BirgitS
Danne12345 skrev:
Siten verkar vara nere. Verkar ha varit det ett bra tag nu.
Jag kan nå sidan utan problem.
 
Undrar hur sotaren kommer åt att sota? Finns inga synliga anordningar för att komma till skorstenen på det glastaket. Sedan ser det ut som om det är två kaminer kopplade till samma skorstenspipa. Det trodde jag att man inte fick göra......
 
roli skrev:
Sedan ser det ut som om det är två kaminer kopplade till samma skorstenspipa. Det trodde jag att man inte fick göra......
Rätt projekterat och dimensionerat så skall det gå att använda två kaminer i samma pipa
http://www.sotarbolaget.se/fragor_svar.html
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
K
Ja, man måste ju läsa hela tråden innan man postar något nytt. :rolleyes:
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Drömgarage!
 
useless skrev:
Ja, man måste ju läsa hela tråden innan man postar något nytt. :rolleyes:
Nej, men man måste faktisk läsa en sida eller två bakåt innan man postar.
Och är man så intresserad att man bryr sig om att posta så läser man ju tråden kontinuerligt ändå.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Jag har flyttat inlägg som tipsar om fina gamla hus till salu till tråden Fina gamla hus till salu, som ligger under delforum Byggnadsvård.

I den här tråden tipsar vi om "balla arkitektritade hus som kan ge inspiration", enligt TS önskemål:


SH skrev:
Tänkte det kan vara kul att ha en tråd med balla arkitektritade hus som kan ge inspiration.

Hittade ett häftigt hus på hemnet idag.

[länk]
/Moderator

 
Borde mao byta namn till fula nybyggen utan själ :p
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Smaken är som baken eller vad brukar man säga, kul att titta på såklart men skulle inte vilja bo i det :)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Tråden handlar ju om coola hus. Då måste det finnas plats för både vad jag, du, han och hon tycker är coolt.
 
  • Gilla
Sparris och 3 till
  • Laddar…
Martin_B
Dalbotös skrev:
Från utsidan - ett väl underhållet hus som ser kanonfint ut. Från insidan - någons inredningsstil slog över på max, sprängde mätaren och fortsatte sedan ut genom rummet.
Visst, jag hade inte velat bo så själv men nog är det något visst med hus där man gått all in och struntat helt i funktionalitet. :)

[länk]
Haha nog för att jag gillar stuckaturer men detta var lite väl att ta i tycker jag :D

Ungefär som villan i Malmö, dock var Malmövillan betydligt mer smakfullt konstruerad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.