Svar: 2
Snösläden har gjort sitt, mycket svett i fejset mitt. Slungan på ingång, så man kan göra jobbet smidigt nångång.
 
Svar: 1,6 liter

Eftersom jag bor i Skånefjällen (vid Hallandsås) är det ofta bistra vintrar. En helt grön vinter, utan snö, har det inte varit en endaste gång sedan jag köpte huset för snart tio år sedan. Det blir till att slita med skyffel och snösläde. Jag vet ju att det kan bli gröna vintrar här, men de är sällsynta. Jag har frågat mig om ryggskottet eller nästa gröna vinter kommer först. Med denna snöslunga tror jag mig veta svaret. Det blir inget ryggskott och vi får en rad med gröna vintrar!
 
Hej tanken är på 1,6 liter.
Jag skulle ge snöslungan till min 75 åriga mamma som bor i hus och idag har en 20 år gammal snöslunga som håller på att gå sönder.

Eric
 
Svar 2: 1,6l

Man måste ju ha en snöslunga då alla grannar i byn har en utom jag, dessutom har jag haft ryggproblem i vinter så det vore skönt att få ordning på den tack vare en snöslunga.
 
2. - 1,6 liter.

Har funderat flera gånger på att införskaffa en dylik men aldrig blivit av.
Min egen uppfart är inte tillräckligt stor men då jag både sommar som vinter brukar hjälpa min 75-åriga granne Hedvig som tyvärr blivit sjuklig på senare år, vore det ett trevligt hjälpmedel. Inte för arbetsinsatsen som sådan som jag egentligen inte har något emot, utan mer för att det skulle frigöra lite mer tid till vår sedvanliga fika efteråt.
 
1.6L
Vore kanon då vi har en ganska lång infart och tiden inte riktigt räcker till med små barn som ska ha uppsikt hela tiden.
 
Svar 2.

Jag skulle ha en stor nytta av den då jag jobbar till sjöss och är borta halva året, det leder till att min sambo får skotta snön själv på min 2400 kvm stora tomt vilket är tungt då hon är en ung tjej som studerar. Samt att när jag är hemma hjälper jag äldre grannar att skotta deras snö.

Dessutom så vet jag vilket kvalitetsmärke Stiga är då min gräsklippare är därifrån och har 30 år på nacken och alltid startar på första rycket!

Med vänlig hälsning,
Alexander Jernberg
 
Matzeball
Svar 2; 1.6 L
Jag skulle behöva en snöslunga som kan göra jobbet klart innan resten av familjen vaknar.

Jag är pensionär och orkar inte alltid skotta hela gårdsplanen för hand när det har kommit mycket snö. Det kan ta några dagar innan jag orkat med det.
Men man kan ge sig sjutton på att ungdomarnas kompisar kommer körande med sina bilar in på gårdsplanen innan det är skottat fast det går aldeles utmärkt att stanna där jag har hunnit skotta. Det har väl 4-hjulsdrift. Resultatet blir hårdpackade hjulspår kors och tvärs för de måste ju vända när de ska ut också. Sedan blir det ojämn blankis som ligger kvar när det blir varmare. Livsfarligt för en gammal gubbe.
 
Svar är 2

som rätt ny hus ägare har jag inte i nuläget något att ta bort snö med. så en snöslunga hade ju inte alls varit fel att ha när snön slår till :D
 
Svar: 2, 1,6L

Den här snöslungan skulle ju vara perfekt här hemma.

Istället för att kämpa med snöskyffel i tjock snö och stenhårda snövallar så borde denna stiga fixa det lätt som en plätt :)
 
2: 1,6 liter. Alla behöver en snöslunga så att skottningen går som en dans!
 
Svar:
(2) 1,6L

Motivering:
Stiga ST 1151 P kommer att bli ett stort hjälp att få bort Norrlands snö från min infart nu att jag drabbades av diskbråk, det blir perfekt!
 
Svar: alt.2 = 1,6 liter.

Stiga har länge legat på min hemort och jag har själv arbetat säsong på Stiga.. Tyvärr så har man flyttat kvarvarande tillverkning till Italien vilket har resulterat i 175 förlorade arbetstillfällen i vår stad..

Så min anledning är kort och gott att jag vill gärna köra Stiga, men jag vill inte betala för det. För då sponsrar jag det effektiviseringstänket som skadar mycket av den svenska framgångsrika industrin.
Vad jag skall göra med snöslungan är självklart, Jag skall bli av med snön som kommer landa på den garageuppfart jag äger så fort mitt nya hus står klart :)
 
Redigerat:
2) 1,6L
Min snörakat har gett upp, och de fina blåmärkena man får när det tar stopp hade varit ett minneblott, med en riktigt snöröjjare :).
 
Svar 2: 1.6L

Som småbarnsföräldrer med nytt jobb, nytt hus, med en övervåning som håller på och inredas av mig själv hinner jag inte ens o åka o klippa mig.
Jag är nästan rädd att snön skall falla då jag sitter på en uppfart med 22x11 meter uppfart samt runt hus och garage som behövs skottas.

Jag är inte unik på något sätt mot någon annan här inne, bara det att jag är usel på att vinna tävlingar.

Denna snöslungan hade lugnat mina nerver samtidigt som det hade varit kul att snön kom!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.