Ola C skrev:
Hade jag varit intresserad av träsvarvning hade jag åkt o hämtat denna. Bra pris och den är väl helt ok den svarven.

[länk]
Köpt :p
 
  • Gilla
stice och 4 till
  • Laddar…
Grattis då hann du före mig!
Försökte se hur jag skulle kunna hämta den men då slapp jag det bekymret. 😋
 
Hammarfall skrev:
Jag letar efter en släpvagn att köpa. Valen ligger mellan bauhaus-släp för 8000kr och fogelsta 1425, utan galler. Nu såg jag en annons på blocket och den kanske är att föredra? Sparsamt med information dock!

[länk]
Vad ska du ha den för? Tunga grejer eller enklare skräp hemifrån till tippen?

Jag rekomenderar en utan broms då slipper man den grejen på besiktningen.
 
shomakie skrev:
Vad ska du ha den för? Tunga grejer eller enklare skräp hemifrån till tippen?

Jag rekomenderar en utan broms då slipper man den grejen på besiktningen.
Det blir mest till tippen och lite virke/skivor. För tunga saker kan jag låna. Egentligen vill jag också att den ska vara lätt så att jag enkelt kan dra den i trädgården, då det är omöjligt för mig att backa in den i garaget.
 
Redan borta....
Ola C skrev:
Billig ejcahyvel

[länk]

[bild]
 
Ja ibland går det undan:|
 
Hammarfall skrev:
Jag letar efter en släpvagn att köpa. Valen ligger mellan bauhaus-släp för 8000kr och fogelsta 1425, utan galler. Nu såg jag en annons på blocket och den kanske är att föredra? Sparsamt med information dock!

[länk]
Fogelsta släp helt klart! Jag köpte mitt Brenderup släp på MFT i Växjö. Liten bit att åka för dig dock, men bra priser har de: http://www.mftprodukter.com/eu-slap/

Notera att Fogelsta och Brenderup är samma släp och tillverkare. Samma beteckning också.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
kuntri skrev:
Fogelsta släp helt klart! Jag köpte mitt Brenderup släp på MFT i Växjö. Liten bit att åka för dig dock, men bra priser har de: [länk]

Notera att Fogelsta och Brenderup är samma släp och tillverkare. Samma beteckning också.
Det är svårt när det sägs vara samma vagn, men olika märken och reggade på olika vikter! Kanske borde starta en ny tråd?

Orkar inte ta mig alltför långt för att köpa ett släp. Har försökt "klämma" på någon men inga som har dem på lager i stan..

50m bort finns en firma som säljer Fogelsta 1425 med galler och vinterdäck för 15900.
30km bort "Nya Tiki C265" med 70cm galler, stödhjul och lås för 13490.
70 km bort har jag Brenderup 1426 med 80cm galler för 13995.
 
Hammarfall skrev:
Det är svårt när det sägs vara samma vagn, men olika märken och reggade på olika vikter! Kanske borde starta en ny tråd?

Orkar inte ta mig alltför långt för att köpa ett släp. Har försökt "klämma" på någon men inga som har dem på lager i stan..

50m bort finns en firma som säljer Fogelsta 1425 med galler och vinterdäck för 15900.
30km bort "Nya Tiki C265" med 70cm galler, stödhjul och lås för 13490.
70 km bort har jag Brenderup 1426 med 80cm galler för 13995.
Jag har det släpet. Rekommenderas varmt. Är samma släp som finns med tre olika vikter. Dock samma "hårdvara" i alla tre bara olika typningar för att kunna framföras med olika bilar.
Köp inte ett släp där du inte får plats med en byggskiva på flaket. Du kommer ångra dig!
 
ljhnilsson skrev:
Jag har det släpet. Rekommenderas varmt. Är samma släp som finns med tre olika vikter. Dock samma "hårdvara" i alla tre bara olika typningar för att kunna framföras med olika bilar.
Köp inte ett släp där du inte får plats med en byggskiva på flaket. Du kommer ångra dig!
Plats för byggskiva är ett krav. Jag kommer att köra på Brenderup 1425 för 13995, tycks inte kunna få ett bättre pris på fogelsta/brenderup. Passa på stt köpa stödhjul?
 
Ja, köp eller förhandla till ett stödhjul. Gött att ha!
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Bra pris på en förhoppningsvis bra bandsåg. Köpte en likadan i veckan men har inte hämtat den eller ens sett den.

Ser ut att sakna anhåll men axminster har bra sådana.

https://m.blocket.se/varmland/Bandsag_72411219.htm?ca=23&w=3

En begagnad grön bandsåg utan anhåll visas i ett skjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.