Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Ja då var det dags att sätta igång vinterns projekt.
Nu är det barnsovrummen som ska blåsas ut och fixas till.
Elen ska dras om, nytt tak/golv/väggar, nya garderober med skjutdörrar och en hylla mot hallen istället för garderob.

Lite bilder
Från Mäklaren
Barnrum med loftsäng, rutschkana, djungeltapet och färgglada inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Barnsovrum före renovering med rosa väggar, trägolv, en säng och rosa gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och innan det revs
Tomt barnsovsrum före renovering med trägolv och fönster, trappstege och renoveringsmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett tomt sovrum före renovering med garderober, dörr, fönster och omonterade lister på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så som det ser ut ikväll
Rivningskaos i barnsovrum med röriga högar av bråte, avrivet golv och väggklädsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum under renovering med träningscykel, takpanel och väggmålning med djurmotiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum med trägolv, vita takpaneler och vita garderober med skjutdörrar mot en hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blev lite ändringar nu när jag mätte och såg att jag inte får in dubbla garderober i varje sovrum plus garderob i hallen. Så det blir nog så att vi sätter dubbla garderober i sovrummen och bygger en hylla där man kan ställa något trevligt ut mot hallen. Vi har en ganska stor klädkammare ändå :)
Det blir denna kombinationen i varje sovrun:
Vit garderob med skjutdörrar och inbyggda hyllor och lådor, planerad för installation i barnsovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppen vit garderob med skjutdörrar, innehållande kläder på hängare och hyllor med lådor och vikta textilier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ska du ersätta väggen mellan rummen med två garderober, en åt varje håll?
 
Det var garderober mellan rummen innan. Jag ska bara byta mot fräschare och lite större med bättre möjlighet för upphängning :). Det blir en sån gardrob som på bilden ovan åt varje håll och sedan en hylla mot hallen då den bara kan vara 28cm djup :)

Under rivningen
Rivet utrymme där gamla garderober har tagits bort för att ersättas med nya, verktyg syns på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Nu har jag nog inte sett hur garderoberna innan såg ut. Men jag tycker du har gjort ett bra val i moderna garderober med skjutdörrar och upphängning. Vi rev ut platsbyggda garderober och ersatte med liknade dina. Ett av de bästa besluten under våren renovering vi har gjort. Det hade inte funkat med de gamla. Trånga och luktade illa
😁
 
Hyllorna buktade ganska mycket och dörrarna var helt trasiga, så de behövdes bytas. Sen var de inte lika stora i båda rummen. Vi har inga barn än men det känns som lika är bäst för att slippa bråk i framtiden :). Det ska dessutom in el i garderobsväggen så behövde ändå riva. Den hemska djungeltapeten var dessutom använd på insidan av dörrarna av någon anledning :)
 
  • Gilla
ByggStålis
  • Laddar…
Taket blev rivet idag

Sovrum med borttaget tak, synliga takbjälkar och isoleringsmaterial på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
D
härligt strukturerad rivning. :)
 
Ordning och reda :)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Taket blev rivet idag

[bild]
De där stackars begagnade brädorna kommer du väl inte att använda igen?
Dem skänker du väl till någon fattig granne?

När passar det att jag kommer och hämtar :rolleyes:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ved 🤠
 
Gips och OSB uppe på väggarna. Nu blir det dags att bygga den nya garderobsväggen :)

Renoveringsrum med OSB-skivor på väggarna, stegar och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat sovrum med nysatta gipsskivor på väggarna, arbetsbockar och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gipsade väggar i ett sovrum under renovering med träreglar, stege och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
maah och 2 till
  • Laddar…
Har du alltid så bra ordning och reda eller tar du bilderna efter att ha städat i 3 timmar? ;)
 
Jag städar varje kväll när jag är klar. Sen ska det även dammsugas i hallen utanför rummen eftersom det dammar ut. Annars kommer frugan och jagar mig ;) 😱
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
S
Ramnemark skrev:
Annars kommer frugan och jagar mig ;) 😱
Management by fear! ;)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Så här blev lösningen i hallen. Nästa vinter ska det fixas till i hallen så det blir bara gipsbitar att täcka hålen med så länge. Det blir samma lister som runt dörrarna sen. Kommer bli bra. Blir en spot överst i hyllan dessutom 👍

Inbyggd vit hylla i hall med gipsbitar som täcker hål vid tak och golv, intill vita dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.