Suhagg skrev:
Schysst kåk i usat
[länk]
Huset påminner väldigt mycket om ett hus i spelet Grand Theft Auto, där man har en slutstrid med nån knarkboss.
 
Martin_B
Fattar dock inte hur det kan vara så "stort" som 65 kvm? Ser ut som kanske 40-50 på sin höjd?
 
Martin_B skrev:
Fattar dock inte hur det kan vara så "stort" som 65 kvm? Ser ut som kanske 40-50 på sin höjd?
Mäklare är rätt slappa ibland. Mitt hus såldes som 120 kvm. Det är i verkligheten 70 kvm taxerad boyta. 120 kvm är ytan på marken. Kanske har de mätt på satellitbild på ett ungefär. Blir lätt flera tiotal kvm fel då.
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
Martin_B skrev:
Fattar dock inte hur det kan vara så "stort" som 65 kvm? Ser ut som kanske 40-50 på sin höjd?
Vilket hus pratar ni om?
 
tompaah7503 skrev:
Mäklare är rätt slappa ibland. Mitt hus såldes som 120 kvm. Det är i verkligheten 70 kvm taxerad boyta. 120 kvm är ytan på marken. Kanske har de mätt på satellitbild på ett ungefär. Blir lätt flera tiotal kvm fel då.
Stämmer den taxerade boytan då?

Rätt vanligt att den är "original" från när huset byggdes och inte inkluderar eventuell boyta som tillkommit i källare/vind.
 
Martin_B
andersmc skrev:
Det jag funderar över när jag ser sådana här interiörbilder är: har rika människor inga prylar? Jag, och de flesta människor jag umgås med, har hus fulla med grejor. Problemet är var man ska göra av allting. Men det är kanske så det är att vara rik? Man behöver inte spara på nånting. Kommer man på att man vill ha någonting är det bara att köpa det igen. Det behövs inget städskåp; städpersonalen får ha med sig utrustning. Man behöver inte ha hyllor fulla med pärmar med gamla räkningar, eftersom man har en revisor som sköter privatekonomin.
Sådär 10 år gammalt inlägg, men jag svarar ändå.

Nä precis, man behöver inte spara något när man är rik. Man behöver inte ens spara sina underkläder. Man slänger de bara, tillsammans med alla andra kläder, innan man går och lägger sig. Sedan på morgonen går man bara upp och promenerar ner till stan, och besöker lämplig klädaffär för att köpa nya underkläder med mera.

Det är också tack vare den obligatoriska morgonpromenaden som de rika har så jämn och fin solbränna över HELA kroppen.
 
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
Här skall ni få se på något ovanligt - utomhus inomhus! ;)

Det var ju faktiskt lite häftigt!

Inomhustrappa med vitmålade räcken och staket som leder upp till en dörr, dekorativ fönsterkruka på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Interiör med gammaldags gatlampa och fönsterkarm med blommor, som ger intrycket av en utomhusmiljö inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Interiör som efterliknar en utomhusmiljö med gatlykta, vita plankväggar och fönsterluckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Källa: http://www.skeppsholmen.se/sv/object/images/fricks-vag-20-438049/
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Martin_B
Tänker lite på teaterkulisser när jag ser det.

Stefan & Krister typ ;)
 
harry73
Fawlty Towers trappa?


Kvinna bär en bricka nerför en gammaldags trätrappa, liknande den i Fawlty Towers.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
osiris och 4 till
  • Laddar…
stefancrs skrev:
Svårsåld den där verkar det som...
...
Vilket utgångspris satte de i november 2016?
 
KnockOnWood skrev:
Vilket utgångspris satte de i november 2016?
Jag minns faktiskt inte, men jag tror ungefär samma. Bara magkänsla dock :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.