Kane skrev:
Åååh nej, tomma glas.....:D
... men full flaska! ;)
 
Merlot är en trevlig druva för oss med enkel smak (y)
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
S
KnockOnWood skrev:
Merlot är en trevlig druva för oss med enkel smak (y)
zinfandel(y)
 
Eller
En flaska Sunrise Merlot vin från Concha Y Toro, Chile, med en gul etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som sagt, jag har enkel smak. Skål!
 
Tjena!
Jag hade liknande problem som ni tidigare i tråden med betongbordet jag gjorde. Fick sätta de två tvärgående stagen då bordet kom i självsvängning så fort det fick en liten duff, inte enligt ritningen men blev riktigt stabilt och ser ok ut tycker jag. Skivan vägde in på drygt 130kg :)

Hemgjort betongbord med tvärgående stålstag och svarta stolar i ett ljust rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Betongbord med tvärgående stag och svarta stolar i ett ljust rum med utsikt över ett snöigt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemgjort betongbord med tvärgående stag och svarta stolar i ett ljust rum med snö utanför fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VillaAnna och 9 till
  • Laddar…
Det här är lite behovsstyrt pyssel då vår gamla hållare för hushållspapper var trasig. Jag tänkte därför att det skulle vara kul att börja öva lite på att fräsa tappar och tapphål samt utnyttja fräsbordet lite. Började med att limma ihop tre 10mm ekbitar för att skapa själva pinnen. Borrade ett 25mm hål i bottenplattan och satte därefter på en liten ram som gjorde att jag kunde fräsa hålet "fyrkantigt". Fräste sedan av rätt mängd på själva pinnen innan allt fick en liten avrundning. Som sagt ett enkelt litet prov inför kommande utmaningar 😃

Hemmagjord hushållspapperhållare av ek med limmad pinne och bottenplatta med fyrkantigt fräst hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjord hushållspappershållare av ekbitar på ett fräsbord, halvfärdigt träprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hand som håller en träbit med ett fräst, fyrkantigt hål för hushållspappershållareprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemmagjord hushållspapperhållare i mörkt trä med rund pinne och fyrkantig bas på ljust bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
amatörsmurf och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!
Blir ju nästan som en sådan här
Trätoalettpappershållare från 1970-talet med rullar på ett badrumsgolv, tillverkat av Göteborgs kommuns arbetsterapi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta exemplar är tillverkat av Göteborgs kommuns Prövning - Träning arbetsterapi för folk med problem i händer och annat, någon gång på 1970-talet. Men den håller än, trots flitig användning :)
 
Hej på er!
Snickrade ihop en liten öl låda. Är lite sugen på att fixa något snyggt tryck under kapsylöppnaren, en text tex. Vet ni något smart sätt att föra över text till trä?

Hemsnickrad öllåda i trä med en inbyggd kapsylöppnare och svart handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
VillaAnna och 5 till
  • Laddar…
Den såg fin ut, något liknande vill jag ha också...
 
Snygg.
Det finns en speciell vinyl man kan skära ut och sedan stryka på för att överföra text. Antingen skär man ut den manuellt med kniv eller med en Cameo. Visa Cameon för frugan så får du nog snart in den i budgeten för nästa projekt för den kan ha många användningsområden, tex tryck på kläder osv.
 
Det går även att överföra utskrifter från papper till trä. Sök på youtube för detaljer om hur man gör.
 
JS80 skrev:
Hej på er!
Snickrade ihop en liten öl låda. Är lite sugen på att fixa något snyggt tryck under kapsylöppnaren, en text tex. Vet ni något smart sätt att föra över text till trä?
Jag har strukit på spegelvända utskrifter från vanlig laserskrivare (toner och papper, inget special). Fungerar av naturliga skäl bäst på jämna underlag.
 
  • Gilla
kristofo
  • Laddar…
Lasergravering (CNC-laser brännpenna) ger sjukt bra resultat. Kostar inte många pengar för en byggsats från kina. Dock lite pill att få ihop skiten.... Sedan bara rita upp det du vill skriva ut och placera stycket under lasern. Sedan är det bara att hämta popcorn och vänta.

Går lätt att skriva ut lite häftigare saker än text... Tex. https://youtu.be/YKtVYabH9CM
 
  • Gilla
TBrogren
  • Laddar…
Coolt! :D

En sån behöver jag verkligen inte.
Var köper man den? :D
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Coolt! :D

En sån behöver jag verkligen inte.
Var köper man den? :D
:D Om man bara får köpa sådant man verkligen behövde, så skulle man juh aldrig få handla eller göra något roligt!

Aliexpress eller Ebay. typ https://www.aliexpress.com/wholesal...0301081537&SearchText=laser+engraving+machine finns från små billiga byggsatser till stora as som har så stark laser att du kan skära i material och gravera metall och sten.
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.