LinusW skrev:
Intressant produkt. Väggen skall dock vara permanent och det där alternativet var dyrare än att låta entreprenören göra jobbet som kostade 10,800kr. Då ingår såklart färg, lampknapp, dörr, lister osv.
Ingår allt med komplett dörr, målning, el, golvläggning i lillrummet?

Då låter inte 10.000kr så dyrt i mina öron!
 
Patrik Lidstedt skrev:
Ingår allt med komplett dörr, målning, el, golvläggning i lillrummet?

Då låter inte 10.000kr så dyrt i mina öron!
Nej det är inte så dyrt. Jag räknar inte med att spara många tusenlappar. Kanske spara 1500-2000kr har jag räknat med.
Grejen är väl att vi vill sätta denna väg på annan plats än där dom föreslår och vi får inte flytta denna tillvalsvägg med entreprenören då dom vill jobba så effektivt som möjligt till priserna dom ger, vilket jag förstår.

Det är inte omöjligt att vi i slutändan låter dom göra det iaf känner jag just nu dock.. har ju en hel övervåning som skall byggas och ett garage på det samt en tomt att fin planera och måla huset osv osv osv .. kommer inte ha för lite att göra iaf hehe
 
LinusW skrev:
Nu får ni lägga ner allt tjafs...
Jag ber om ursäkt!
 
  • Gilla
besttools
  • Laddar…
S
LinusW skrev:
Nej det är inte så dyrt. Jag räknar inte med att spara många tusenlappar. Kanske spara 1500-2000kr har jag räknat med.
Grejen är väl att vi vill sätta denna väg på annan plats än där dom föreslår och vi får inte flytta denna tillvalsvägg med entreprenören då dom vill jobba så effektivt som möjligt till priserna dom ger, vilket jag förstår.

Det är inte omöjligt att vi i slutändan låter dom göra det iaf känner jag just nu dock.. har ju en hel övervåning som skall byggas och ett garage på det samt en tomt att fin planera och måla huset osv osv osv .. kommer inte ha för lite att göra iaf hehe
kan gå snabbare och billigare om husfirman gör det. kan bli riktigt svårt med elektriker.
eventuellt även krångel med eldragning till brytaren
 
1. Limma regel i golvet, se till att stående pressar på ordentligt, inga problem
2. Plåt i golv och tak låter bra, krysslaser gör det lättare och snabbare med riktsnöre går lika bra!
3. Gör det inte själv, vi tog in en kakelkille för att göra tätskikt och kakling av ca 10 kvm. för ca 40k.
4. Behövs inte kortas, klart du kan om du vill, men träreglar är det bara att gå loss, kör 15mm konstruktionsplyfa som det ska vara om man ska kakla, det räcker låångt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.