Rekommendationen är 14.
Den här byggsatsen verkar perfekt då bitarna är förberedda för varandra men öppnar upp för tusen möjligheter!

Jag och barnen har plockat isär diverse trasiga radiostyrda bilar/helikoptrar, skrivare och gamla datorner mm för att ge dem en liten förståelse för el, mekanik och återvinning. Försöker hitta sätt att göra nya roliga experiment som blinkande dioder, radiostyrt tekniklego, egna fläktar vid sängen på sommaren mm.

Tyvärr slutar det ibland med lite för mycket krångel (kugghjulsstorleker, lödningar, arduinoprogramering) som jag får ta över när intresset inte orkar hela vägen. Därför passar byggsatsen dem perfekt och visar att mobilen kan användas till mycket!
 
Redigerat:
Jag kommer inte att säga det barnen , om jag vinner (kanske efter några månader 😉)
 
2. 14 år
Min kille är 12år och att byta Lego mot Little bits, skulle allt få honom att vilja göra annat än datorspelande.
 
14år.

Motivering:
Vi har en dotter på 4 år som är intresserad av rymden. Vi har en bok vi läser många kvällar i veckan. På dagis finns inte mkt för henne tyvärr. Vi bor i fjällen- (5barn) ingen i hennes ålder så stimulans hemma är ett heltidsjobb (som ju barn annars också är) Hon skulle bli väldigt tacksam för en så fin leksak. Världen gladaste lilla tjej. Enda aktiviteten här är skoteråkning och skidåkning nästanVi vill att hon ska kunna välja mer. Men vill helst inte flytta tillbaka till nån stad ännu. /P
 
Eftersom två av mina barnbarn till skillnad från sina föräldrar är kreativa och experimentlystna verkar detta vara något
för dem att bita i.
 
Svar: 2

Jag är programmerare, och gör stora system, men inget ger en sådan kick som när man programmerar saker som "finns på riktigt", när saker rör sig, låter och far runt i verkligheten, inte bara på skärmen. Är det dessutom något man byggt hårdvaran till själv, så är det en helt episk känsla! Den glädjen skulle jag vilja förmedla till mina kids.
 
14 år
Min dotter fick i julklapp en liten robot som programmeras med mobil och emojis. Nu är det dags att gå på nästa nivå. Det här kittet ser ut att vara mycket lämpligt. Hon fyller dessutom år snart så det skulle vara en perfekt present.
 
2. 14 år

Det här vill jag vinna till min pappa. Han har barnasinnet kvar och ett stort teknikintresse och tycker om att bygga små saker, vore en rolig present till honom!
 
A
2. 14 år

Mina döttrar, som går i låg- och mellanstadiet, är riktiga pysselfantaster. De kan trolla fram de mest oväntade byggen. Det skulle vara roligt att se vad de tillsammans skulle trolla fram för skapelser ur denna typ av pyssellåda! Kanske bygger de en robot som kan städa deras rum? ;)
 
Ännu en tävlingsvecka är över, denna gången med en lite annorlunda vinst, ett experimentset för barnen. Veckans vinnare är inga mindre än meanmrgreen och eidlert! Stort grattis till er :D!

Det var många som ville vinna, kul! :D. Längre fram kommer en liknande tävling men för lite yngre barn, håll utkik på sajten!

Eidlerts motivering: Jag har en dotter som just fyllt 8. En av favoritjulklapparna var "potatoe battery" och hon tycks gilla allt inom teknik och olika experiment. Själv har jag pysslat en del med hemautomatisering och det vore ju verkligen roligt om hon kunde vidareutveckla sitt intresse ihop med mig (självklart är jag lika sugen på sånt som hon är)

Meanmrgreens motivering: Sedan jag själv började med ett projekt jag ramlade in på hemautomation och Mysensors/Arduino här inne på Byggahus.se forumet har våra två (pojk på 8 och tjej på 11) hängt över axeln och viljat hjälpa till med mina "uppfinningar". Tråkigt nog så är en lödpenna och Arduino programmering lite för krångliga att använda för dessa två än så länge. så vad de kunnat hjälpa till med hitils är i stort sett hålla i en kabel eller hitta på uppfinnings Idéer. Om dessa två små skulle få chansen att bygga egna uppfinningar just nu när de är intresserade så kan det tändas ett rejält intresse om vi har tur!
 
  • Gilla
Strip och 3 till
  • Laddar…
Visade just några LittleBits videos för dottern, hon är mycket nyfiken på det och längtar redan efter att få bygga massa roliga uppfinningar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.