Torsdagen den 10/3 Kl 22.00 kommer Insider ta upp mycket mat nyttigt om hur fel det kan gå på nybyggnation, hur vi kunder kan bli behandlade av både husleverantörer och entreprenörer. Se programmet och försök undvika att gå på samma minor som vi.

Mvh Jarppan
 
japp såg reklamen.
Blir nog ett nyttigt program det!

/matte
 
Nej! Det missade jag. Någon som orkar dra vad som kan gå fel?

Eller kanske kopiera från tidigare inlägg och klistra in här :)
 
Pupp skrev:
Nej! Det missade jag.  Någon som orkar dra vad som kan gå fel?

Eller kanske kopiera från tidigare inlägg och klistra in här :)
Du orkar nog läsa mitt första inlägg ;)
Du har inte missat det, som sagt det sänds på torsdag 10/3 kl 22.00.
 
Ja visst ja, jag tror av någon anledning att det är april nu.... ::)

Så bra då kan jag titta på det! ;)
 
Pupp skrev:
Ja visst ja, jag tror av någon anledning att det är april nu.... ::)

Så bra då kan jag titta på det!  ;)
:DOki doki :D
 
Tar upp tråden pga att det är ikväll programmet sänds.
Kl 22.00 TV3

Vi ses i eter`n ;)
 
Jarppan skrev:
Tar upp tråden pga att det är ikväll programmet sänds.
Kl 22.00 TV3

Vi ses i eter`n  ;)
Då e det ju fotboll på femman.:(
Hmmm, alla dessa svåra beslut.:)
 
Huga va dyrt renovera en 2 kvm badrum ;)

95.000 kr... Lol...

Kommer en hantverkare med digitalmätare så skulle jag ej välja honom då han verkar dyr. Hellre nån med trä-mått-stock ;)
 
Coolman skrev:
Huga va dyrt renovera en 2 kvm badrum ;)

95.000 kr... Lol...

Kommer en hantverkare med digitalmätare så skulle jag ej välja honom då han verkar dyr. Hellre nån med trä-mått-stock ;)
Och när tjejen frågade vad han gjorde så sa han: Mäter. Kanske skulle han sagt vad... Jag skulle kännt mig lite dumförklarad om jag vore henne...
 
Coolman skrev:
Huga va dyrt renovera en 2 kvm badrum ;)

95.000 kr... Lol...

Kommer en hantverkare med digitalmätare så skulle jag ej välja honom då han verkar dyr. Hellre nån med trä-mått-stock ;)
Eller det allra billigaste, Ögonmått ;D ;D
 
FlitigaLisa skrev:
Och när tjejen frågade vad han gjorde så sa han: Mäter. Kanske skulle han sagt vad... Jag skulle kännt mig lite dumförklarad om jag vore henne...
Eller oxå skulle hon ha kontrat med
Mäter... luft eller? ;D
 
Jag missade början av programmet. Vad var det för fel på badrummet förutom toalettstolen?

Och vad var det han mätte egentligen? Var det ett digitalt "måttband" han hade? Min första tanke var att mätaren liknade fuktmätaren som besiktningsmannen hade när han besiktade huset vi har köpt...
 
Aero
Måste flika in,

Den erfarenhet som jag har av hantverkare är tyvärr just den som framkom av Insider.
Fusk, slarv, ockerpriser mm mm

Jag drömmer om att bygga ett hus framöver men innan dess tänker jag bli guru på att ta in vettiga anbud, tolka offerter, jämföra priser, få ett humm om byggnadsregler mm.
Jag litar inte på någon! Tråkigt men sant, branchen är så full med skojare och ett husbygge är en så stor affär så det får inte gå fel!

Själv är bäste dräng...

Må väl där ute // Micke
 
Och framför allt! Se till att ha allt på papper.
Det bästa är nog att komma överens om ett fast pris där det står svart på vitt vad som ska ingå i priset.

Vår grund höll på att bli x-antal tusenlappar dyrare än vad som sagts muntligt. Höll på att trilla baklänges då fakturan kom. Men efter några möten och lite allvarligare samtal så gav vår entreprenör med sig och vi fick betala den muntligt överenskomna summan.

Det var både naivt och dumt av oss att inte ha ett skrivet kontrakt. Men vi hade tur att ha en entreprenör med samvete. :) Vi blev inte osams med honom.
Men vi ser det som den första smällen på fingrarna i vårt husbygge och kommer inte att göra om det.
 
  • SekretrSvensktTenn.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.