Designat min egen halogenlamps-tång och bytt ett par lampor...

20170102_164802_zpssajcmui2.jpg
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Metallrör och böjar i ett avstick för spånsugsystem monterat i verkstadstak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett nytt avstick från spånsugsystemet till sågen. Nu börjar det bli dags att bygga några portar.
 
  • Gilla
teed
  • Laddar…
Den fula hyllan blev klar, får väl fylla den innan jag tar en bild. Hivade upp en fläkt hos Daniel_N oxo...
 
M
Chrissofsweden skrev:
Idag har jag sorterat mina elverktyg. Det har ju blivit så att man samlat på sig lite av ditten och datten allt eftersom behovet uppkommit. Det har skruvats lite 12V, lite uttag, lite lampor, lite *censur* och så :)

I början hade jag lite plock i en Ikea-bag där innehållet snabbt växte till en salig röra. Sen flyttade vi till huset och jag kompletterade upp med en plastpåse från Feltema. Samma visa där = salig röra.

Tusentals delar (50 % i småpåse, 50 % löst liggandes) med klammers i olika storlekar, kabelskor, kontakter mm.
[bild]


Köpte askar och sorterade upp allt som jag tyckte var värt att spara. En hel del får gå till ÅVC.
[bild]

[bild]

Sen blev det en väska så att förvaring och arbete blir lite smidigare. Grymt skönt med lite med översikt över prylarna.
[bild]

[bild]
Då återkommer vi med flygande inspektion till sommaren då för att säkerställa att allt har bibehållit sitt städade skick :D
 
Redigerat:
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Fick äntligen tid att bygga lite hyller i mitt virkesföråd, så folk kan se lite bättre vad som finns att köpa.

Trähyller fulla med olika sorters virke i ett virkesföråd med rustik inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjorda trähyllor i ett virkesföråd, fulla med olika sorter och storlekar av träplankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inuti ett virkesföråd med nybyggda trähyllor fyllda med olika sorters träplank och paneler, vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyskapade trähyllor med olika virkesbitar i ett virkesföråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 15 till
  • Laddar…
teed skrev:
Fick äntligen tid att bygga lite hyller i mitt virkesföråd, så folk kan se lite bättre vad som finns att köpa.
Ohhh, En butik i min smak!:wow:
 
  • Gilla
teed
  • Laddar…
Sorterat 26 kilo blandade skruvar och bultar och muttrar och kilar och smörjnippor. Har 25 kilo kvar att sortera.

Skrothandlaren i Vasa har fått tag på några ton från någon lagerstädning och säljer billigt ur lådorna åt den som vill ha.
 
  • Gilla
Octavianus och 1 till
  • Laddar…
teed skrev:
Fick äntligen tid att bygga lite hyller i mitt virkesföråd, så folk kan se lite bättre vad som finns att köpa.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Varför bor du i Göteborg? Va? VA? VA?!!
 
Byggt en simpel dammhuv till kap/gersågen i garaget :p (y)
Egenbyggd dammhuv i trä för kap-/gersåg i ett garage med städutrustning och affischer på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Chrissofsweden skrev:
Varför bor du i Göteborg? Va? VA? VA?!!
Hihi varför inte, är ju där jag har mina sågverk :D Blir så tråkigt utan dom
 
SC Aero skrev:
Byggt en simpel dammhuv till kap/gersågen i garaget :p (y)
[bild]
Vi ser fortfarande bara en del av bilden, kan vara genetiskt, lite osäkert, kan vara åldersrelaterat också, mera osäker på att så är fallet eftersom jag alltid har haft en ålder, kan du inte beskära bilden?
Ta bort de båda högra kvadraterna och den nedre vänstra...;)
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Ser ingen såg, men den kanske kommer på nästa bild.

Ni vet han Caesar: Veni vidi vici, Jag kom, jag såg, jag segrade. Kom han först :surprised:
 
Varför bor du i Göteborg? Va? VA? VA?!!

Va bra att du bor i Göteborg! Oj. OJ! OJ!!! (y)
 
  • Gilla
Valkyr och 1 till
  • Laddar…
Gjorde en ny spånbrytare till min Esteel 4 som var för kort, gjord av en bit med skräp, blev ganska tjock, påminner lite om en hock. Tyvärr blev det fel igen så nu blir det antingen att tigsvetsa åter hålen och borra nya lite längre upp, eller bygga på mera material på framsidan.

32128656065_c1ce824250_b.jpg
 
Försökt ordna elektronik-stashen. Behöver köpa fler sortimentlådor, och som det verkar även några till minisystainers. Båda är ju otroligt mycket billigare i tiopack. Vågar man?

Sortimentlådor med elektronikkomponenter, kablar och en experimentbok för Arduino på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.