Prisvärd såg.. men tycker inte den såga helt rakt alltid...Lite besviken på den fronten
 
Inte rakt? Justerat den då?
 
Den är inställd. Men ibland blir det inte 100% rakt.. har hänt ett par gånger även om man hållt virket helt rakt
 
nikasp skrev:
Antar att Lindarn räknas som webshop?
Lindarn har ju fysiska butiker så det borde gå att prismatcha mot dom.
 
  • Gilla
Wuaaa
  • Laddar…
Dock är orginial klingan inte det bästa. Funkar absolut till grovvirke. Men till lister bör man byta till en annan om man vill ha fina snitt.
 
magnlar skrev:
Dock är orginial klingan inte det bästa. Funkar absolut till grovvirke. Men till lister bör man byta till en annan om man vill ha fina snitt.
Intressant; jag är i precis det läget nu (köpt såg, kapat reglar, ska snart måla och sen börja med lister). Tips på vilken klinga jag bör skaffa för listerna?
 
Setomidor skrev:
Intressant; jag är i precis det läget nu (köpt såg, kapat reglar, ska snart måla och sen börja med lister). Tips på vilken klinga jag bör skaffa för listerna?
https://www.proffsmagasinet.se/verk...agklinga-48t?gclid=CMf40bqvmdMCFUngGQodgoYDbQ

Den har jag köpt. Är en jättebra klinga. Man hittar säkert billigare i Tyskland. Men har inte orkat vraka och vänta..
Använder den till lister och så.
Orginial kör jag grovt med..
 
  • Gilla
Setomidor
  • Laddar…
nikasp
Då kör jag nog på den. Tar lite för lång tid att handsåga så nu får det vara nog. Bl.a. dasset jag byggde hade nog varit väldigt mycket fortare uppe med elverktyg och nytt tak på G i torpet.
Jag går på mindre sågbocken, behöver frakta mellan hus och torp.
 
Redigerat:
Märkligt? Jag frågade om just klingan för listor och så gott som alla ansåg att medföljande dög och de gjorde den faktiskt :). Har bara sågat lister med min.
 
snowjim skrev:
Märkligt? Jag frågade om just klingan för listor och så gott som alla ansåg att medföljande dög och de gjorde den faktiskt :). Har bara sågat lister med min.
Jag kanske hade nåt fabriaktsfel på klingan. Det var svårt att få rena snitt, man måste vara försiktigt som sjutton.
Den andra blåklingan som jag köpte var sjukt mycket bättre..
 
nikasp
Ursäkta om det redan avhandlats men vad är skillnaden på borden. GTA 2500 och 2600? Ser ut som att 2500 har handtag, jag prioriterar att den är mobil då hela paketet kommer att få åka bil eller släp ibland.
 
Den ena påstods vara lite plastigare, "som ett blåsminkat PTA", när jag frågade samma sak. Minns inte vilken som var den finare av de två.
 
Köpte min GTA3800 på Bauhaus för 1667kr efter prisgarantin. Klart värt de några hundralappar extra mot 2500. Stabil bord som tusan.
 
ghoti skrev:
Den ena påstods vara lite plastigare, "som ett blåsminkat PTA", när jag frågade samma sak. Minns inte vilken som var den finare av de två.
2500 är, vad jag förstått, uppföljaren till 2600.
Så min gissning är att 2500 är det "bättre" av dom, men som sagt, bara en gissning.
 
magnlar skrev:
Köpte min GTA3800 på Bauhaus för 1667kr efter prisgarantin. Klart värt de några hundralappar extra mot 2500. Stabil bord som tusan.
Jepp, gjorde precis samma idag. Hade först köpt 2500 men folk verkade ganska eniga om att det var värt 600-700 kr för att få längre och stabilare bord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.