Det är våtrumsgips på plåtreglar. Finns inget organiskt i dessa som kan mögla, dessutom blir det ett ventilerat utrymme mellan gipsskiva och källarvägg. Jag har "stött och blött" denna lösning med några byggingenjörer. Framtiden får utvisa huruvida det funkar :)
 
River mig i huvudet gällande mitt golv. Att flytspackla en oisolerad betongplatta som saknar kapillärbrytande skick är tydligen inte helt enkelt. Eller framförallt inte billigt.

Funderar på om jag istället bara ska försöka slipa eller fräsa de värsta ojämnheterna i plattan och lägga klinkern direkt på. Nackdelen är då att jag inte får nåt fall mot golvbrunnarna.
 
Vad kostade dem hutlöst dyra skivorna? Jag betalade 300 kr st för jako-skivor som är 600x2400 mm. Det kändes också lite dyrt på något sätt..

Vad är det för fel på golvet, varför kan du inte flytspackla menar du? Ta med lite fina bilder! :) :)
 
319:- kostade skivorna, 900x240.

Golvet är rätt ojämnt, bland annat efter att jag bilade upp och bytte rör. Ska ta lite bilder :)
 
Renoveringsrum med våtrumsspackel på väggarna, slipmaskin på golvet och en dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Går sakta men säkert framåt.

Håller på att spackla och slipa. Våtrumsspackel så klart. Investerade i en giraff eller vad det kallas, en fröjd att slipa med!

Har även fräst av golvet, ville få bort gammal färg.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
tommib
Är det Julas Meec eller har du köpt en riktig?
 
Är inte Meec en riktig ;)

Jo, det är Julas. Var rea häromdagen. Funkar riktigt bra, dock ganska tung. Men jag har inte använt nån "riktig" tidigare, så har inget att jämföra med.
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Med riktig avsåg jag Flex, som vad jag vet var först :). Har varit sugen på en sån från Jula men inte vågat slå till.
 
Bra simpa! Vi har ungefär lika hög fart :) fick upp första våtrumskivan idag!
 
tommib skrev:
Med riktig avsåg jag Flex, som vad jag vet var först :). Har varit sugen på en sån från Jula men inte vågat slå till.
Slå till du, jag tycker den verkar riktigt bra efter första dagen :)
 
Skadat område på taket med bortfallen puts och en synlig reparation med gipsbruk längs kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"Skulle bara" pilla bort lite lös puts från taket... Tog 1,5 timme att lappa. Körde med gipsbruk enligt inrådan. Får se om det sitter kvar.
 
Uppdatering:

Har nu börjat måla väggarna. Blev Nordsjös system för våtrumsväggar. Grunda med primer, klistra upp glasfiberväv med samma primer samt grunda utanpå väven med samma primer.
Har nu lagt ett första lager med färg, ser förskräckligt ut men ordnar sig nog när nästa lager kommer på plats ikväll.

Tak och väggar målas i kulören S-0502-Y. Samma med lister, dörr och fönster.

Med lite tur kan jag börja med golvet framåt nästa helg!
 
Hej Simpa, hur går det?
 
Hej!

Det går bra, men är dålig på att knäppa kort :)

Har målat färdigt. Börjat sätta lite lister i taket. Har även gjort klart det lilla tätskikt vi ska ha. Har satt tätskikt runt golvbrunnarna samt en remsa mellan vägg och golv i det hörn badkaret ska stå.

Tänkte prima golvet ikväll så kan jag börja med klinkersen i morgon :)
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.