Intresset för hus i växthus har varit enormt sedan ett sådant bygge figurerade i tv-programmet Husdrömmar och vi hittade ett till, Uppgrenna Naturhus vid Vättern som är ritat av arkitekt Fredrik Olsson.

Du kan läsa artikeln här: Naturhus - hus i växthus vid Vättern
 
G
Det här gillade jag mer! :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
O
Spännande och djärvt hus - men bara 2 sovrum - köket känns lite och ingen matplats i direkt anslutning till köket? Ett gå-in-i-skafferi hade inte skadat..
 
Är det inte rätt riskabelt med växtbädd på taket till boningshuset? Iaf uppe i norr finns det flera exempel på terasshus med odlingsbäddar som fått "förbud mot odling utan kruka" då det blivit stora fuktskador av nedträngande rötter/fukt.

Detta us skiljer ju sig rätt kraftigt mot det som figurerade i husdrömmar och med att växthuset är PÅ huset och inte omkrong. Därmed är det ju inte alls det extra skalskydd som det andra huset hade utan snarare en kombimation av alla risker av båda hustyperna.
 
G
Home sweet home är inte en känsla jag får här
 
Nu är ju detta inget hem, utan en konferensanläggning/café/mötescenter. Därav avsaknad av hem-känsla mm.
 
Som Stockholmare blir jag alltid påmind om år 1520. Never forget!
 
Svincoolt. Coola lösningar och fin arkitektur. Gillar även färgvalet på fasaden.
 
AndersMalmgren skrev:
Som Stockholmare blir jag alltid påmind om år 1520. Never forget!
Vad har detta med Stockholms blodbad att göra, upplys mig. :)
 
Haha, måste hamnat fel, var ju tänkt till danskarna som byggt utanför Köpenhamn :p
 
Väldigt nyfiken blir man efter den sommaren vi nu haft år 2018. Hur hanterar man extrem hetta inuti ett sånt växthus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.