p.lundgren skrev:
Vilket mysigt hem! Där skulle jag kunna tänka mig att bo.Härligt när det inte bara är vitmålade väggar och en röd kudde i något hörn. Tyvärr ser mina hem ut ungefär som sjuttonåringens rum så det kommer inga bilder...
Nu har 17-åringen städat klart, då ser det ut så här:
Ostädat tonårsrum med kläder och föremål utspridda, person ligger på en bäddsoffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden är tagen många timmar efter de andra, har svårt att tro på likheten med ditt boende efter att du städat.
:D
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Pagno skrev:
Smådetaljer som vissa, inte i vår familj, stör sig på...
Tröskel i orginal, vill absolut inte måla den, väggen och dörren kommer att målas.....så småningom om:surprised:
Jag är lite nyfiken på tröskeln, men det blir bara en grå yta i min webbläsare.
 
  • Gilla
sallad
  • Laddar…
Mikael_L
Byggahusvarianten av "Family living - the true story". :)

Pagno, ta absolut inte dit arga snickaren och låt han stressa sönder er. :D
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Byggahusvarianten av "Family living - the true story". :)

Pagno, ta absolut inte dit arga snickaren och låt han stressa sönder er. :D
Jag tror mera på att han skulle få mer fysiska och psykiska problem än innan, jag är ganska okänslig över andras åsikter om mitt hem....;)
 
KnockOnWood skrev:
Jag är lite nyfiken på tröskeln, men det blir bara en grå yta i min webbläsare.
Nästan rätt, grågrön med ingrodd smuts, går inte att få rent, hur mycket man än gnuggar med fina nya undermedel.....
 
Pagno skrev:
Nu har 17-åringen städat klart, då ser det ut så här:
[bild]
Bilden är tagen många timmar efter de andra, har svårt att tro på likheten med ditt boende efter att du städat.
:D
Man kan nästan tro att madrassen har växt och lakanet är till en spjälsäng, jag lovar att det mesta i rummet är anpassat efter längd och vikt på den inneboende, det är inget fotomontage, han har bara ärvt det värsta av de bästa....
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Oldboy skrev:
Kan förstås också ha med åldern att göra, energin är inte riktigt i samma klass som när man var yngre.
Jag funderade faktiskt just precis på det senast igår när jag insåg att det nu är 7 år sen vi b.la. rev innertaket i lilltoan och duschen i källaren i samband med att vi installerade bergvärme. Vi satte inte tillbaka något nytt då eftersom "vi kommer ju ändå snart renovera där".... Som det ser ut nu så tror jag det kommer passera 10 år innan det blir gjort, som försvar kan väl sägas att vi inte använder den duschen och på toan syns det egentligen inte. :)
 
  • Gilla
Theresa I och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Jag är lite nyfiken på tröskeln, men det blir bara en grå yta i min webbläsare.
Nu har vi fixat så att tröskelbilden syns för alla. Alla de övriga bilderna syns.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Tröskeln är ju härligt insliten, men du skall ju så klart måla den för att visa att du sköter om huset. Det är skillnad på inslitet skurgolv och inslitna, målade, fasta snickerier. :)
 
Pagno skrev:
Trappen ner...
[bild]
Någon har inte satt färdigt listerna.
Det kan vara en idé att göra det, detta är det första man ser när man kommer in genom ytterdörren....
Nu har jag viktigare saker för mig...
Återkommer så småning om....
Ha det gott!
Mvh P-A
Av alla bister du pekar ut är denna saknade list det enda jag stör mig på - kanske för att jag själv är drabbad av några sådana :)
 
  • Gilla
dennis_f och 1 till
  • Laddar…
L
Härliga bilder. Kul att du visar rakt upp och ner. Hade varit kul att få se lite före bilder på ert arbete.
 
Mikael_L
Jag måste fråga ... Är tanken att det är fritt för alla att lägga upp bilder på sina nästan perfekta hem i denna tråd?
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Pagno skrev:
Hallen ovanvåningen.[bild]
Gamla golvet slipades, tilläggsisolerat väggarna, ny el, nytt innertak.
De gamla fönsterbrädorna salades ut, det mesta renoverades, väldigt lite som byttes ut mot nytt.
[bild]
Vi tycker att det är bättre att återanvända det som går istället för att hela tiden köpa nytt.
Det blir kanske inte lika fint tycker en del, men vi vill ha det så.
[bild]
Jag tycker om att se skavanker i gamla detaljer.
Jag gillar särskilt mycket den sista meningen. Jag gillar också att se skavankar i gamla detaljer. Det är inte alls lika fint när nya grejer har skavanker som när gamla har det.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Jag gillar särskilt mycket den sista meningen. Jag gillar också att se skavankar i gamla detaljer. Det är inte alls lika fint när nya grejer har skavanker som när gamla har det.
Kallas kvalitet när skavanker inte stör, el rent av skapar mervärde. (y) Till skillnad då från många nya grejor som direkt blir sunkiga efter ett enda litet märke = mög. :thumbdown:

Jmf t ex massivträ med spånbaserade produkter.
 
  • Gilla
Enolf och 4 till
  • Laddar…
Oldboy skrev:
Kallas kvalitet när skavanker inte stör, el rent av skapar mervärde...
Nu är vi väl farlkgt nära "shabby chic" :p
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.