Det är bara i det här utrymmet det är en betongkaka, i tvättstugan som ligger bredvid är det uppreglat golv, dvs uppreglat och betong kommer aldrig att mötas.
 
S
ferlin75 skrev:
Det är bara i det här utrymmet det är en betongkaka, i tvättstugan som ligger bredvid är det uppreglat golv, dvs uppreglat och betong kommer aldrig att mötas.
du har ju bilat stort hål vad ska du fylla det med?
 
Hörn av ett rum under renovering med sönderslagen betonggolv, grus och en eldriven bilhammare lutad mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Större ska det bli! Hela rubbet ska bort, imorrn skotta grus :D
 
S
kanon.
 
  • Gilla
ferlin75
  • Laddar…
Ett avslutat renoveringsprojekt med synliga golvbalkar och rörledningar vid ett rumshörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mission accomplished! Tar mig en virre och firar ikväll (y)
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Såja.

Lägg inte in uppreglat golv nu bara.
Gör allt rätt från grunden. Så kommer sista whiskeyn smaka fantastiskt!
 
S
Vesslan666 skrev:
Såja.

Lägg inte in uppreglat golv nu bara.
Gör allt rätt från grunden. Så kommer sista whiskeyn smaka fantastiskt!
rekommendation från?
 
Rekommendation?

Om SBH frågar gällande varför man ej bör ha uppreglat golv hänvisar jag dig till BBR.
Där kort förklarat står att man skall bygga för att undvika mikrobiella skador.

Och då uppreglat golv är en känd riskkonstruktion. Så skulle jag nog säga att det är bra att undvika.
 
Jag utgår från att man kan utföra reglat golv på olika sätt, hos mig blir det en luftspalt mellan isolering och betonggolv, som sagt samma princip som ett Nivellsystem men utan fläktar. Så gjorde jag i övriga huset när jag renoverade det för två år sen. Fick ju nu möjligheten att kika in i det jag gjorde då och det ser torrt och fint ut
 
Ett passivt system är fortfarande en riskkonstruktion.

Torrt och "fint" kan ju upplevas i delar. Men svårt att se fukt om det är ca 90% relativ fuktighet i konstruktionen. Vilket medför en fantastisk grund för mögel..
 
S
Vesslan666 skrev:
Ett passivt system är fortfarande en riskkonstruktion.

Torrt och "fint" kan ju upplevas i delar. Men svårt att se fukt om det är ca 90% relativ fuktighet i konstruktionen. Vilket medför en fantastisk grund för mögel..
har aldrig haft problem med uppreglet golv. men det beror ju på hur man gör också
 
Firman är inne på att köra uppreglat och med min (lilla) erfarenhet och hur det ser ut i det utrymmet (luft kommer att kunna cirkulera under golvet) så är det ok med mig.
 
Hur ska luften cirkulera utan fläkt?
 
Ett gammalt och otätt hus till att börja med, sen sitter luftspalten "ihop" med resten av huset så att säga och det sitter ett element i den "öppna änden" som lär hjälpa till att sätta snurr på luften. Känner tydligt att det drar i utrymmet jag kommer åt efter utgrävningen. En del av huset som tidigare reglades upp med luftspalt alltså.
 
Oki bara önska lycka till och hoppas du blir den lilla del som klarar sig utan skador.

Att tillägga är väl oxå att ett våtrum med tätskikt är tätare mot ångfas än troligtvis dina övriga golv. Vilket medför ännu högre fuktighet.

Sen lär du bygga våtrummet tätt till skillnad mot ditt övriga hus. Så om det finns cirkulation på något sätt som du beskriver så tar luften den lättaste vägen, alltså inte vid våtrummet..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.