Vinn smidig snöslunga med fällbart styre

Person använder gul och svart Stiga snöslunga på snötäckt uppfart med hus i bakgrunden.

Stigas snöslunga ST 1151 P är både enkel att använda och lätt att förvara. Denna veckan har du chans att ta hem en sådan från Buildor, och samtidigt slippa oroa dig över framtida snöfall. ST 1151 P är en enstegsslunga med ett utkast som kan roteras 180 grader. Kastlängden är upp till 8 meter.

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du skulle ha nytta av snöslungan

Fråga: Vad har Stiga ST 1151 P för tankvolym?


1. 1,2 liter
X. 1,4 liter
2. 1,6 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 3 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Buildor. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Buildor för att de sponsrar den här tävlingen.
 
D09
Svar 2. Tankvolym: 1,6 L

Har en gammal gammal skönhet, en riktig järnhäst som äter och spottar sten..

Problemet är bara att den inte längre startar trots alla försök att riva isär den så agerar den fortfarande som en tokig raket som sprutar eld genom förgasaren.

Skulle behöva en driftsäker maskin som får undan snö motsvarande hjulspåren så inte min backe fryser..



Edit

Såg nu att Grönstedten kom med på bild..

Blir lite tokigt :| Dricker ju Mackmyra också (y)


En närbild av en Grönstedts Cognac-flaska och en orangeröd snöslunga i ett garage, snöslungan är i dåligt skick.
 
Redigerat:
Svar: 2 alltså 1,6 liter

Har nyligen byggt ett nytt fritidshus på landet där vi har ca 200m ny infartsväg ifrån den riktiga plogade vägen fram till huset. Det tar sin tid med idag med platsskyffel, så detta skulle göra besöken och livet betydligt enklare för oss!
 
j.f.s
Svar 2: 1,6l

Jag skottar vår egen gård samt grannens då de är gamla och inte riktigt orkar med att ta undan snön. Det hade varit grymt med en slunga då jag får hålla på ca 2 timmar med snösläde. Bra motion förvisso men skulle bli glad om jag kunde minska tiden för skottning och lägga tiden jag spar in med en slunga på familjen istället.
 
harry73
Svar 2 1.6 l
Tomten är tillräcklig stor för att försvara innehav av snöslunga. Tyvärr har vi lite plats i förrådet, så det blir en bra anledning att bygga carport/uteplats med tak + extra förråd. Vi funderar redan många år över det men behöver den sista pushen för att sätta igång.
Allt kommer såklart att dokumenteras i en egen projekttråd :)
 
Svar:2 (1.6l)
Har c:a 60 meter upp till fritidshuset från vägen tungt att skotta då det kan var mycket snö när man kommer ut till helgen.
Vore toppen att ha en snöslunga då skottningen blir tyngre och tyngre med åren nu när man är pensionär.
 
Svar: 2. 1,6 liter

Motivering: nu när vi bor på landet så måste man skotta hela uppfarten själv! Det är ingen från kommunen som kommer. Det är inga problem när man varit 2st det har till och med varit kul :) men nu när frugan är höggravid och vi väntar tillökning så kommer jag vara själv en längre tid! Då hade det varit riktigt bra med denna snöslunga så jag får mer tid att umgås med familjen.
 
Svar 2 1,6 l
Ja ligger borta på jobb i veckorna och frun är ensam hemma med 2 mindre barn, för att skona henne och hennes rygg vore denna slunga grym, dessutom bor vi granne med en åker rakt över vägen, och de är ingen lek när de blåser och snöar samtidigt, framförallt inte här i Gävle när rysskylan kommer bitande
 
1,6 liter.

Här i Småland finns det ingen hejd,
Snön faller - bilen fastnar - barnen tjatar,
jag måste göra fri lejd.
Skyffeln går tungt - barnen fryser - ryggen knakar. En snöslunga skulle spara mycket tid och ork. Ägna sig åt snögubbar och faktiskt kunna hänga blöta kläder på tork.
 
  • Gilla
ClasH
  • Laddar…
1.6L

Här jag bor fungerar vägföreningen lite som den vill, läs osämja mellan vissa medlemmar och snöröjaren, vilket resulterar i att han vägrar ploga

Detta blir vi som är nyinflyttaden drabbad av, så för att kunna komma till jobbet, skol och dagis, hade ju denna snöslunga hjälpt mig ypperligt
 
Elina Blom Westergren skrev:
Vinn smidig snöslunga med fällbart styre

[bild]

Stigas snöslunga ST 1151 P är både enkel att använda och lätt att förvara. Denna veckan har du chans att ta hem en sådan från Buildor, och samtidigt slippa oroa dig över framtida snöfall. ST 1151 P är en enstegsslunga med ett utkast som kan roteras 180 grader. Kastlängden är upp till 8 meter.

Totalt värde cirka: 3 600 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du skulle ha nytta av snöslungan

Fråga: Vad har Stiga ST 1151 P för tankvolym?
Svaret hittar du här: www.buildor.se

1. 1,2 liter
X. 1,4 liter
2. 1,6 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 3 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Buildor.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Buildor.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 2, 1,6L

Den här maskinen skulle komma väl till oas då vi har en 60m lång och kraftigt stigande backe. Dessutom blir vi snart 4 i familjen vilket inte ger mer tid till snöskottning. Med vänlig hälsning, Björn
 
Svar 2 1,6liter
Har en lång uppfart så en snöslunga ligger högt på min önskelista men som pga renoveringar inne tyvärr inte får plats i budgeten än. Hoppas på tur nu.
 
Svar2 1,6l
Det vore ovärderligt med en snöslunga då sambon är reumatiker med väldiga ryggproblem och jag är höggravid, med snett bäcken och har blivit förbjuden att skotta!
Så ingen av oss kan skotta snö och i Norrland kommer det en hel del snö plus att traktorerna lämnar en två meter bred plogvall utanför hela tomten när dom skottar 😩
 
Den här kommer underlätta livet i nya huset som vi flyttar in i lagom till nästa vinter!
 
2) 1,6L
Som nyblivna husägares första vinter blev man tagen på sängen när snö börja falla, ingen salt, ingen snöskyffel och ingen snöslunga. Salt och skyffel nu inhandlat men känslan av att slunga nyfallen pudersnö och tillfredställelse av en nyslungad uppfart skulle vara pricken över I:t
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.