Vad för bil/bilar ska du använda den på? Hur mycket är du villig att lägga? Tänkte om det finns en smärtgräns....
 
Kjell o co har några olika, beroende på vilken bil du skall hämta den till.
 
Holmspel skrev:
Vad för bil/bilar ska du använda den på? Hur mycket är du villig att lägga? Tänkte om det finns en smärtgräns....
volvosar i dagsläget, men ju fler den klarar ju bättre..

vill inte lägga mer än 1000:- cirkus
 
men funkar de bara på volvos då?

den där delphi ds150 tog ju bra många bilmärken...

fast det som hände med min var att "service överskriden" kunde tas bort, men sen kom det fram "dags att boka tid för service" istället... och den fick vi inte bort... så man kanske skulle haft en särskild för volvo?
 
camaro1969 skrev:
men funkar de bara på volvos då?

den där delphi ds150 tog ju bra många bilmärken...

fast det som hände med min var att "service överskriden" kunde tas bort, men sen kom det fram "dags att boka tid för service" istället... och den fick vi inte bort... så man kanske skulle haft en särskild för volvo?
De som kan flera bilmärken saknar ofta förmågan att läsa av mätvärden live, nolla en hel del felkoder etc...

Till Volvo Vida Dice får du dessutom med rätt så utförliga instruktioner för byte av det mesta (y) Felsökningsinstruktioner tror jag ingår i en del fall.

Läs den här tråden så får du en hel del matnyttigt http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=22&t=68407&st=0&sk=t&sd=a&hilit=vida+dice
 
hmm man vet ju aldrig hur länge man har volvos... men men... det är ju inte så mkt pengar... som ett par öl på krogen typ..

den där tråden var på 128 sidor (y)
 
camaro1969 skrev:
hmm man vet ju aldrig hur länge man har volvos... men men... det är ju inte så mkt pengar... som ett par öl på krogen typ..

den där tråden var på 128 sidor (y)
Bara att ladda med några öl och börja läsa de 128 sidorna ;) Vet inte om det finns tips i den tråden, men det verkar vara lämpligt att installera Windows XP plattformen i Virtual Machine
 
haha .. för mkt att läsa för mig... tar hellre emot tips här om nån har erfarenhet
 
MathiasS skrev:
...absolut skaffa märkesspecifikt diagnosverktyg där sådant finns. Tveklöst.

Ska du ha en dice kan jag rekommendera denna säljare:

[länk]

Det finns ett par olika varianter på dice (skiljer lite i installationsprocedur och vilka OS som stöds).
"does not ship to sweden"

är det den som heter 2014d man ska ha?'

finns ju för cirkus 800 på wish/alibaba.... men frågan är om det är nån sämre kopia
 
MathiasS skrev:
...absolut skaffa märkesspecifikt diagnosverktyg där sådant finns. Tveklöst.

Ska du ha en dice kan jag rekommendera denna säljare:

[länk]

Det finns ett par olika varianter på dice (skiljer lite i installationsprocedur och vilka OS som stöds).
Står i den annonsen att andra konkurrenters Dice inte stödjer Firmware upgrade, det kan man nog inte med denna heller då det krävs separat abonnemang hos Volvo.

Verkar dock vara en fördel med denna om man kan installera den direkt i vilket operativ som helst, troligen ett paket med virtuell machine då eftersom Vida kräver XP och tidig IE samt tidig variant av nåt annat program.

Är man datorkkunnig kan man säkert klara sig lika bra med Vida/Dice paket för runt 800kr. Finns nån variant för c 800 kr på Aliexpress som många rekommenderar.
 
Jag köpte en av de "billigare", kör den med windows 7 pro utan problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.