Vinn lyxig köksmaskin eller skön massagekudde

Kvinnan sitter avslappnat med en massagekudde, bredvid en sous vide maskin i en gryta som visar 55.0°C.

Sous Vide är inte längre exklusivt för de dyra restaurangköken. Nu kan även amatörkockar enkelt bjuda gästerna på smaskiga måltider tillagade på detta vis. Sansaires Sous Vide-Maskin har plockat hem toppbetyg från Coolstuffkunderna. Förstapristagaren i veckans tävling får hem en sådan, samt ett set med tillhörande Kitchpro-påsar.

Andrapriset är en Shiatsu massagekudde för den som renoverat hårt och behöver lite avkoppling.

Totalt värde cirka: 2 400 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du skulle ha nytta av en sous vide.

Fråga: Vad betyder sous vide?


1. Under vacuum
X. Läcker måltid
2. Ångkokt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 17 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Coolstuff. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Coolstuff för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
thunberg och 3 till
  • Laddar…
1. Under vacuum

motivering: "Sous vide, sous vide min sambo är gravid."
 
Svar: 1 Sous vide betyder ”under vakuum” på franska

Nu har ni den perfekta priskombon. Perfekt hjälpreda till köket och sen får man koppla av i soffan med skön massage när man läser byggahus :)
 
j.f.s
Svar: 1. Under vacuum

Motivering: Jag gillar verkligen att laga mat och det här vore ett grymt komplement i köket. :)
 
1. Under vacuum

Vem vill inte ha en sån mackapär! Man kan inte misslyckas helt enkelt....hoppas jag...
 
Under vakuum

Lever för matlagning och är en riktig prylbög vad gäller matlagningsaccesoarer. :)
 
Svar: 1. Under vacuum.

Med en sous vide-maskin skulle jag kunna laga mat och renovera huset samtidigt!
 
1. Under vacuum. Med Sansaire vid min sida kan man tiden bida,
på ett skönt sätt.. för att sen bli mätt!
 
Svar: 1 Under vacuum

Jag vill ha den för att kunna ta tillvara på smakerna från kött och grönsaker genom tillaga det under lång tid och låg kontrollerad temperatur.
 
Svar: 1. Under vakuum.

Motivering: "Jag har redan en hemmabyggd sous vide maskin som tar ofantligt mycket plats. En arbetskollega har tjatat på mig om att få överta denna och om jag vann en sån här smidig pryl skulle vi bli två familjer som blev tillfreds i köket!"
 
Svar: 1. Under vacuum

Motivering: jag älskar att laga mat! Men nu när man väntar tillökning så har jag förstått att man inte hinner med så mycket annat, så denna maskin skulle komma väl till hands och man skulle fortfarande vara en stjärna i köket.
 
1: under vacum

Motivering: Bor långt ut på landet ofta och då har jag tid att laga sous vide på det jag får tag på och eftersom jag gillar att laga precis det jag ska äta så passar det så bra med att skapa små goda måltider
 
Rackartekla
Svar: under vacum.

Vår spis gick nyligen sönder, egentligen var det väl ugnen .
(Satt tillsammans med tre väninnor i två timmar och väntade på att
en fläskgilegratäng skulle bli klar. Lite pinsamt att upptäcka att ugnen pajat just den dagen. )
Ny spis är inhandlad och denna gång en induktion som jag nu tränar på att laga mat på.
Det hade varit jätteroligt men en sous vide att förenkla och förbättra min matlagning med.
 
Svar: 1. Under vacuum

Min sambo köpte en billig Sous vide för att testa och vi var helt sålda! Fantastiskt att kunna laga superfint kött med minimal arbetskraft bara en har lite framförhållning, perfekt för oss som bygger, renoverar och precis blivit föräldrar.
Den billiga varianten funkade bra i början men håller nu tyvärr väldigt ojämn temperatur vilket gör att maskinen förlorar sitt syfte och därmed inte används längre..

Hade jag vunnit första priset här hade jag gett den till min sambo i 30 års present <3
 
Svar: 1

Jag har länge varit sugen på en Sous vide men min fru tycker det verkar helt onödigt. Det skulle vara kul att överraska henne (och barnen) med en måltid lagad med Sous vide.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.