Stefan Severin skrev:
Vilket larm skulle det vara?
Stöldlarmet i klipparen såklart, eftersom vi pratar robortklippare.
 
Demmpa skrev:
Stöldlarmet i klipparen såklart, eftersom vi pratar robortklippare.
Förklara hur eftersom det inte gör det på min
 
Jag förstår fortfarande inte vad du menar men det som diskuterades var, att om larmet går, kan du inte stänga av det med huvudbrytaren.
Alltså har larmet ström oavsett hur brytaren står vilket var frågan från 13th marine.
 
legion skrev:
Jag förstår fortfarande inte vad du menar men det som diskuterades var, att om larmet går, kan du inte stänga av det med huvudbrytaren.
Alltså har larmet ström oavsett hur brytaren står vilket var frågan från 13th marine.
Det håller jag med om, trodde ni menade att larmet var aktivt när den står i Vinterdvala med strömbrytaren av
 
Aha, nej om du stänger av huvudbrytaren efter du slagit in koden är larmfunktionen inte aktiverad. Dock har kretsen fortfarande ström.
 
Är det någon av er som har använt något väggfäste för laddstationen och roboten? På Husqvarna verkar några modeller se ut som man hänger upp laddaren och roboten på samma plats. Hänger den så lagom på laddstationen så att man då kan ladda batteriet då och då under vintern utan att ta ner hela alltet?
 
Ja, det är precis så orginalväggfästet fungerar, både laddplatta och klippare (330x) hänger som ett paket och är smidigt att ladda. Rekommenderas!
 
Kan man inte ha sladden i hela vintern då?
 
Finns ingen anledning. Det räcker med 1-2 laddningar under vinterhalvåret.
Tror du att de laddar alla klippare som ligger i lager?
Förra vintern laddade jag inte min 308 alls.

I år har jag två klippare, ska ge dem en laddning i månadsskiftet jan/feb
 
Hade min 220Ac i 4år, visserligen annan batterityp, laddade denna aldrig..tom uteglömd 1 vinter..ops
 
Samma här med min AM 220 .

Li jon och li polymer batteri har mycket liten självurladdning i sig och skall förvaras i ca 70%.
Har hållt på mycket med RC helikoptrar med Li-polymer .
Jag tror problemet med Husqvarna som har Li-Jon är att brytaren inte stänger ner allt utan klipparen i sig drar ut batteriet .
Därför behövs det underhålls laddas??
 
Status update... har förvarat klipparen med ca 50% laddning och kopplat ur batterierna. Batterierna verkar klara sig bra med det då klipparen fortfarande kör över 4h på en laddning. Behöver koppla ur batterierna då jag har en Robonect installerad i klipparen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.