Status
Inte öppen för fler kommentarer.
nanowire skrev:
Kan du inte utnyttja att du nu har prima stål på båda sidorna och montera lucka/stege i plåtarna? Några gängade hål i varje plåt och du får full kontroll över positionen.
Jo det skulle jag kunna göra. Det har jag faktiskt inte tänkt på. Jag har en låda gängtappar i firmabilen 🙃. Ska titta lite mer på luckan när jag får lite tid över :).

Idag har jag slipat spackel i 3,5 timme. Kul.....
 
13th Marine skrev:
Shit, dedär problemet har jag inte tänkt på i mitt eget hus, där vill jag också montera vindslucka mitt i takstolarna...
Det tänkte inte jag heller på. Trappan (Royal Polar) är 113cm lång. Jag har ca 113,8 i öppningen nu så det får bli lite våld och mycket vilja :)
 
If it sticks, force it. If it breaks, it should have been replaced anyway.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Nu är det målat första varvet och de sista skavankerna är spacklade. Nästa helg ska frugan ge sig på en väggmålning 👍. Snart dags att börja på rummet jämte.

Nymålat sovrum med spacklade områden på väggarna, byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nymålat rum med stege, spackel och målarfärg visande förberedelser inför väggmålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
8 millimeter är ju mycket! ;-)

Svårare att dreva i springan.
 
Haha ja det blir knepigt :). Men den borde gå i tycker jag :). Blir väll fogskum eller nått ;)
 
S
Man kan foga från båda sidor för att få stillastående luft.
 
Ja det löser sig på något bra sätt :)
 
Jag beundrar din energi och ditt stamina, Ramnemark!

Men börjar det inte bli dags att slappna av lite, luta sig bakåt i vilstolen, och njuta av den begynnande vårsolen?

Vi är ju trots allt i Halland, landskapet som är gjort för att njuta av livet :)

PS
Ja, jag vet, det är lätt att mästra andra :p
Själv håller jag på att montera ihop en JYSK-garderob,
och sedan väntar ett litet mini-växthus med 200 delar :surprised:
Får se om det blir klart innan tomat-säsongen är över.
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Jag beundrar din energi och ditt stamina, Ramnemark!

Men börjar det inte bli dags att slappna av lite, luta sig bakåt i vilstolen, och njuta av den begynnande vårsolen?

Vi är ju trots allt i Halland, landskapet som är gjort för att njuta av livet :)

PS
Ja, jag vet, det är lätt att mästra andra :p
Själv håller jag på att montera ihop en JYSK-garderob,
och sedan väntar ett litet mini-växthus med 200 delar :surprised:
Får se om det blir klart innan tomat-säsongen är över.
Vi har monterat en Jysk-garderob en gång och det kommer aldrig hända igen. Skilsmässa eller psykisk kollaps är överhängande där :).

Det blir fullt ös något år till sen börjar huset bli som vi vill ha det :). Nästa sommar är det uterummet som gäller och biorummet på vintern. Efter det blir det nog bara underhåll..... tror jag ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Låter bra!

Kommer upp och inspekterar, och gör ett objektivt referat till Bygga Hus sedan :)
 
  • Gilla
D_a_g_g och 1 till
  • Laddar…
Det står inte stilla, men spackla-slipa-måla behöver man inte fota. Nu är allt målat, elen är fixad och taket är snart klart :)

Nymålat rum med oslipat golv, sladdar, vägguttag och vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum med nymålat tak och öppning för elinstallationer, samt pågående takarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Axxor och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag köpt två lampor till uterummet. Hoppas de är lika fina som på bild :)

Två industriella vägglampor med tända glödtrådslampor monterade på en mörk vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Idag har jag köpt två lampor till uterummet. Hoppas de är lika fina som på bild :)
Ebay? :)
 
Javisst :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.