hsd
Klaga på den låga hastigheten och begär kompensation, det kan ta en tid men Telia brukar ersätta sådant
 
Jag har försökt, men dom gjorde om sina ADSL-tjänster för ett par år sedan så nu har dom bara två alternativ; 'Upp till 60' och 'upp till 30'. Dom har ingen garanterad bandbredd och eftersom dom inte har nån tjänst med lägre bandbredd så finns det liksom inget att reklamera... Tidigare hade dom ett gäng tjänster med olika bandbredder, så då kunde man alltid klaga och få tillbaks mellanskillnaden ner till den tjänst som motsvarade det man fick ut i verkligheten.
När jag skaffade det så fick man automatiskt den snabbare tjänsten till reducerat pris så skulle man kolla vad man fick ut i praktiken och tala om ifall man ville byta till den långsammare inom tre månader innan det ordinarie priset började gälla.
 
Andy78 skrev:
Jag skulle också vilja ha som dom, på landsbyggden, betala deras priser för vad dom ger för ett hus, men nu är det inte så och då får man anpassa sig och välja det bästa alternativet.
TS fråga rörde som om 20kr/månaden. ;)
 
Nu pågår diskussioner om ändring av avtal / leverantör får se hur det går.
 
Det går framåt, det blir byte av leverantör förhandling pågår.
 
Va skönt det blir byte av leverantör,gruppanslutning en obligatorisk avgift på 150kr dock så inkluderar det både tvkanaler och internet, inget nytt behöver dras bara byta router och koppla in nätverkskabeln i väggen.

Räknar dock med lite krångel under bytet, dock är det ingen fara om jag skulle vara utan fast uppkoppling ett par dagar.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
hsd
Vad blev det för leverantör
 
Det blir Bredband2 och Sappa.
 
Glömde även nämna kostnadsbesparingen blir runt 1 Miljon år, rätt stor skillnad.
 
hsd
A Andy78 skrev:
Glömde även nämna kostnadsbesparingen blir runt 1 Miljon år, rätt stor skillnad.
Hur menar Du
 
hsd hsd skrev:
Hur menar Du
Föreningen sparar 1 Miljon.
 
Hur förändras kostnaden för medlemmarna, får de samma kostnad eller blir det bara en kostnadsflytt? Brukar alltid finnas gungor och karuseller, även av vad man ärligt redovisar ;)
 
A AndersS skrev:
Hur förändras kostnaden för medlemmarna, får de samma kostnad eller blir det bara en kostnadsflytt? Brukar alltid finnas gungor och karuseller, även av vad man ärligt redovisar ;)
Kostnaden går från minst 630kr till 150kr så det är en stor kostnadsbesparing per hushåll.
 
Själv gjorde jag det omvända bytet, dvs. från Bredband2 till Telia.

Hade Bredband2 100/10 för 349 kr/mån och bytte till Telia 250/100 för 299 kr/mån - ett års bindningstid.
 
FG FG skrev:
Själv gjorde jag det omvända bytet, dvs. från Bredband2 till Telia.

Hade Bredband2 100/10 för 349 kr/mån och bytte till Telia 250/100 för 299 kr/mån - ett års bindningstid.
Fick ngt liknande. När de annonserade ut första höjningen i April för 100mbit-aren, så tog jag kontakt med Telia och då fick man 275 i 6 mån resterande 6 skulle vara enligt det gamla priset på 375. Men de bröt mot avtalet och har under flera månader fakturerar mer. Efter några samtal, så har man nu 250 i 12mån för 299. Om de nu inte godtyckligt saltar räkningen igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.