A
ylletröja skrev:
Vet ej vart mitt är tillverkat, men det är ett ERF3866AOX och det har ingen dörrstopp. Om de har haft det på tidigare modeller så verkar det bra dumsnålt att spara in på den fuktionen.

Ingen som vet något annat märke med dörrstopp?
Electrolux fick nog inte plats med stoppen på dörren när de gjorde överdelen flashigare
 
Börjar känna mig allt mer missnöjd med mina electroluxskåp...
Någon som vet hur isoleringen i en kylskåpsdörr är gjord? Är det någon form av vakuumisolering, eller är det något som inte skulle skadas om man drar in en skruv i överkant för att hålla ett stopp?
 
Y
Nu har jag bara skruvat på standard modeller och där är inget vakuum iaf.
Monterat diverse olika lås på dörrar samt nya popnitgängor för handtag som lossnat.

Däremot går det värmeslingor på sidorna så då ska man kanske ta det lite lugnare med skruvar..
 
Yrrol skrev:
...
Däremot går det värmeslingor på sidorna...
Värmeslingor? Det handlar ju om kylskåp.
 
  • Gilla
AM86
  • Laddar…
Y
Ja jag vet det låter konstigt men dom har slingor på sidorna. Tror det var lite värme men kanske var kylslingor. Jag har varit i Electroluxfabriken och dom berättade stolt att dom var dom enda tillverkare som hade detta i förebyggande emot kondens när ett kylskåp står intill en frys.
 
Redigerat:
Yrrol skrev:
... Jag har varit i Electroluxfabriken och dom berättade stolt att dom var dom enda tillverkare som hade detta i förebyggande emot kondens när ett kylskåp står intill en frys.
Var det första april :rolleyes:
 
A
Du såg nog ett frysskåp
 
Y
electroluxaren skrev:
Du såg nog ett frysskåp
Ja det är nog möjligt, trodde det var slingor i båda.
 
Vårt kylskåp i husvagnen har något slags värmeslinga då de haft problem med isbildning i skarven mellan kyl och frys. Men den slår man på manuellt med en knapp. Dometic (som är Electrolux?).
 
Samma trubbel här. Tappar man kylskåpsdörren i full fart en trött morgon så slår den ut altandörrsfönstret, om man har otur. Stålhandtag in i glaset.
Har sett bågfomade skenor i nått sammanhang från IKEA. Minnet sviker mig dock, men det var en plastskena som löpte i ett fäste på skåpet och var fäst i dörren. Den stoppade dörren när skenan tog slut helt enkelt. Funderar på att bugga nåt liknande men hamnar på 60cm rak skenlängd då jag inte har maskiner att tillverka böjda platta skenor. Lätt att det blir mickelimack om nåt år och då skiter jag hellre i det än att bygga fler finurliga-gubb-lösningar.
Fan, det måste finnas lösningar i andra branscher! Kanske fönsterbranshen eller altandörrar?
 
Då hamnar den ju mitt i utgången till altanen. Dörrhandtaget på kylen slår i dörrglaset, jag måste ha nåt kopplat till skåpet och kyldörren annars kommer vi få ont i fötterna...
 
Spiken i kistan skrev:
Då hamnar den ju mitt i utgången till altanen. Dörrhandtaget på kylen slår i dörrglaset, jag måste ha nåt kopplat till skåpet och kyldörren annars kommer vi få ont i fötterna...
Montera den på dörren...

Annars gör det nog ondare att springa genom dörren, eller?
 
BirgitS
Ja, det blev lite felskrivet där. Det skulle vara på frysens dörr förstås.

Ett stopp i golvet behöver ju inte sitta i änden av frysdörren utan kan sättas nära frysens gångjärn.
 
För en del år sedan löste jag samma problem med en egenhändigt bockad plåtbit i rostfritt som jag fäste i det övre gångjärnet med skruven som satt där. Ska se om jag kan hitta bilderna som jag tog. Det blev lite "bocka och testa" några gånger till jag var helt nöjd men det blev både rätt snyggt och funktionellt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.