Sidebyside skåp är alltid djupare. Vi har ett likande som föjde med kåken. De rycker så fort de pajat mot 2 vanliga 😊
 
Så kul att ha dig tillbaka Thomas, trodde väl inte att du kunde låta bli att kommentera din favorittråd, vem dras inte till dålig smak?. Är alltid lika givande med dina kommentarer, i like U kompis (y)

Kom hem till mig och kolla hur många Bud som går in i kylskåpet, så ska jag bjuda på en.

Kylskåpet funkar att öppna. Efter några turer till USA så förälskade jag mig i denna typ av kylskåp, mest praktiskt? Säkert inte, Har två fryslådor nertill, så använder man gevär på annat sätt än jag gör som mest skjuter allmän ohyra och trespassers så är nog frysdelen alldeles för liten.

Hoppas alla förstår att tråden är skriven i dåtid, därav att jag daterar då och då, vi bor i huset nu.

Vad det gäller uttag så är det inget vi kännt vi lidit brist på, finns ju även uttag i köksön som ni kommer se på bilder längre ner. Vad det gäller uttag i hela huset så är det elektriker som haft fria händer, enda uttaget som jag har problem med är i master bedrum där uttag till läslampor & väckarklockor sitter mitt under dubbelsängen och är bökigt att komma till, men är ju å andra sidan inget man rör när väl pryttlarna en gång är inkopplade.

Angående köksfläkten så är det bara en strumpa som går inne i röret upp till tak sedan är rör isolerat genom tak allt enligt Fjäråskupans rekommendationer. De rekommenderade oxå att fläkten skulle stagas med linor vid nedre del på rör, vilket jag valde att skippa då det kändes lite surt att ha "tvättlinor" genom hela köket. Finns fjärrkontroll att styra fläkten med, sitter normalt på kylskåp med magnet.

Som jag beskrivit innan så är mitt intresse för målning ringa, för att inte säga obefintligt, så målning av resten av huset överläts på den äkta hälften. Finns inga tapeter i huset, allt är målat eller kaklat, vilket gör att man ser varenda liten "skavank" i putsningen men vi tycker det ger karaktär till huset. Vi målade allt vitt till och börja med, kommer säkert att ändras så småningom i vissa rum, men vi ville bo in oss innan vi ändrar färg, men framförallt så ska putsen spricka färdigt, tar något år. För det ska man veta att putsar man sådana här stora flängen så kommer det spricka, mer eller mindre. Är å andra sidan lätt att fixa.

En person på en stege målar en vägg i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är frugan i full fart med rollern. Grundfärg och två omgångar täckfärg.

Renoveringsrum med vita väggar och tak, triangelformade fönster, en höj- och sänkbar röd arbetsplattform och täckta dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Målat och små led spottar på 1 w monterat varje fönster, lyser upp som det värsta horhuset i Texas, vad gör man inte för att få lite "Bling" ;) I de övre fönsterna är även fönsterkarmar målade, tog lång tid innan vi fick övriga karmar målade.

Nu kom DHL med lite paket. Och vem gillar inte hårda paket som han sa som stod och tittade på gay-paraden.

Pallar med trälaminatgolv "Black Label" på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skadade förpackningar med trägolv märkta "Black Label Multilayer Wood Flooring".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skadad förpackning av trägolv med synlig trasig hörna och plastsvepning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vad ska man säga? Tog mig några telefonsamtal med Bauhaus innan vi reglerat skadorna.

Dags för golvläggning, valde det absolut billigaste trägolvet i ek från Bauhaus till sovrummen och ett något dyrare i övriga rum.

Hand håller rulle med ljudisoleringsfoam och säckar av fyllnadsisolering i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Valde det foam som skulle dämpa ljud bäst.

Golvläggning med ekträplankor och underlagsfoam i ett ljust, tomt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat ekparkettgolv i ett rum med vita väggar, golvet visar olika nyanser av naturligt trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrum, passformen var imponerade på detta "billiga" golv

Nyinstallerat ekgolv i ett rum med högt i tak och stora fönster, stor plastduk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

La hela golvet i ett stycke helt emot tillverkaren rekommendationer. Passform betydligt sämre än det billigare golvet, och det knarrade rejält innan det var "ingått"

Rymligt rum under renovering med högt i tak, stora fönster och trägolv, köksö täckt med plast i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tillbaka till köket,

Kök under renovering med oskyddad köksö, köksfläkt, inbyggd belysning och Sharp kylskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modernt kök med mörka skåp, inbyggda Siemens-apparater och kylskåp från Sharp, belyst med spotlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modernt kök med rostfritt stålkylskåp, mörkbruna skåp, belysning, inbyggda vitvaror och en köksö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modernt kök med rostfri kyl, mörka träskåp och bänkskiva i granit, samt en köksö med inbyggd häll och köksfläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VI valde granitskivor Paradise Bash från Höörs Granit & Marmor, supertrevliga att ha med att göra. Inte första och garanterat inte heller sista gången vi gör affärer med dem.

Närbild på köksskåps handtag i borstad metall mot en trätexturerad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på en bardisk i amerikansk valnöt med metallhandtag och kökslådor, med en del av den svarta bänkskivan synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på modern mikrovågsugn med digital klocka som visar 13:21 intill en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träpanel i amerikansk valnöt på köksö med metallhandtag och inbyggda spottar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på hörn av mörk glaskeramikhäll och granitbänkskiva i köket, med synliga dammpartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Micro, ugn och häll från Siemens.

Kökslådor i amerikansk valnöt med rostfria handtag, belysta av downlights ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Diskmaskin från AEG silence inbyggd i köksö i den stora luckan. Eftersom det är öppen planlösning valde jag den absolut tystaste maskinen jag kunde hitta.

Köksskåp i amerikansk valnöt med rostfritt kylskåpshandtag i hörnet och kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här ser man delar av de två frysfacken på kylskåp

Siemens inbyggd mikrovågsugn och ugn i kök med tidsskillnad på digitala klockorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så borde man kanske ställa in samma tid på klockorna :p

Närbild på en kylskåpsdörr av märket SHARP med rostfritt stålyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kylskåp från Sharp, svårt att missa.

Och så lite mosaik över granitskivan mellan kyl och ugnar
Mosaik i varierade bruntoner ovanför en granitskiva i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och lite på köksö under bardisk
Närbild av ett eluttag på en mosaikklädd vägg ovanför en bänkskiva med granitmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mosaik ovanför granitskiva i kök med skimmer av "bling".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Närbild av granitskiva med marmorerat mönster i dominerande gråa och svarta toner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Paradise Bash

Närbild på en bardisk i amerikansk valnöt med synliga ådringar och en granitskiva i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bardisk i amerikansk valnöt

Kökets granitskiva med en köksblandare från Gustavsberg och detalj av en köksö i amerikansk valnöt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kromad köksblandare med "bling" vid vasken på en granitskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vask från Strand.

Kromad köksblandare från Gustavsberg med utdragbar slang och "bling"-effekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köksblandare från Gustavsberg med bra "bling"

Imorgon blir det toalett, häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå (y)
 
  • Gilla
RoffeN och 29 till
  • Laddar…
Härligt med kylskåpet, Jag gjorde samma miss med kylskåpet i helgen när vårt packa ihop. Bara att karva bakom skåpet i treetexen :p
 
  • Uttaget urtag i en trävägg där ett kylskåp tidigare stått, med synliga spår och märken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Grymt snygga kökshandtag, var hittar man dem ?
 
singemoller skrev:
Grymt snygga kökshandtag, var hittar man dem ?
Köptes av kökstillverkaren Ryssby Kök. Skulle tro att de finns på andra ställen oxå.
 
  • Gilla
GustavN och 1 till
  • Laddar…
Snyggt! Nöjd med köksfläktens kapacitet? Vad har ni för motor till den? Har också en fjäråskupan liggandes som ska installeras över köksö samt ryggåstak. Ni har dock lite högre i tak än oss.
Rummet den ska installeras i är 65m2. Vi valde Östbergs största fläkt som passar. Tror kapaciteten var över 1000m3/h.
 
TotalControl skrev:
Snyggt! Nöjd med köksfläktens kapacitet? Vad har ni för motor till den? Har också en fjäråskupan liggandes som ska installeras över köksö samt ryggåstak. Ni har dock lite högre i tak än oss.
Rummet den ska installeras i är 65m2. Vi valde Östbergs största fläkt som passar. Tror kapaciteten var över 1000m3/h.
Har faktiskt ingen aning om vilken kapacitet det är på fläkten. Den suger bra tycker vi, behöver inte köras på max.
Största problemet jag hade var att hitta någon som kunde leverera ett så långt rör då höjden är 5.5 meter till nock.
Jag ringde till Fjärås och de designade den utifrån mina förutsättningar, de ville bla veta vad jag hade för ventilationsystem i kåken, det var tydligen viktigt för vilken motor som ska användas.
 
Grymt imponerad!! Mycket snygg! Dock skulle du stått på dig om motorerna uppe på grindstolparna!! :) men du är ju säkert gräsänkling nån helg..
och vad det gäller din kylskåpsmiss så ska du inte skämmas, jag ritade ett helt nytt kök,vred o vände, funderade, ritade lite till, mätte lite, funderade lite och slog till, beställde allt. Allt kom hem, min far kom o hjälpte till o monterade ihop o när vi stod där bland alla kartonger med skåp,spis,fläktar o allt så säger han "kyl o frys då, kommer det senare eller"....
Ridå....
 
  • Gilla
Markoolio och 21 till
  • Laddar…
S
efter ha kollat lite golv med kärhs tuplex. kommer jag själv testa kork som underlägg
 
När jag jobbade på Östberg så vet jag att en polare valde en IRE 200, inte deras vanliga platta köksfläktar som tex Sandviken hus anv till sina lägenheter. Det blev ett jävla sug. Visserligen lite större men fick undan oset från den öppna planlösningen.
Och de blåste på bra när vi monterade och provkörde de också ;)
 
bjorwen skrev:
Grymt imponerad!! Mycket snygg! Dock skulle du stått på dig om motorerna uppe på grindstolparna!! :) men du är ju säkert gräsänkling nån helg..
och vad det gäller din kylskåpsmiss så ska du inte skämmas, jag ritade ett helt nytt kök,vred o vände, funderade, ritade lite till, mätte lite, funderade lite och slog till, beställde allt. Allt kom hem, min far kom o hjälpte till o monterade ihop o när vi stod där bland alla kartonger med skåp,spis,fläktar o allt så säger han "kyl o frys då, kommer det senare eller"....
Ridå....
Har ju några stående så vem vet en vacker dag

Två motorer på stöd i garage, en på rött ställ, en på blått, med Corvette i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Besiktningsmotor på ca 200 hk på rött stöd, Corvette motor på ca 450 hk på blått stöd

Högprestanda bilsmotor med orange ventilkåpor och dubbla luftintag monterad på blått motorstöd i garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rod motor på 700+ hk

Hade väl sett vackert ut med några av dessa uppe på stolparna (y)

Då vidare till toaletten som ligger i hallen. Fungerar som grabbens toalett och gästtoalett. Denna toalett är oxå handikappsanpassad vilket var ett krav i bygglov.
Första problemet var att avlopp till dusch satt för nära väggen för att regler för tätningsskikt skulle uppfyllas.

Var som sagt inte helt nöjd med anläggningsentreprenören, och när man påtalade fel så var det direkt upp i försvarsställning och skylla på andra istället för att ta eget ansvar. Vill man jobba med en sådan entreprenör igen? rekommenderar man dem till andra? Lägger man ut deras namn på nätet? NEJ är svaret på alla frågor.

Arbetare bilande golv nära en öppen dörr i en ofärdig inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara att börja bila

Renovering av badrum: Uppbrutet golv med synligt avloppsrör och en borrhammare som används för arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När vi börjat bila så såg vi oxå att golvvärmerör låg kloss runt avlopps rör vilket de inte bör göra då vätskelås torkar om man inte använder avlopp regelbundet.

Har tyvärr inga bilder på tätskiktet, men jag valde att leja bort detta arbete bara för att få certifikat på att det var rätt gjort. Kaklade och satte upp all VVS och inredning själv.

Modernt badrum med vit handfat på svart skåp och mosaikdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inredning från Ikea, grått högblank

Renoveringsprojekt av badrum med omonterad inbyggnadstoalett och kakel på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kakel vägg 30x60 från Bauhaus, mosaik och golv Hornbach

Modern duschhörna med glasväggar, kaklade väggar i grått, handdukstork och inbyggd hyllutrymme i badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duschhörna Bauhaus, dusch Gustavsberg

Renoverad handikappsanpassad badrum med vit kakel, duschhörna och handdukstork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handukstork Bauhaus

Rörnyckel och väggmonteringsdetaljer för handdukstork spridda på ett blått tyg med instruktionsmanual.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man blev jävligt impad av att man fick med en spärrnyckel för montage av handukstorken

Tak med infällda spottar ovanför kaklad duschvägg med mosaikdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spottar på toalett

Modernt badrumsskåp med högblank yta, spegel och spotlights på en kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Belysning över spegel, Ikea, kran Grohe från Bauhaus

Badrum under renovering med svart mosaik, synligt avlopp och inbyggnadstoalett i vägg, omgivet av skyddspapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inbyggnadstoalett Grohe köpt på Bauhaus

Modernt badrum med vägghängd toalett och mosaiksstolpe, grått kakel och mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Toalettskål Bauhaus, satte även in ett högskåp i samma serie från Ikea till höger om dörr in till toalett för att få lite mer förvaring, saknar bild på detta.

Imorgon blir det tvättstuga och lite teknik, häng med i tråden där vi tar skryt och dålig smak till en ny och oanad nivå (y)
 
  • Gilla
fremax och 16 till
  • Laddar…
Nog tar du skryt till en bra nivå allt! Men så dålig smak har du inte hehe.
Riktigt avundsjuk på ditt garage och Vagn park.

Ös på med bilder i samma takt!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
"Besiktningsmotor"? Du byter alltså motor i Corvetten varje gång det är dags för besiktning? :x
 
Många som kör lite fränare bilar som har besiktningsmotor. Jag valde dock de enklare och demontera turbo o allt inför bes 😊
 
  • Gilla
Racing
  • Laddar…
Jag har minsann också besiktningsmotor i Dacian, men den brukar jag inte modda nåt mellan besiktningarna... :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
pjgb och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.