.
Haha ja fyfan va dom kan slå om man inte passar sig, dock oftast är det ju handlederna som tar smällen. Jag brukar hålla emot batteriet med andra handen men det funkar säkert med käken också 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.