Min vän har skrivit det sistnämnda men inte fått svar än.
 
nikasp
Jag tänker inte riktigt likadant. I andra änden sitter det en stackars anställd som klantat bort en massa pengar pga ett misstag och kanske får fan för det. Det där med efterköpskänsla köper jag inte riktigt men då är jag gubbe på 40+. Oops 45 tydligen.

fsn skrev:
Det är ju en efterköpskänsla du beskriver. Det är ingen som vet vad TS visste eller trodde när han trycke på köp. Att han ropade i 5st bevisar att det var ett klipp och det är inget olagligt att göra en bra deal. Win some, loose some. NetOnNet får ta detta på erfarenhetskontot enligt mig.
 
Mikael_L
Jag hoppas att netonnnets hotbrev till de som köpt sin maskin hittar ut till pressen.
 
F
nikasp skrev:
Jag tänker inte riktigt likadant. I andra änden sitter det en stackars anställd som klantat bort en massa pengar pga ett misstag och kanske får fan för det. Det där med efterköpskänsla köper jag inte riktigt men då är jag gubbe på 40+. Oops 45 tydligen.
Man kan ju se det så här med... Varför skall en kund ta skiten för att dom inte kan sitt jobb?

Jag jobbar inte med att knappa in felaktiga priser i en webshop eller inom detaljhandel där jag kan lämna för mycket växel. Jag jobbar med produktutveckling och det skulle vara mycket enkelt att göra misstag som skulle kosta ett par hundra tusen. Vi löser det med releaser, granskningar och kontroller. Man kan ju tycka att ett företag som NetOnNet borde ha nån form av releaseprocess och kontroll för att förhindra sånt här?

Det är ju inte helt omöjligt att jag också passerat 40 och jag är inte helt bekväm med att du kallar mig gubbe.
 
Mikael_L
netonnet får väl teckna en försäkring, som täcker skadan som blir när man klantar till det, precis som alla andra företag. ;)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Eftersom det är några år sedan jag fyllde 60 så känner jag mig inte bara obekväm med uttrycket gubbe jag känner mig kränkt:mad::wow: ta mig f*n, skål
 
nikasp
Det var ju ett uppenbart "fat finger error" hos NetOnNet, troligen manuellt infört av en människa. Till och med inom börsvärlden (jobbar med utveckling av börshandelssystem) finns det gentleman's agreement och numer även mekanismer för att backa eller förhindra att det händer. Man kan speca att om ett pris avviker för mycket från rådande pris så antar man att det är felinmatning.

Vi har också liknande processer som er men jag tvivlar att NetOnNet har liknande i sin webshop men nu kanske de fick anledning att utveckla systemet för att minska risken. Maskinen som debatteras kostar mellan 1891-3244 inkl. frakt på Prisjakt så 209 kr var ju riktigt billigt.

Man är gubbe över 40 även om man tränar och cyklar mountainbike etc. Har syskonbarn mellan 20-30 år som kan intyga :)

fsn skrev:
Man kan ju se det så här med... Varför skall en kund ta skiten för att dom inte kan sitt jobb?

Jag jobbar inte med att knappa in felaktiga priser i en webshop eller inom detaljhandel där jag kan lämna för mycket växel. Jag jobbar med produktutveckling och det skulle vara mycket enkelt att göra misstag som skulle kosta ett par hundra tusen. Vi löser det med releaser, granskningar och kontroller. Man kan ju tycka att ett företag som NetOnNet borde ha nån form av releaseprocess och kontroll för att förhindra sånt här?

Det är ju inte helt omöjligt att jag också passerat 40 och jag är inte helt bekväm med att du kallar mig gubbe.
 
nikasp skrev:
Det var ju ett uppenbart "fat finger error" hos NetOnNet, troligen manuellt infört av en människa. Till och med inom börsvärlden (jobbar med utveckling av börshandelssystem) finns det gentleman's agreement och numer även mekanismer för att backa eller förhindra att det händer. Man kan speca att om ett pris avviker för mycket från rådande pris så antar man att det är felinmatning.

Vi har också liknande processer som er men jag tvivlar att NetOnNet har liknande i sin webshop men nu kanske de fick anledning att utveckla systemet för att minska risken. Maskinen som debatteras kostar mellan 1891-3244 inkl. frakt på Prisjakt så 209 kr var ju riktigt billigt.

Man är gubbe över 40 även om man tränar och cyklar mountainbike etc. Har syskonbarn mellan 20-30 år som kan intyga :)
Jo, fast i min värld som kör Makita nästan oavkortat så hade jag inte koll på alla modellnummer (20-30, 30-30, 40-30 m.fl). Den billigaste av oscillerande blå maskiner ligger strax över tusenlappen.

Som sagt, var det någon som reagerade på tandborsten?
 
F
nikasp skrev:
Maskinen som debatteras kostar mellan 1891-3244 inkl. frakt på Prisjakt så 209 kr var ju riktigt billigt.

Man är gubbe över 40 även om man tränar och cyklar mountainbike etc. Har syskonbarn mellan 20-30 år som kan intyga :)
Och hade dom gjort en riskanalys så hade dom kanske insett att ett kontrollsystem hade lönat sig? Eller så gjorde dom riskanalysen och kom fram till att det kostar mer än att ta det då det händer men man kan reducera skadan med påhittade avtal som inte följer konsumentköplagen och följa upp det med hot om indrivning. Det är ju alltid nån som betalar.

Det var absolut billigt... Jag skulle tom kunna tänka mig att kalla det ett fynd.
 
Chrissofsweden skrev:
Som sagt, var det någon som reagerade på tandborsten?
Köpte den där tandborsten för 99 kr eller 199 kr på Jula i höstas så det ordinarie priset känns ju väldigt högt. Tror att cdon jobbar så, sätter höga ordinarie priser för att sedan kunna ha en hög procentsats på sin rea.
 
F
Chrissofsweden skrev:
Jo, fast i min värld som kör Makita nästan oavkortat så hade jag inte koll på alla modellnummer (20-30, 30-30, 40-30 m.fl). Den billigaste av oscillerande blå maskiner ligger strax över tusenlappen.

Som sagt, var det någon som reagerade på tandborsten?
Nix, reagerade inte alls. Spara den, du kanske behöver den.
 
nikasp
Fast du är Forumgud och har också många år på BH så att man får något blått som det står Bosch på och har motor för 209 kr är för bra för att vara sant. Jag kan inte Makita, Fein eller Festtool men liten aning kanske man kan ha.

Chrissofsweden skrev:
Jo, fast i min värld som kör Makita nästan oavkortat så hade jag inte koll på alla modellnummer (20-30, 30-30, 40-30 m.fl). Den billigaste av oscillerande blå maskiner ligger strax över tusenlappen.

Som sagt, var det någon som reagerade på tandborsten?
 
S
Chrissofsweden skrev:
Jo, fast i min värld som kör Makita nästan oavkortat så hade jag inte koll på alla modellnummer (20-30, 30-30, 40-30 m.fl). Den billigaste av oscillerande blå maskiner ligger strax över tusenlappen.

Som sagt, var det någon som reagerade på tandborsten?
Det var helvete vad du kör med din tandborstjämförelse. Du har varit medlem sedan 2008, har ett antal inlägg sen förr. Du borde ha koll på vilka verktyg som är är bättre än andra. När du såg att en blå Bosch var i det här prisintervallet borde du ha förstått att priset var lägre än normalt. Det är det tingsrätten kommer att säga, du borde ha förstått!

Att jämföra med tandborste är bara komiskt.
 
F
Stadsfiskalen skrev:
Det var helvete vad du kör med din tandborstjämförelse. Du har varit medlem sedan 2008, har ett antal inlägg sen förr. Du borde ha koll på vilka verktyg som är är bättre än andra. När du såg att en blå Bosch var i det här prisintervallet borde du ha förstått att priset var lägre än normalt. Det är det tingsrätten kommer att säga, du borde ha förstått!

Att jämföra med tandborste är bara komiskt.
Jobbar på NetOnNet?

Fick tips om felskrivningen av en kompis som vet var du jobbar, reggade dig fort som fan och har sett till att det skickats ut hot till alla som köpte den blåa a**lvibratorn?

Jag har inte en aning men man undrar ju och måste fråga....
 
nikasp
Verkar sjukt misstänkt men väldigt slipat att skriva 14 inlägg först i helt andra ämnen. De här trollen blir bättre och bättre :D

fsn skrev:
Jobbar på NetOnNet?

Fick tips om felskrivningen av en kompis som vet var du jobbar, reggade dig fort som fan och har sett till att det skickats ut hot till alla som köpte den blåa a**lvibratorn?

Jag har inte en aning men man undrar ju och måste fråga....
 
  • Gilla
[SH] och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.