1,6 l

Vi har 4-hjuling med snöplog för de "större" vägarna, men det funkar inte till alla uthus och bodar och jordkällare och hönshus till vårt och grannarnas hus (som vi hjälper till att skotta fram hela vintrarna). Mycket skotta blir det! Motion i all ära, men ryggen tar stryk så en slunga skulle vara guld värd.
 
Svaret är 1,6 liter.
Den här skulle passa som en iskall hand i en tjockfodrad handske! Det är alltid jag som åker på snöskottningen här hemma av någon konstig anledning... Mest kanske för att jag jobbar hemifrån och är hemma hela dagarna,men snön tycks aldrig falla då maken är ledig. Vi har en stor tomt med en lång uppfart och det är många gånger både slitigt, motigt och hopplöst att få bort snön.Ibland kommer min granne med sin traktor och förbarmar sig över mig men alldeles för ofta får jag dra det tunga lasset (snön) själv. Den här gula skönheten vill jag ha ståendes i garaget väntandes och redo att ta fram vid nästa snöfall. Vi kommer att bli bästa vänner, den, jag och mina värkande muskler!
 
Svar: 1,6 liter

Motivering: Med en snöslunga kan jag hjälpa min granne som med sin stora fyrhjulsdrivna tyska bil varje vinter kör fast på garageuppfarten så att han tvingas handskotta loss bilen.... :)
 
1,6 liter.
I passet fyllda 73, skottar gärna men på sne
kan bli rakt med hjälp från Stiga
så att grannar slipper bliga
 
Svar: 1,6 liter

I ett fint litet hus vid skogens slut
en liten pigg och go gumma tittar ut
hela 85 år nu hon har hunnit fylla
hennes liv vill jag gärna försöka förgylla

Under tidiga vårvinters tid
kommer jag att flytta därvid
för att henne kunna hjälpa och stötta
men jag är 61 år som är lite utnötta

Med trasig axel och rygg kan jag inte att skotta snö
det trampas gångar, sopas, saltas och väntas alltid på tö
Att få ut bilen från parkeringen till vägen är ett helt företag
Med en snöslunga skulle vårt liv bli mycket lättare var vinterdag

Vi kan ta oss ut och hem när vi måste trots snön
Vi slipper sitta med tomt kylskåp och vänta på tön
Den stora oron för att snöoväder ska komma tar helt slut
I vår bod står en gul Stiga som som skickar bort snön i ett blåsut

//Britt
 
  • Gilla
Vissla
  • Laddar…
Svar 2 1,6l. När man bor i Luleå med 1,5 m snö så underlättar snöslunga enormt. Speciellt för mig som har diskbråck.
 
Svar: 2 (1,6l)

Vi är nyinflyttade i hus villet ju ger en fantastisk insyn i hur många olika verktyg som behövs för att ta hand om kålen och trädgården.

Senaste snöfallet blev det dessutom uppenbart att en snöslunga skulle vara guld värd. En 80m lång skaftväg är inte helt kul att skotta för hand.

Trevlig motion förvisso men att göra det kl 6 på morgonen i all hast för att komma iväg i tid var ingen höjdare.
 
Svar 2. Tankvolym: 1,6 L

Skulle ge denna till mina föräldrar som närmar sig 75års åldern. De har en lång uppfart till huset och orkar inte hålla den snöfri. Det hade underlättat för dem!
 
2. 1,6 liter

Jag gillar inte att skotta snö, så en gång var det en gång hemma hos mig som var oskottad. Samma gång kan en annan gång inom en snar framtid nu vara gångbar ifall detta nu bara går vägen.
 
Svar 2 1,6liter
Jag bor i ett område där vintrarna är värst i Sverige.
När snön faller så kommer det verkligen mycket , är ej ovanligt med stora snökanoner från bittra Östersjön.
All trafik och kollektivtrafik står oftast stilla när dom enorma snöoväderna kommer, vanligt att skolor stänger och folk sitter insnöade.
Denna vinter var det till och med folk som fick sova i bilar och uträtta sina behov efter vägarna ja listan kan göras enormt lång.
Så snälla ge mig en chans att få en stiga så att vi åtminstone på våran gata kan komma ut när dom stora SNÖKANONERNA drar in över Stockholm.
 
Svar: 2) 1,6 liter
I över 20 år har jag skottat hela trottoaren, trots att jag inte "måste" i mitt område. Men lyckan av att se glada fotgängare stampa av sig snö och slask när de kliver upp på "min" trottoar ger mig leenden och jag märker att det är uppskattat. Då jag har en sned rygg har jag ofta ont, men viktigare är glada människor och grannar. Denna maskin skulle göra det lite enklare att fortsätta, och min rygg skulle ha mindre värk...
/Max
 
Svar 2 1,6l
Vem skulle inte vilja brumma fram med maskinen och se snön yra runt och få en fin gång/ uppfart samtidigt?
 
Svar: 2

150 m uppfart, har bara skyffel. Inget mer behöver sägas.
 
Svar: 2 (1,6 liter)

Vore super nu när barn nummer 2 är på väg, och tiden till allt runtomkring minskar drastiskt. Skulle även vara användbar vid stugan som vi är på väg att köpa!
 
Svar: 1,6 liter

Dottern tycker det är jättetråkigt att titta på när pappa skottar och försvinner ur synvinkeln titt som tätt. Med snöslunga tror jag hon skulle applådera fram mig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.