14 år

Det skulle passa bra så att älsta sonen och jag skulle kunna få något mer som passar att göra tillsammans. Nu hamnar han lätt i skymundan för sina småsyskon. Jag önskar mer egentid med honom.
 
Svaret är 2: Det rekomenderas från14 år.

Jag har 2 pojkar, 3 och 6 år. Dom älskar att bygga med smålego, med och utan beskrivning, och spelet minecraft.
Det hade varit så roligt om dom kunde få ännu mer utmaningar, för att kunnar fortsätta växa och bli riktigt tekniskt kunniga! :D Intresset har dom redan, nu sakna bara byggstenarna.

MVH/ tdtd
 
Svar: 2

Dottern är 6, men tycker redan livet är Python. Hon har programmerat ett stuganspel men vill nå ut i den verkliga världen och där få sin rullgardin att automatiskt gå upp när väckarklockan ringer. Det ska börjas i tid.
 
2. 14 år

Igår skruvade sonen isär vår gamla brödrost för att lära ig mer om mekaniken. Det vore kul med något han kan bygga ihop istället...
 
Alternativ 2. 14 år

Ester och Vega är 9 respektive 7 år. Här hemma är det mello, marcus o martinus som gäller just nu. Tror att det vore bra att blanda in lite annat i vardagen för en stund. Hoppas att det inte följer med en högtalare bara.

Mvh en pappa som behöver vila öronen
 
2: 14 År.
Ett sånt här kit skulle vara kanon till min 11 åring som är väldigt robotintresserad och ständigt vill mecka sönder diverse prylar hemma för att titta i dom och sätta ihop delar till "robotar". Det här skulle ge henne möjlighet att ge robotarna "liv" och se hur programmering och teknik funkar på en högre nivå :)

/K
 
2. 14 år.

Vet inte hur jag ska motivera detta... Dottern är inte ens två år än. Men jag tänker att det är bra om jag har god kännedom om vilka produkter, tjänster osv. hon använder sig av. Under de närmaste åren har jag nog gott om tid att skaffa mig den kännedomen :)
 
2 (14)

Med Littlebits kan jag få mina tre döttrar att komma igång med roliga teknikutmaningar på ett enkelt och konkret sätt!
 
Svar: 2 (från 14 år)

Det är ju en utmaning att hitta roliga leksaker som erbjuder nyttig lärdom, och detta verkar vara precis en sån grej. En sån här sats skulle mina fyra barn och jag ha mycket roligt med.
 
Svar 14 år.
Jag har vuxna barn som inte skulle vara intresserade av detta. Däremot har jag ett barnbarn som skulle älska detta. Tänk att få en sån här present av morfar!
 
Svar 2, 14år.

Sicken grej! När man själv var en knatte så var det en fotväxlad cykel med en limpansadel som gällde, tiderna förändras och tur är väl det.

Jag har en brorson som är lätt autistisk, han har ett specialintresse och det är teknik och konstruktioner. Han har redan bestämt sig för att antingen bli ingenjör inom teknisk design eller plugga på rymdgymnasiet med inriktning tekniker (Jag känner inte många barn vars nöje är att göra cadritningar!).

Nu när företag söker med ljus och lykta personer med diagnoser i autismspektrumet ser frasmtiden ljus ut för honom.
Jag vet att han skulle bli galen av lycka av en sådan här present och hjälpa honom på vägen att nå sina mål!
 
Svar 2. 14+ år

Min dotter, 8 år, har bestämt sig för att jobba som forskare i framtiden (och glasblåsare på fritiden).
Vad vore väl bättre än att ge henne en raketstart med ett sådant här kit.
Hennes pappa (jag, då) lovar att dyrt och heligt att själv hålla tassarna borta om hon inte behöver hjälp, då jag redan har en "större" leksakslåda från m.nu i form av ett ganska avancerat z-wave system som jag jobbar på tillsammans med dottern. Mest jag, men hon tycker det är coolt att man kan styra så mycket i hemmet med hjälp av mobilen, och hon bidrar med mer eller mindre vansinniga idéer på vad och hur vi skall styra huset.
 
2. 14 år

Har en dotter som börjat tycka det är kul att bygga saker. Det här skulle bli en toppen pappa o dotter grej eftersom legobyggen blivit för lätta.
 
2, 14år

Med 2 nyfikna grabbar i huset så skulle det vara underbart om man fick ha sina älskade verktyg för sig själv.
En en sådan byggsats tror jag skulle uppehålla dem ett tag ;)
 
2. 14år

Sonen har nu vuxit ifrån sitt lego, och behöver något mer utmanande för geniknölarna.

Med vänlig hälsning,
Niklas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.