jo precis, de var nog slut hos dahl... men man anger väl inte "finns i lager" isåfall?



jag köpte en rörbock på biltema (y)

så jag kan försöka bocka..

men är det inte svårt att borra 20mm från väggens hörn där man ska genom väggen? jag har ingen tunn borrmaskin som klarar 16-18mm borr..
 
Krilleman
Jo, majoriteten anger finns i lager. Ibland brukar det finnas med en text i villkoren ang detta fenomen. För du läste väl villkoren innan du tryckte på beställ?! :wow: Jag vet att jag inte brukar göra det när jag handlar på nätet, dumt nog...

Borra med vanlig träborr av flat modell. Är det metallregel så kan du forcera den med hålsåg. Då klarar du dig med vilken skruvdragare som helst.
 
haha nä läser aldrig villkoren, å andra sidan lämnar jag heller aldrig omdömen, men nu ska jag lämna omdöme om denna firma.. jag köpte värmepumpen av dem och då var det sen leverans med...

jag misstänker timmervägg, jag har provat borra med flatborr i en sådan en gång :thumbdown:

har en 16mm installationsborr som jag tänkte köra med... väggen är nog 40cm tjock uppskattningsvis
 
Krilleman
Jaha, timmer, det ändrar ju synen. Då får du nog göra som du tänkt och borra en bit ut.

Bocka in, montera två klämmer och sen bocka ut igen, ser inte helt fel ut det heller. Mer "rätt" än distanser enligt mig.
 
tack för snabba svar!

ja det har jag också tänkt på, men på denna korta sträcka, 50-60cm taget ur minnet det är värt "besväret" ändå?`

hur tätt klamrar man vanligtvis radiatorrör förresten?
 
Krilleman
60cm på liggandes ledning.
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
tror jag borrar på ca 65mm avstånd från hörnet.

provar bockar rör och se om jag får till det.

får jag inte till det kör jag med raka rör istället :)

då har jag iaf försökt! :)
 
Krilleman
Bra inställning (y)
 
men läste du inlägget från början krilleman_215?

jag hade ju tänkt mig 2 radiatorer, 1 under varje fönster... men köpte sedan ett långt. det kanske redan är martintimell-varning?
 
Krilleman
Helt OK, bra val ur effekt-synpunkt!
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
jag återkommer med resultat, men det kan nog ta ett bra tag...
 
Känn ingen press, men.... :D
 
  • Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
kollade installationsmanualen.

där ska radiatorn hängas upp i 3 konsoller om den är längre än 1800.

min är 2600 men levererades bara med 2 konsoller funkar det ändå? kanske räcker när det bara är 300mm högt, dvs rätt lätt?
 
Krilleman
Konsollerna på längre radiatorer än 160cm ska ha tre konsoler.

Har du kollat ordentligt upp mellan panelerna vid konvektionsplåten. Där brukar det ligga en ensam extra lite dolt.

Finns den inte så är det bara påtala det för butiken du handlar av!
 
jag har inte kollat så noga, hittade 2 på gaveln när jag tog av plasten... ska kika lite mer, kan ju finnas där..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.