Tack!
Arbetstiderna har ju lite med dålig planering att göra 😁

HT
 
Ser inte bilderna?
 
  • Gilla
hama65 och 2 till
  • Laddar…
Inga bilder för mig heller.
 
Ajdå, kollar på det imorgon.

HT
 
Ska du ha putsade väggar i tvättstugan eller har du tänkt kakla?
 
Efter några månader ledigt från projektet så har vi bestämt att göra klart tvättstugan. Skönt att slippa riva ett tag, det är roligare att bygga upp saker.
Just nu står tvättmaskinen inklämd på en liten toalett i källaren och tvätten hängs på övervåningen. Inte optimalt..
Jag började med att knacka ner puts och kakelfix så att vi får samma struktur på alla väggarna. Kanske idiotiskt, det skulle ju räcka med att ta bort 15 kvadrat kakelfix och putsa den delen men jag skulle inte gilla strukturskillnaden =)
Sen flytspacklade jag golvet, det va ganska svårt då brinntiden va ganska snabb, typ 20 minuter. Samt att jag delade in golvet i för stora delar.

Nyflytspacklat golv och väggar delvis rivna i en blivande tvättstuga under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag fick till det till slut iallafall och kommer få justera en knöl som hann brinna innan jag hann skrapa av den.

Renoveringsprojekt med väggar delvis fria från kakelfix och nyligen flytspacklat betonggolv i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På de här bildena syns det hur trasig väggen blev när jag bilade ner kakelfixen som satt fast något helt fantastiskt. Det lagade jag med putsbruk som jag blandade i cement i.

Här har jag lagat i det mesta samt att elektrikern har gjort sitt så det blev dags att putsa.

Renoveringsfas av en tvättstuga med bilade väggar och arbetsljus, hink och verktyg synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väggarna tunngrundades först, sen nätades och sen satte jag upp putsribbor. Jag hade aldrig putsat förut så jag va lite nervös för hur det skulle bli men det va ju inte så svårt men tog väldigt lång tid. De korta väggarna började jag med och det blev 15:00-01:00 i fredags. Den högra långväggen i lördags mellan 18:00 och 06:30 och den andra långväggen gjorde jag igår mellan 10:00 och 22:30.

Tunngrundat:
Renoverad tvättstugs hörna med grovt putsade grå väggar och nyligen flytspacklat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nätat, ribbor samt börjat putsa:
Renoveringsarbete i tvättstuga, vägg partvis förberedd med tunngrund, nät och putsribbor för putsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Klart:
Nyligen putsad vägg i renoverad tvättstuga, med synliga putsribbor och grovt underlag vid kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Långväggen:
Renoveringsarbete i tvättstuga med nyputsade väggar och flytspacklat golv i halvbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nästa steg blir:
Bygga en låda med inspektionsluckor runt rören i taket.
Måla väggarna.
Regla upp för innertak.
Färdigställa elen.
Lägga klinkers.
Montera Ikeaskåpen.
Tvätta.

Snart klart alltså

HT
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Jag hittade ingen redigerafunktion så jag la upp hela posten igen men ändrade så att jag laddade upp bilderna från datorn istället för att länka till bilderna på nätet. Hoppas att det funkar.
Nån moderator får gärna rensa bort mitt förra inlägg där bilderna inte fungerar samt poster kring det.
 
Det kommer att bli bänkskiva och diskho så över bänkskivan så blir det kakel annars målad puts.

HT
 
S
  • Gilla
Nillea
  • Laddar…
Ser snyggt ut! Jag tänkte på kall & varmvatten, lägger du dom under, mellan eller på frigoliten?
 
Jag köpte färg direkt från alabaster, väntar på hinkarna. Eftersom väggarna var nyputsade så tyckte min mailkontakt att jag skulle grunda med vattenglas så det har jag gjort nu.

Vattenrören ligger mellan två frigolitlager.

HT
 
Vi fick igång tvättstugan på semestern, fruktansvärt skönt att få klart ett rum. Bara lister o lite färg på fönster och dörrar kvar. Kakelplattorna som saknas är på plats men hade ingen bild på det.
Nyligen renoverad tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare, handfat, kakel och schackrutigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad tvättstuga med vita skåp, tvättmaskin, torktumlare och blått kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med det färdigt så kan jag alltså riva de sista 45 kvadratmetrarna.
Renoveringsarbete i tvättstuga med synlig golvvärme och kaklade väggar, omgiven av byggbråte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi hade visst golvvärme i hallen =)

HT
 
  • Gilla
corre och 4 till
  • Laddar…
Fasiken vad fräsch det ser ut!
 
  • Gilla
HappyTom
  • Laddar…
Riktigt fin tvättstuga!
 
  • Gilla
HappyTom
  • Laddar…
Jag har alltså börjat riva den sista delen av huset, skön känsla!
Jag kom på att jag kunde göra timelapse på jobbet jag gör, synd att jag inte kom på det för två år sedan..


HT
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.