Påbörjat markarbeten för spabadet, blev avbruten av frun som tyckte vi hade viktigare prioriteringar, var inte ense ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
EasyCash skrev:
Vi har bott här sen januari förra året så jag vet inte hur det har varit under perioden efter renovering till vår inflyttning. Skivskarven vid gångjärnssidan på dörren har rest sig lite.
Det var inget man märkte när det bortrivna golvet låg där...
[bild]
När föesäkringsbolaget torkat en vattenläcka byter de bara ut det som är skadat. Skivorna ser ut att vara i tillräckligt bra skick för att ha låtit vara kvar. Är du orolig så kontaktar du ditt försäkringsbolag om du kan få en fuktmätning. Och kolla även under huset om utrymmet är krypbart.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Idag har jag grävt ut 20kvm gräsmatta inför frugans nya odlingshörna. Frugan har målet vidare på väggmålningen :)

Väggmålning av ett träd med gröna löv och en skojfrisk målad katt som tittar ut bakom stammen i ett hörn av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hon målade även katten 😂

Svart katt med blå väggfärg på huvudet som sitter i någons famn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fågelsäkrade även skorstenen från Kajorna som försöker bygga bo

Skorsten med fågelsäkring av metallnät på ett tak av takpannor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
...
[bild]
Hon målade även katten 😂
Jag tycker ju att det mest ser ut som en ekorre :)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Ja du, det är en tolkningsfråga ;). Katten var så jävla jobbig idag så nu får han gå runt och skämmas som en Looser :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Ja du, det är en tolkningsfråga ;). Katten var så jävla jobbig idag så nu får han gå runt och skämmas som en Looser :)
Kvinna gör L-tecken med handen, text "L IS FOR LOVE", pojke och flicka bredvid henne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
Tröttnat på att hantverkaren inte kommer någongång, tanten likaså.
Köpte lite färg åt mig, tanten köpte alla böcker om någon som troligtvis är målare, han målar dock bara i olika gråa nyanser, 50 stycken, var det visst..... visst ja, tror hon börjat med en ny hobby också, hon köpte några rullar rep, buntband och lite annat hon tyckte att vi saknar hemma, kul att hon engagerar sig för handarbete.....nog om detta.
Köket har varit "nästan klart" ganska länge nu.
Hörn av ett rum under renovering med taklister och synliga spikhål som behöver målas och fixas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Listerna, spikarna syns.... Eftersom jag inte kan lista rätt så tvingas jag att tälja dem i hörnen...
Hörn av lister i ett kök där färgen inte matchar och spikar är synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rätt arbetsredskap är viktiga, valde snabbt bort snurrstolen av skäl jag inte vill nämna, den var värd ett försök iaf.
Kök med svarta barstolar, en gammal vedspis och vita skålar på golvet mot en kaklad del av golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Använder mig av "fel" nyans, ljusare, när man skall lägga för spikar och speciellt innerhörn, skuggorna försvinner bättre med en annan nyans.
Köksrenovering med vitmålad inredning, en hink färg, penslar och tidningar på en köksö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter att det målats torkas färgen ut, smetas ut lite så att säga, då försvinner resten av skavankerna.
Taklist i hörn där spikhål är fyllda med ljusare nyans, vid vägg med dekorativ tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kliver hon inte upp på en pall och inspekterar väldigt nära får det duga.
Hörn av ett rum med vita lister och tak, synliga spikhuvuden och en vägg med mönstrad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då återstår endast resten, murkåpan, listerna, alla förutom de två meter jag nyss gjort....... vet inte hur jag skall hinna, vill hellre läsa vad andra gör......
Ah! Om jag blir klar innan fyra, skall hon visa knyppling ikväll,tror jag, tråkigt,men måste väl visa lite intresse för hennes projekt också.

Mvh " helt seriös.... promise! " ;)
 
  • Gilla
Appendix och 14 till
  • Laddar…
Snygg tapet Pagno!

Mönsterpassning är kul :)
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Gjort riktigt mycket, mest pratat med snickaren. Kvällsarrbetet kommer att bestå i att köra bort rutten panel, ruttna reglar och rutten dörr.

Bild 1: Översikt
Bild 2: Panel, plus hörnstolpen, syns tydligt att nederdelen är totalt sönderruttnad. Lutad mot grannens vägg syns gamla dörren.
Bild 3: Gamla golvregeln, rätt rutten den också.
Bild 4: Nya markskruv. Som synes är stenläggningen högre än vad golvet tidigare var, ändå är det sänkt lite jämfört med tidigare gräsmatta/rabatt.

Kommer att bli lite upphöjt impregnerad golv och impregnerad regel. På bild 4 skymtar även ny dörr, som vi ärvt av grannen, de gillade inte stilen på den blott 5 år gamla dörren (de flyttade in för 4 år sedan).

Byggplats med avlägsnad rutten panel och reglar, utsatta golvreglar och en lutande gammal dörr vid husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rutten träpanel och reglar staplade utomhus med synligt skadad hörnstolpe och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rotad träpanel och reglar uppstaplade på gräs, tydliga tecken på förfall och skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med synliga rötterade golvreglar och stenläggning, nya markskruvar och arvsdörr i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 2 till
  • Laddar…
Najs! Är det ett förråd som ska få sig en makeover eller vad är det på G? :)
 
Varit på Ikea och handlat täcksidor, inte 100% färgmatch mot luckor ur deras gamla serie som vi har, men nära nog. Alternativet att sprutmåla själv utan riktig lackverkstad lockar inte alls.

Sen är släpet packat med byggskräp som ska köras iväg imorgon, har också hunnit byta några trasiga lampor.

Nu är det dax att slipa nåten i bänkskivan innan kudden.
 
Mikael_L
Ramnemark skrev:
[bild]
Harry Potters katt?
Illustration av en ung man med glasögon i en fantasi miljö som liknar Harry Potter.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Harry Potters katt?
[bild]
Vi borde bytanamn på honom till Voldemort 😂
 
Grejat iordning lite i snickarboa. Nu när våren kommit är det dags att börja greja lite :)

Välorganiserad snickarboa med arbetsbänk, verktygstavla och verktyg redo för vårens projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Snyggt!

Men jag begriper inte hur ni kan ha sådan ordning i era "Snickarboa"!

Hos mig syns knappt bänken under allt skräp som samlas i högar.
Det måste väl vara någon själslig defekt förstås: p
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.