Ska dit imorgon, så vi får se hur det går!
 
Tänkt att köpa en Bosch GCM 8 SJL. Om någon ser en drive eller liknande på dem, hojta till!
 
fediwu skrev:
Tänkt att köpa en Bosch GCM 8 SJL. Om någon ser en drive eller liknande på dem, hojta till!
Köpte en idag för 3036kr!
3450 på Hornbach, så köpte den på Bauhaus med prisgaranti!
 
  • Gilla
iMicke
  • Laddar…
Räcker det att visa vad den kostar via telefonen så får man 12% rabatt?
 
För att de inte ska ändra priset när du påpekar att det är billigare på ett annat ställe, köp den för Bauhaus pris, och gå sedan direkt till kundtjänst och visa att den är billigare någon annanstans (inom 10 mil tror jag) så sänker de priset till konkurrentens, och sedan drar av 12% till. Jag köpte min i våras för samma pris som Lexington.

Om du påpekar priset innan du betalat finns det en risk att de höjer priset centralt på datorn och du blir utan dina 12% rabatt....
 
Ramnemark skrev:
Om du påpekar priset innan du betalat finns det en risk att de höjer priset centralt på datorn och du blir utan dina 12% rabatt....
Sänker... 😀
 
S
Ramnemark skrev:
Om du påpekar priset innan du betalat finns det en risk att de höjer priset centralt på datorn och du blir utan dina 12% rabatt....
Det har aldrig hänt mig. De brukar vilja kolla upp på andra butikens hemsida för att kolla att det är exakt samma modellbeteckning för Bauhaus har ju lite egna modeller.
 
fediwu skrev:
Räcker det att visa vad den kostar via telefonen så får man 12% rabatt?
Yes. Räcker även att visa foto på prislappen hos konkurrenten (körde det själv när man skulle prismatcha mot Hornbach)
 
Fredells säljer dewalts sågbord de7033-xj för ca 1249:- (eller var det 1289:-?) de sålde en kapger till också, men minns inte modell eller pris på den
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
sinuslinus skrev:
Det har aldrig hänt mig. De brukar vilja kolla upp på andra butikens hemsida för att kolla att det är exakt samma modellbeteckning för Bauhaus har ju lite egna modeller.
Det tipsen fick jag i denna eller en liknande tråd då någon hade råkat ut för det. Och det är nästan enklare att lösa det via kundtjänst än att skapa världens kö i den vanliga kassan. Dessutom är personalen ganska okunnig överlag så det känns enklast för alla 👍.

Jag visade bara netonnet's hemsida och så sänkte de priset
 
Apropå detta, är det någon butik med prisgaranti som har Hitachigrejer? Funderar på cirkelsåg...
 
siggebo skrev:
Apropå detta, är det någon butik med prisgaranti som har Hitachigrejer? Funderar på cirkelsåg...
Proffsmagasinet har från och med nu en veckas kampanj på Hitachi, men om priserna är bra har jag ingen koll på:

http://www.proffsmagasinet.se/hitachi
 
Precis. Tänkte att man kunde spara ytterligare några kronor, snål som man är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.