scim skrev:
Skulle vara väldigt intressant att höra historien bakom den där försäljningen.
Finns lite mer info här: https://object.highestate.se/29337-thams_vag_6.html

Vilken potential huset har - men lite väl "spännande" för de flesta.

/Krille
 
Undrar om det är Q-märkningen som har gjort att dom inte har kunnat renovera som dom vill och gett upp, eller om det är pengarna som har tagit slut?
 
De verkar ju ha fått bygglov men inte slutfört det inom tidsramen. Slut på pengar?
 
Åh, Q märkning.... Det är ju sällan något positivt i fastighetsaffärer.
 
3 ägare som blivit osams tolkar jag det som. (Säljs enligt regler om samägande)
 
Nån vill dra sig ur och tvingar fram en försäljning via Lantmäteriet? Eller hur funkar det?
 
Martin_B
SSSS skrev:
[länk]

[bild]
Häftigt! Tänk om alla hus, exempelvis i vanliga villaområden, hade sett ut så :)

Man slipper ju tänka på kallvind osv! Hade kunnat ha fina odlingar i en liten del av vinden då ju, tomater, vindruvor, kanske t.o.m mer exotiska frukter då ju eftersom där hålls inomhustemperatur även på vintern. Hur läckert som helst :)
 
Bör ju vara ett rätt hållbart tak ändå?
 
Jag undrar som vanligt hur de lyckas få tillåten energiförbrukningen ...
 
haavard skrev:
Jag undrar som vanligt hur de lyckas få tillåten energiförbrukningen ...
I det här huset är det nog enklare, hela glasvinden är ju en egen avskiljd del, med isolering mot resten av huset. Som ett inglasat uterum ungefär, bara placerat på taket.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
haavard skrev:
Jag undrar som vanligt hur de lyckas få tillåten energiförbrukningen...
b8q skrev:
I det här huset är det nog enklare, hela glasvinden är ju en egen avskiljd del, med isolering mot resten av huset. Som ett inglasat uterum ungefär, bara placerat på taket.
Martin_B skrev:
...
Man slipper ju tänka på kallvind osv! Hade kunnat ha fina odlingar i en liten del av vinden då ju, tomater, vindruvor, kanske t.o.m mer exotiska frukter då ju eftersom där hålls inomhustemperatur även på vintern. Hur läckert som helst :)
Jojo, det hade nog blivit fina vindruvor. Och nästan gratis också :cool:
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
SSSS skrev:
[länk]
Siten verkar vara nere. Verkar ha varit det ett bra tag nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.