Smörja gängan lär räcka långt det är verktyg inte utställnings föremål.
 
norrbottenssnickaren skrev:
En fråga jag inte blir klok på. Är det svårt att ställa sågen i tex 45 graders vinkel?
Lossa vredet fram/bak på sänksågen och sen vrida till rätt gradantal, det blir ju under sågbordet så man får ju böja sig ner för att se skalan.
Inte lika smidigt som på en dedikerad bordsåg med större skala i framkant men det är väl ok.


Anledningen till att jag köpte setet med sänksåg var att delarna löst utan sänksåg var bara 1500kr billigare - då kan jag lika gärna ha en dedikerad såg i Cms-bordet.
 
TeroM skrev:
Jag som bara skulle beställa en 15mm fräs, den i mitten. Har ni andra också märkt att kundvagnar är klibbiga, bara man tittat på prylarna på nätet verkar de fastna i kundvagnen och följa med i beställningen?

[bild]
Har också köpt Bench Blocksen och Målarpyramiderna från Axminster, smidiga saker..
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
ceson skrev:
Konstig skärvätska dom skickade med :)
Den där vätskan är bra för inverters smörjning också ^_^
 
En slipmaskin efter tips i fyndtråden

En ny Bosch slipmaskin modell GEX 125-150 AVE i förpackning, oöppnad kartong med packpapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
phl skrev:
Peltors överprisade batteri och laddare åkte med i kittet... 2100mAh Ni-MH AA-batterier, känns inte riktigt 2017 :)
Jag köpte ett par alert XP i helgen, men snålade och avvaktade med peltors laddare. Får ta det när hålet i plånboken lagat sig lite. Tänkte inledningsvis prova med laddbara AA som jag laddar separat. Men det skulle vara intressant att höra lite om vad du tycker om peltors laddare. Ska jag lägga ner de pengarna också?

Jag är faktiskt initialt lite besviken på lurarna. När jag hade dem ute i helgen hade jag ganska mycket problem med blåtanden som tappade kontakten med telefonen lite då och då, trots att jag hade telefonen i fickan. Har inte hunnit använda dem mer sen dess. Vill utvärdera dem lite till innan jag dömer ut dem, men det hade varit intressant att höra om det bara är jag som upplevt liknande problem. Jag har använt andra bt-lurar med samma telefon tidigare utan problem, så det borde inte vara telefonen som är kass tycker jag.
 
P
13th Marine skrev:
[bild]

Några tips på omvårdnad av dem?
Lite mineralolja på gängorna, skruva upp och ned några gånger, torka av olja och rost. Annars en gammal diskborste och diska dem med lite vatten först. Smörj gängorna med olja och torka av dem.
 
Raskus skrev:
En slipmaskin efter tips i fyndtråden
Är det med ett L-boxx "inlägg" (formgjuten plastbricka)?
 
pyro skrev:
Jag köpte ett par alert XP i helgen, men snålade och avvaktade med peltors laddare.

...

Jag är faktiskt initialt lite besviken på lurarna. När jag hade dem ute i helgen hade jag ganska mycket problem med blåtanden som tappade kontakten med telefonen lite då och då, trots att jag hade telefonen i fickan. Har inte hunnit använda dem mer sen dess. Vill utvärdera dem lite till innan jag dömer ut dem, men det hade varit intressant att höra om det bara är jag som upplevt liknande problem. Jag har använt andra bt-lurar med samma telefon tidigare utan problem, så det borde inte vara telefonen som är kass tycker jag.
Jag köpte ett par såna lurar för ett par år sedan. När jag sen dränerade om huset råkade jag lämna telefonen i grävmaskinen och gick upp till huset ungefär 60 meter bort och fortsatte lyssna på musik. Insåg att telefonen låg kvar när det ringde i den och jag inte hittade den i fickorna...
Har inte haft liknande problem som du beskriver men däremot att den tar upp min andning lite väl mycket när jag pratar i den. Den jag pratar med tycker det låter som om jag flåsar i mikrofonen och jag har ändå vindskydd på den.
 
phl skrev:
Peltors överprisade batteri och laddare åkte med i kittet... 2100mAh Ni-MH AA-batterier, känns inte riktigt 2017 :)
Laddaren gör kittet värt pengarna.
 
Vår-rea på SAS... 2700kr. :)

Förpackning för Bose QuietComfort 35 trådlösa, brusreducerande hörlurar på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 1 till
  • Laddar…
pyro skrev:
Jag köpte ett par alert XP i helgen...
Jag köpte också ett par för ett tag sedan. Jag har väl inte använt dem speciellt mycket ännu men har inte upplevt några problem med att de tappat BT. Jag har då haft telefonen antingen i fickan eller liggande i verkstaden och rört mig inom en 10 m radie.
 
Det verkar ju som jag haft sämre lycka med mina än vad ni andra haft med era då. Jag får testa lite till och se hur det går. Jag upplevde att det fungerade bättre om jag la telefonen ifrån mig istället för att ha den i fickan. Min teori är att jag hade för mycket metallskrot i spikfickan som hänger framför fickan där jag normalt har telefonen, även om jag själv inte tyckte att att jag hade så värst mycket saker där.
 
Robert-san01 skrev:
Vår-rea på SAS... 2700kr. :)

[bild]
Var? Hemsidan eller Arlanda?
 
Mattias_Jo1 skrev:
Var? Hemsidan eller Arlanda?
Tyvärr på planet, i luften.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.