Riktigt fint 👍
 
  • Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
Den där pollaren är ju lite lik en ARP-bult så vi kanske närmar oss en invärtes vy på en LSX nu......
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Den där pollaren är ju lite lik en ARP-bult så vi kanske närmar oss en invärtes vy på en LSX nu......

ARP topplocksbultar i förpackning med monteringstillbehör på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Du kan få se ett gäng topplocksbultar från ARP till en LSX. Jag blev rånad på 5 papp för denna lilla låda. Någon gör grova pengar, men inte är det jag.

Ett öppnat LSX-motorblock med installerade topplocksbultar och synliga kolvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installerade i block.
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Det där med att Ikea inte kan skicka har jag varit med om. Här i Gävle är man numera inställt på att det man vill ha inte finns.
En kollega ville ha en svart tvbänk som han hittade i butiken, men den färgen fanns inte i lager, trots det den fanns som utställningsexemplar, och de kunde inte ta hem den från tex Uppsala.
 
Just den polaren har vi också och för närvarande håller jag den ansvarig för att döda LED-lampor på löpande band på grund av invändig kondens :(
 
mexitegel skrev:
Just den polaren har vi också och för närvarande håller jag den ansvarig för att döda LED-lampor på löpande band på grund av invändig kondens :(
Sicken elak polare... :rolleyes:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Just den polaren har vi också och för närvarande håller jag den ansvarig för att döda LED-lampor på löpande band på grund av invändig kondens :(
Man skulle kanske borra ett hål i huvudet på Kurt? :rolleyes:
 
  • Gilla
Bichonen och 1 till
  • Laddar…
L
Racing skrev:
Gå bara på bjälkarna, går ni på isoleringen utan att innertak är spikat så gör det djävulskt ont, jag vet av erfarenhet :surprised:.
Underbar tråd, är verkligen avundsjuk på hela bygget. Otroligt vackert och vilken inramning med mur, grind och stenläggning

Måste bara fråga angående ovanstående. Du trillade inte igenom taket hoppas jag!?!
 
Grym häftigt bygge! Vore spännande om du ville berätta lite om din budget.
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Lewdis skrev:
Underbar tråd, är verkligen avundsjuk på hela bygget. Otroligt vackert och vilken inramning med mur, grind och stenläggning

Måste bara fråga angående ovanstående. Du trillade inte igenom taket hoppas jag!?!
Är numera lead singer i Wiener Sängerknaben :surprised:

Tack för uppskattning av tråd och hus
 
  • Gilla
Mickebandsåg och 2 till
  • Laddar…
April Skies skrev:
Grym häftigt bygge! Vore spännande om du ville berätta lite om din budget.
Vågar inte lägga ut min budget, frugan och banken kan ju råka läsa tråden och då ligger man pyrt till.

Men, jag har dock begripit att många tror att det är dyrare än vad det i verkligheten är. Nu har jag varit min egen byggherre och jag har under många år drivit projekt(inte inom bygg) och detta tillsammans med billig tomt, mycket eget arbete och bra entreprenörs och materialval ger naturligtvis en stor påverkan på slutsumman.

Hade jag haft ännu mer tillgänglig tid så hade jag gjort all grundläggning, murning och läggning av tak själv, detta är inte svårt, bara tidskrävande. Tyvärr kunde jag inte vara ledig från arbetet mer än jag var och då fanns bara alternativet att betala.

Beroende på hur mycket du kan göra själv och tomtpris är budgeten för ett sånt här bygge någonstans mellan 2 och 7 miljoner. Skulle du sedan vilja en 11000 m2 stor tomt som jag har i tex Helsingborg så får du lägga på ca 10 mille till.

Hoppas du får ut något av detta flummiga svar. Och tack för visad uppskattning av bygge (y)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
On suite bathroom som det så fint heter är väl det sista utrymmet i huset som vi inte har täckt i den här tråden.

På min önskelista fanns badkar, vi slängde ut badkaret i förra huset då underteckad tyckte det var bök att stå i badkaret och ducha, så det åkte ut och blev ersatt med en ändamålsenlig duschhörna med resonemanget att "det är ändå så sällan man badar".

Vi köpte senare utomhusjacuzzi och jag byggde oxå en pool, vilket då indikerar att det ändå fanns ett visst uppdämt "badbehov" i familjen. Så med facit i hand skulle man kanske behållt badkaret :x

På fruns önskelista som var lite längre än min, så var det, dubbelt handfat eller rättare sagt ett eget handfat där hon slapp smörjolja, rostflagor och annan gucka som underteckad drar med sig in från garaget.

Inbyggd toalett som det är lätt att städa under.

Vidare var stor spegel med bra belysning samt extra sminkspegel med förstoringsglas ett absolut måste.

Och så poppade detta upp "kan du inte göra en nisch med belysning någonstans, jag har alltid velat ha det"

Och till sist "det ska kännas lite lyxigt". Jo jo då vet man ju exakt hur det ska se ut :rolleyes:

Med önskelistan färdig inleddes arbetet med att hitta snygga plattor, detta gjordes under tiden som vi gjorde grunden till huset så vi var ute i god tid. Samtliga bygg och kakelvaruhus inom 8 mils radie besöktes och vad vi(frun) hittade var dessa i Stoby.

Kakelplattor från Marca Corona i olika storlekar och mönster för badrum, inklusive marmorimitation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då visste man i alla fall vad "vi" var ute efter. Dessa plattor var inte helt gratis så det blev nätsökning efter alternativ.

Lyxigt badrum med dubbelt handfat, stora speglar, badkar och svartvit marmormönstrad kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Marca Corona, kanske väl "blingit" för några på detta forum ;)

Elegant badrumsinredning med marmorliknande kakel, dubbelt handfat och dekorativa produkter på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade ett annat italienskt företag Atlas Concorde som hade en serie kallad Marvel som jag tyckte var jättesnygga.

Modernt badrum med marmormönstrade kakelplattor och inbyggd nisch med belysning och hygienprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade även en återförsäljare i Halmstad som kunde ta hem detta till mig.
Tvekade då det var dyrt. Nu hade vi satt vitt 99 kronors kakel på gästtoa och tvättstuga så lite marginal i budget fanns till utsvävning.

Neutral grå klinkerplatta med vita marmorliknande ådringar, Atlas Concorde Marvel-serien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade av en slump liknande plattor på Bauhaus websida som hette Marble, fanns inte i varuhusen vid denna tiden. Och efter lite ytterligare luskande så kom jag fram till att dessa var faktiskt var exakt samma plattor men som Bauhaus döpt om och till ett helt annat pris än återförsäljaren i Halmstad kunde erbjuda.

Den berömde arkitekten i denna tråd satte sig ner och skissade fram förslag på hur man kunde göra och utifrån detta så beställdes det plattor via nätet i varierande form och färg.

Cliffhanger... kan lova att det blir "blingit"

Häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå (y)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 16 till
  • Laddar…
Spännande!!
 
  • Gilla
Racing
  • Laddar…
Riktigt snyggt bygge. Men det heter en suite, inte on suite.
 
Då kör vi lite bilder på badrum. Alla är tyvärr inte av bästa kvalite och färger ändras med blixt, men har även bilder i dagsljus. Alla är tagna med mobben så ni får ta det som det är, ni får nog en bra uppfattning ändå om hur det ser ut.

Kan säga att badrummet är ca 7 m2 stort. Kakel &klinker, alla blandare, dusch väggar, duschhylla, spegel, belysning, badkar, toalettstol och handdukstork köpta på Bauhaus. Tvättställ och komod Ikea.
Brunn i dusch är Unidrain köpt hos lokal VVS-handlare. Sminkspegel köpt på Hornbach.

Tre olika färger, vitt och silvergrå på väggar och mörkgrå på golv. Vägg som blir belyst med dagsljus silvergrå övriga vita för att det inte ska kännas mörkt. Det vita kakel uppblandat med numera sedvanliga mosaikränder vid toalett och badkar, dessa finns också över tvättställ och i dusch.

Det finns någon slags effekt inlagda i vissa av mosaikplattorna så att de i vissa vinklar blir spegelblanka och man upplever att de gnistrar. Med andra ord bra bling i dem.:rolleyes:

Modernt badrum med vit marmorliknande kakling, mosaikremsa och grå klinkergolv, samt duschhörna och badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut när man kommer från sovrummet.

Modernt badrum med dubbelhandfat, mosaik, spegel, dusch och silvergrått kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till vänster tvällställ och dusch

Modernt badrum med marmorimitation kakel, inbyggd hyllnisch med mosaik, handdukstork och fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badkar och fönster till höger

Badrum med vit marmorimitation på väggarna, mosaikdetaljer, badkar och toalett nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Toastol direkt till höger om dörr

Väggmonterad vit toalettstol utan spolring, framför mörkgrå klinkergolv och beige mosaikvägg med spegelblank effekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är en stol utan "spolring" jag är måttligt imponerad, men frugan säger att den är otroligt lättstädad.

Inbyggd väggnisch i badrum med mosaikkakel och hygienartiklar, belyst med spotlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Frugans "jag har alltid velat ha en nich" :p

Ett modernt badrum med vit marmorimitation på väggarna och mosaikremsa, fönster med utsikt och badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kaklade in fönsterkarmen, spotlights i fönster och nich går på astrour men går att stänga av.

Modern mörkgrå kommod med vit bänkskiva och två handfat, intill glasduschvägg, i ett kaklat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Komod från Ikea 120 cm mörkgrå. Var inne på att ha valnöt men förlorade omröstningen.:thumbdown:

Badrum med toalettstol utan spolring och mosaikränder ovanför, spotlights och kaklade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var ett litet pyssel att bygga, men vad gör man inte för att drömmar ska gå i uppfyllelse (y)

Badrum med mosaikgolv och duschset uppmonterat på kaklad vägg, inklusive duschhylla och badrumsprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gustavsberg blandare, är riktigt nöjd med denna, den stora spridaren gör det riktigt skönt att duscha.

Mörkgrå klinkergolv i dusch med mosaik kakel, glasvägg och vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

La mosaik på golv i dusch, lätt att få fallet rätt och alla fogar gör att det blir halksäkert.

Rund sminkspegel på vägg med vit och mörkgrå kakel, LED-belysning och duschkran synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett av alla "måsten" Smedbo köpt på Hornbach

Modern badrumsspegel med integrerad belysning monterad på en silvergrå kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lampa över spegel

Modern badrumsinredning med silvergrå och vita kakelväggar och handdukstork över en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En över varje tvättfat, sitter oxå lysrör i spegel

En vit etikett med texten IP44 placerad på golvet inne i ett öppet träskåp, omringad av byggdamm och små skräppartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

uttag i lådor

Kromad Gustavsberg blandare monterad på mosaikkaklad vägg i ett nyrenoverat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kina blandare i badkar

Modernt badkar i vit glasfiber, silvergrå blandare, mosaikdetalj på vägg, mörkgrått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badkar NORO, i glasfiber. Snygg yta nu men hur länge? Å andra sidan "det är ju ändå så sällan man badar" :D

Modern dusch med mosaikplattor, duschhylla full med produkter och en squeegee.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duschhylla sitter med sugproppar, är rostfri. Har dock bytt den en gång då den första rostade efter en månad, den andra har dock inga tecken på rostskador än.

Badrum med duschhörna med glasdörrar, mosaik på golv och vita kakelväggar med mosaikdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duschväggar Camargue, Bauhaus eget märke.

Vatten fyller ett vitt badkar med bubbelbad, omgivet av kaklade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plums i baljan

Mörkgrå kommod med tvättställ och kranar framför kaklad vägg, handduk och duschutrymme synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Komod i dagsljus

Modernt badrum med vit marmorimitation på kakel, glasfiberbadkar och mörkgrå klinkers på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handukstork har en timerfunktion som är guld

Badrum med vit och silvergrå kakelvägg, mosaikdetaljer, handdukstork och duschhörna med glasväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spegel från Bauhaus

Modernt badrum med dubbel handfat, grå kommod, mosaikkaklade väggar och spegel ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kranar Grohe.

Allt för denna gången, men det kommer mer...
Häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå (y)


.
 
  • Gilla
Caroline och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.